1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Yettel reklám

*************************

Yettel - Fúrás Faragás MPM el - 35s +++ Értékelés: 2,8/10

A reklámok legfontosabb célja az üzenet, az információ átadása. A módszer ennek a célnak kell hogy megfeleljen. Érthetően akkor van egyszerűbb dolga az alkotóknak, amikor nyilvánvalóan egészen konkrét az igény a megoldásra. Például ha valakinek nagyon fáj a lába, tökre nem érdekli, milyen csomagolásban mutatják meg a megfelelő szert a fájdalom orvoslására, rohan a patikába és megveszi. Már ha tud rohanni. Talán a most következő reklámnak is ez a szerencséje…

***************

***************

Itt például arról van szó, hogy 50 ezer forintért beszámítják a régi „telódat” – ugye így kell beszélni, hogy a fiatalok is felfogják – ha új Yettel Prime tarifával vásárolsz Honor 400 Lite készüléket. Ha jól értem. Nem nézem meg a részleteket. Ennyi infó elég is volna, ha éppen tényleg teló lecserélésen gondolkodom, csak a feltételeket kell valahogy megvizsgálnom, vajon elfogadhatók-e? Például, hogy ez a furcsa nevű mobil telefon egyáltalán képvisel-e nekem megfelelő minőséget. Én mondjuk soha nem hallottam róla, de én nem vagyok mérvadó szakember ezen a területen.

Csakhogy ez egy reklámfilm, egy terméknépszerűsítő platform, amivel nem csak eladni kell, hanem saját magát is el kell adni a reklám megrendelőinek. Mint azt már több helyütt leírtam, ez sokkal inkább egy játék a reklámalkotó és a megrendelő között, mintsem a célcsoportnál valódi sikerre való törekvés. A megrendelőt kell meggyőzni, hogy ez egy jó reklám, és akkor megveszi. És mivel jelen esetben a kedves potenciális befogadót csak az infó érdekli, a körítéssel nem igazán fog törődni, vagyis az értékesítési számokat a körítés nem fogja befolyásolni. Szóval elhanyagolható a kockázat. Senki nem fog azért ezekkel a feltételekkel mobilt cserélni, ha például nincs, vagy tök jó a mobilja, vagy egészen más szolgáltatóhoz és típushoz van már úgymond lelkileg elkötelezve. Tehát ez esetben valójában meggyőzni csak a megrendelőt kell.

A megrendelő viszont személyesen is megismerhető, illetve megismerendő, tudnunk kell az adott marketing kommunikációs osztály, vagy az ehhez hasonló szervezeti egység HR konstellációját, vagyis kicsit egyszerűbben fogalmazva ismernünk kell a pofákat, akik ott dolgoznak, na. Náluk kell bevágódni. Az elkészült mű pedig voltaképp vélemény, hogy minek nézzük a fentebb körülírt célszemélyeket. Szerintem most éppen hülyének. De hát megvették, kifizették. Jó, nem ismerek minden körülményt, én csak a reklámot látom, és az hülye. Vállalom, hogy én is az vagyok.

De miért hülye? Mert Karinthy, Rejtő és még sorolhatnám országában így akar vicces lenni ahogy.

Egy idióta külsejű szakál-bajuszos fazon felteszi a kérdést, hogy aszongya: Azt hitted, hogy már semmire sem jó a régi telód? Akkor ezt figyeld. És aztán előad egy ilyen – nem is tudom – burleszk jelenetet, ahol valami műhelyfélében – talán garázs – mindenféle oda nem illő dolgokkal hadonászik, pl. óriás kerti olló, Yettel színű (világos zöld) ragasztószalag, flex és közelről bámul egy olyan lógó golyósort pöcögtető asztali izét. Közben végig ott van a köpenye felső zsebében az elvileg átalakítandó készülék. Ja, nem, csak nőtt bele egy másik. Szóval nagyon dolgozik, és a végén felmutat a régi készülékre ráragasztgatott kulcskarikákon lógó kulcsokat. Kerti olló? Flex? Vagy pont ez a humor forrása?

Állítólag nekem jó a humorérzékem. Azt is tudom, hogy a jó humornak értelme van, a poént fel kell építeni, tartunk valahonnan valahová és… na hagyjuk, nem fogok itt esztétika órát tartani, annyira azért nem értek hozzá, csak szenvedek az ilyen idiótaságoktól, értelmetlen, lelketlen, humortalan látvány gányolásoktól. No azért aludni tudok.
Most arról kár is beszélni, hogy a jóember kezében tartott modell – talán egy ősi Nokia – szóba se jöhetne, mint beszámítható tétel. Meg hogy fali? És hogyan teszem fel a falra? Jó, tudom, itt ezeknek a kérdéseknek nincs értelme, talán ezen is nevetni kéne, hogy lám, erre sem gondolt a szerencsétlen.

Tudják a Chaplini kisember figura is egy szerencsétlen karakter. Én kérek elnézést, hogy a nevét ezzel az izével egy lapon említettem…

*******************************************************************************

Értékelés: 2,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 1/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 6/10