• Kezdőlap
  • Alapvetések
      • Back
      • Milyen alapon?
      • Miről van szó?
      • Kritizálj te is
      • Értékelési szempontok
  • Reklámok
      • Back
      • TV reklámok
          • Back
          • Magyar
          • Külföldi
      • Rádió reklámok
      • Nyomtatott reklámok
      • Reklámnovella
          • Back
          • tévé
          • rádió
          • plakát
  • És talán másról is
      • Back
      • Félperces novellák
      • "Médiás" írások
      • NapTV cikizések
          • Back
          • NapTV kritika első rész
          • NapTV kritika második rész
          • NapTV kritika harmadik rész
          • A színházi ember esete...
      • És talán valami egészen másról is
          • Back
          • Figyelmeztetés
          • Vers
          • Konyhafilozófia
          • Egyéb agymenés
      • És ezekhez mit szólnál?
          • Back
          • Repülő szabadulószoba, csoportdinamika
          • Tanulj improvizációt!
          • Mi az az irodafirka?
  • Hozzászólások/Kapcsolat
      • Back
      • Utolsó hozzászólások
      • Levél a Kritikusnak
  • Bejelentkezés
  1. Ön itt van:  
  2. Kezdőlap

Nézőpont kérdése...

Regnum - SPAR reklám

*************************

Regnum logo – 40s +++ Értékelés: 4,6/10

Igen, nézőpont kérdése, hogy milyennek látjuk a világot. Egy nadrággomb szemszögéből egészen más, mint mondjuk egy zsiráf szemszögéből, vagy egy olajsejk szemszögéből. Persze se a zsiráf, se a gomb nem tud erről nyilatkozni, mégis megszemélyesítjük e dolgokat, ha ilyesmibe belegondolunk, és belegondolni ilyesmikbe érdekes. Tehát ahány izé, más szóval entitás, annyiféle szemszög létezhet. Kivéve a reklámokban. Bármely termék is szemszögezi rád a tekintetét, ugyanazt az életet látja, csak éppen tőle vagy benne boldog.

Kategória: Magyar
Megjelent: 2019. október 29
Találatok: 936

Bővebben: Nézőpont kérdése...

0 comments
936 views

Jó ötletnek látszó

SWISS VITAMIN DRINK reklám

*************************

swiss vitamin logo VITAMIN ital – 30s +++ Értékelés: 3,4/10

Állandóan folyik a lázas kutatás a kreatív fejekben, hogyan lehetne valami újszerűt kitalálni, hogyan lehetne megújítani a már megszokott kliséket, mégis valahogy csökkentendő az általános undort, ami a reklámfilmeket övezi a befogadók által. Illetve nem csak a reklámfilmeket övezi, hanem úgy a reklámokat általában. De undor ide, undor oda, a reklámoknak még mindig, vagy nem még, hanem for ever mérhető hatása van, lesz az emberiségre tán még a kihalása után is. De azért mégis, Tibikém, gyere már elő valami újjal, főleg a szakma miatt, hadd egye őket a sárga irigység, hogy nekik nincs egy ilyen kreatív Tibijük…

Kategória: Magyar
Megjelent: 2019. október 19
Találatok: 957

Bővebben: Jó ötletnek látszó

0 comments
957 views

Kis dolog lett a nagydolog

DulcoSoft reklám

*************************

dulcosoft logo – 20s +++ Értékelés: 3,6/10

Ne haragudjanak, de nem tudom megszokni. Valahányszor az utamba kerül, teljesen kiakadok. Egyfajta kulcsinger ez már nekem, ha meglátom, újból és újból csak erről tudok írni. Mert tessék csak belegondolni: Általában igyekszünk nem láttatni azt, ami arra emlékeztet, voltaképp egy biológiai test fogságában vergődő értelem vagyunk, amely értelem egy pillanat alatt elillan, ha csak egy kicsit is elmászik valamely pont ezen biológiai létet lehetővé tevő paraméter. Takargatjuk biológiai létünk nyilvánvalóságát. Talán az étkezés az egyetlen kivétel, amit teljesen nyíltan művelünk. És akkor tessék…

Kategória: Külföldi
Megjelent: 2019. október 08
Találatok: 1108

Bővebben: Kis dolog lett a nagydolog

0 comments
1.1k views

Sztoriba ágyazva

Fenistil reklám

*************************

Fenistil logo – gél 25s +++ Értékelés: 4,2/10

Aztán vannak azok a reklámok, amelyek úgymond sztoriba ágyazzák a mondanivalót, vagyis egy minitörténetben beszélik el, hogyan oldja meg a termék az éppen bajbajutott gondját. Tehát nem elégszenek meg a baj leírásával, és a megoldás bemutatásával, hanem egy szerintük életszagú történetbe ágyazzák azt, így téve testközelivé a baj mibenlétét. Nyilván akkor a legsikeresebb az ilyesféle demonstráció, ha sikerül pont olyan helyzetet ábrázolni, amely pont megtörténhetett a legtöbb célzott személlyel pont. Vagy megtörténhetett volna, vagy meg is történt valamely közelebbi ismerőssel pont. De lehet, pont valami nagyon távoli, esetleg földi emberrel meg sem történhető sztorit kell kitalálni, mert az meg vicces. De kell a sztori és pont.

Kategória: Magyar
Megjelent: 2019. szeptember 29
Találatok: 992

Bővebben: Sztoriba ágyazva

0 comments
992 views

Békeital

Coca-Cola reklám

*************************

coca cola logo – 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Egész úton hazafelé azon gondolkodám, vajon mi történne, ha egy óriás cég, amely évszázados jelenléttel büszkélkedhet a piacon, vagyis enyhén szólva bevezetett brand, egyszer csak beszüntetné a márka reklámozását. Tényleg erősen kezdne visszaesni a fogyasztás? Na itt látszik, mennyire nem értek a reklámpszichológiához, és a más hasonló reklámos tudományosságokhoz. Miért költ ez a cég iszonyú pénzeket reklámra, amikor a fél világ amúgy is függő már a termékétől? Még egy ellenreklám sem tántorítaná el őket a fogyasztásától. Gondolom. Vagy tényleg elfelejtkeznénk róla, ha csak magát mutogatná a boltokban?

Kategória: Külföldi
Megjelent: 2019. szeptember 20
Találatok: 913

Bővebben: Békeital

0 comments
913 views
  1. Apósjelölt szelídítés
  2. Hasmenés mérlegen
  3. Hülye Robi
  4. A gyilkos karakter

Alkategóriák

Magyar Cikkek száma:  694

Külföldi Cikkek száma:  325

29. oldal / 204

  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33

mert elmondom én ezt élőszóban is, ha kell...
Elindult a Reklámkritika youtube csatorna

Tanulj improvizációt!
Gyere!

 

Legfrissebb

  • Kémregény
  • Tanulj improvizációt!
  • Kukás bagoly
  • Sokféle sokfelé
  • A hülye lány

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

  • Csoki fiú csak csajoknak
  • És az ATM-ek megindulnak...
  • A dunaalattjáró
  • Mocsokban is jobbak vagyunk
  • Harc a 7 jel ellen

hívjmegegykávéra

Back to top