Regnum - SPAR reklám
*************************
– 40s +++ Értékelés: 4,6/10
Igen, nézőpont kérdése, hogy milyennek látjuk a világot. Egy nadrággomb szemszögéből egészen más, mint mondjuk egy zsiráf szemszögéből, vagy egy olajsejk szemszögéből. Persze se a zsiráf, se a gomb nem tud erről nyilatkozni, mégis megszemélyesítjük e dolgokat, ha ilyesmibe belegondolunk, és belegondolni ilyesmikbe érdekes. Tehát ahány izé, más szóval entitás, annyiféle szemszög létezhet. Kivéve a reklámokban. Bármely termék is szemszögezi rád a tekintetét, ugyanazt az életet látja, csak éppen tőle vagy benne boldog.
***************
***************
A lényeg annak deklarálása, hogy a termék része az életednek. Innentől kezdve csak az életedet kell bemutatni, és akkor mondani, hogy na ennek a része a termék. Persze nem árt, ha az életrészek bemutatása során éppen a terméket használod, de ha olyan termékről van szó, ami viszonylag általános használatú, vagyis voltaképp minden ember használ ilyet, akkor nem kell sokat törni a fejeket az ábrázolás mikéntjére vonatkozólag. Tehát például egy csípőprotézisnek lényegesen szűkebb a célcsoportja, mint valamely élelmiszernek, vagyis az előbbi ugyan több fejtörést igényel, de minden bizonnyal szintén része lehet valamennyiünk életének. Nem, most nem bontom ezt ki bővebben, hogy hogyan, és hogy nekem milyen ötleteim lennének ebben a vonatkozásban, de hidd el, lennének.
De nézzük, mennyire szabadon szárnyalhatott az alkotók fantáziája egyfajta élelmiszerrel kapcsolatban. Húsipari termékekről van szó, amelyekkel szemben manapság bizony nagy az ellennyomás, és nem csak a vegavilág részéről, hanem a helyes, élethosszabbító táplálkozás lelkes igehirdetői részéről is.
Szóval van ez a húsipari cég, a neves üzletlánc beszállítója, és van nekik egy nagy, gondolom disznóbőr kötésű emlékkönyvük. És van egy főhentesbácsijuk, aki nyilvánvalóan a főhentes irodában, kellemes, barátságos, mélybarna árnyaltú környezetben ül, a nagy barna főhentes íróasztal mögött, és minden évben, gondolom csak egyszer, felüti, fellapozza ezt a nagykönyvet. Ugyanis minden évforduló egy alkalom arra, hogy felidézzük büszkeségeinket – mondja a belső hang. Vagy a narrátor. Mindegy. És akkor a hentesbácsi – mögötte a falon egy bekeretezett hentesbárd, és a disznó bontási tervrajza – felüti a könyvet, és elégedett mosollyal nézegeti a büszkeségeket. De mire is lehet büszke ez a hentesközösség? Igaz, a legnagyobbakról igazán mi tudnánk mesélni amint mondják, de ezek is mind benne vannak a nagy henteskönyvben. És itt kerül bemutatásra, a beragasztott emlékek révén, miért is az életünk része e hentesvilág?
Marcell a randibiztos steakjeiről tudna mesélni például. Látod ugye a módszert. Az élet: a fiatalok randiznak. Feladat, valahogy be kell ide hozni egy húsipari terméket. És megszületik a randibiztos steak fogalma, akármit is jelentsen ez. Zseniális. Mondjuk nem szárad ki, amíg ők az ablakban csókolóznak. Vagy tán még hosszabb ideig is kibírja.
Na és mi történik nyáron? Grillezünk. Más is történik, de történetünk szempontjából másnak nincs jelentősége. Igaz, talán ez az epizód köthető leginkább a maga értelemszerűségének okán a húsipari termékekhez, vagyis ekkor tényleg az életünk része, mindenféle erőltetett belemagyarázás nélkül.
Peti viszont az após megnyerő pörköltjéről tudna hosszan mesélni, vagyis itt az az élet, hogy van apósunk, akivel nem árt jóba lenni ugyebár. Adott szemszög szempontjából a pörköltjét kell dicsérni. Legtöbbször inkább a borát szokták, igaz, legtöbbször az „apósbor” nagyon lőre tud lenni. De nem így a pörkölt, amit ugyan el lehet rontani, na de hát ilyen alapanyagból… ugyan már. És látjuk is az após testbeszédéből, nincs is itt semmi baj, derék gyerek ez a Lali, nem bántam meg, hogy hozzáadtam a lányomkat. Pörköltszag = életszag.
Ezért idén azt ünnepeljük, hogy a Regnum húsüzem finomságaival már 15 éve ott vagyunk az életetekben.
Nem mondom, hogy nincs ennek valami fenyegető konnotációja is, vagyis egyfajta másodlagos jelentése is, bocsánat (figyeled, hogy azért benne hagyom mintegy fitogtatva félműveltségemet?). Figyelmeztet a szlogen, vigyázz, mi ott vagyunk, és ott is leszünk az életedben, jól gondold meg, mit csinálsz. A nagy hústestvér figyel téged! Nehogy félrenyúlj valami zöldségért…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10