• Kezdőlap
  • Alapvetések
      • Back
      • Milyen alapon?
      • Miről van szó?
      • Kritizálj te is
      • Értékelési szempontok
  • Reklámok
      • Back
      • TV reklámok
          • Back
          • Magyar
          • Külföldi
      • Rádió reklámok
      • Nyomtatott reklámok
      • Reklámnovella
          • Back
          • tévé
          • rádió
          • plakát
  • És talán másról is
      • Back
      • Félperces novellák
      • "Médiás" írások
      • NapTV cikizések
          • Back
          • NapTV kritika első rész
          • NapTV kritika második rész
          • NapTV kritika harmadik rész
          • A színházi ember esete...
      • És talán valami egészen másról is
          • Back
          • Figyelmeztetés
          • Vers
          • Konyhafilozófia
          • Egyéb agymenés
      • És ezekhez mit szólnál?
          • Back
          • Repülő szabadulószoba, csoportdinamika
          • Tanulj improvizációt!
          • Mi az az irodafirka?
  • Hozzászólások/Kapcsolat
      • Back
      • Utolsó hozzászólások
      • Levél a Kritikusnak
  • Bejelentkezés
  1. Ön itt van:  
  2. Kezdőlap

Retró hurut

Ambroxol reklám

*************************

ambroxol – 30s +++ Értékelés: 4,6/10

Aztán vannak azok a gyógyszerreklámok, amelyek viccesen megszemélyesítik az adott nyavalyát, így adva kézzelfogható ellenségképet a kedves nézőnek. Számos ilyet láttunk már, és számos esetben nem értettük, ettől miért nő az adott kellemetlenségben szenvedő motivációs potenciálja pont az adott (igen, szóismétlés) gyógyszer befalására. Illetve most jövök rá, miért. Amikor a gyógyszerész – miután elmondta a kockázatokat és a mellékhatásokat ahogy illik – az éppen nem kapható helyett felajánlja az ugyanazon hatóanyagú, de más gyártótól származó gyógyszert, na akkor tudjunk nemet mondani. Gondolom…

Kategória: Magyar
Megjelent: 2019. február 12
Találatok: 3455

Bővebben: Retró hurut

0 comments
3.4k views

Egymásban való megbizodalom

OTP reklám

*************************

Otp bank Logo személyre szabott lakáshitel – 45s +++ Értékelés: 3,8/10

Most ragadjunk ki egy példát az OTP „Ismerjük egymás. Megbízunk egymásban.” ciklusából. Ne azért ragadjuk ki, mert olyan elragadó, hanem mert vannak azok a reklámok, amelyekben mindössze egyetlen kép ragadja meg annyira a figyelmemet, hogy szinte ragaszkodom hozzá, nem tudom a szemem levenni róla. Mondhatnók, akkor bejöttem a csőbe, hisz mi más is volna az alkotók célja, mint a figyelem megragadása. Ez eddig oké, de azért nem mindegy, milyen irányba ragad az a figyelem…

Kategória: Magyar
Megjelent: 2019. február 01
Találatok: 1107

Bővebben: Egymásban való megbizodalom

0 comments
1.1k views

Tárgyak a szentélyben

CBA reklám

*************************

cba logo 31 – 30s +++ Értékelés: 4,6/10

A tárgyhasználat. Igen, a tárgyhasználat nagyon fontos egy reklámban. Azzal teremtjük meg – többek közt – a hangulatát a filmnek, mintegy megágyazva az üzenetnek. Belehelyezzük a nézőt egy miliőbe, egy olyan környezetbe, amelyben szinte már érzi az üzenetet, érzi magában az egyelőre még nem pontosabban körvonalazott igény felébredését a javasolt áru, szolgáltatás, miegyéb iránt. Szóval nagyon fontos, milyen tárgyak jelennek meg az adott reklám képi világában, még akkor is, ha egyáltalán észre se veszed őket abban a mintegy 30 másodpercben.

Kategória: Magyar
Megjelent: 2019. január 24
Találatok: 1287

Bővebben: Tárgyak a szentélyben

0 comments
1.2k views

Nyelv és fogkrém

Sensodyne reklám

*************************

sensodyne logo fogkrém – 30s +++ Értékelés: 3,8/10

Van még egy jótékony hatása az amatőr szereplős reklámoknak. Legalábbis rám biztosan hat. Mégpedig, hogy bátorít, bíztat, erre te is képes vagy, ez az ajtó előtted is nyitva áll. Csak járj szorgalmasan castingokra, majd csak megtetszik előbb-utóbb valamelyik rendezőnek az arcod, az alakod, a mozgásod, a kisugárzásod, a csak rád jellemző csakrád (ez milyen jó), az aurád, a… mindegy, egy a fontos, beszélni nem kell tudni. Pontosabban tök jó, ha úgy beszélsz, hogy nem tudsz. Mert csak így tudsz természetellenesen beszélni, és ez kell ide, mint tudjuk. Szóval új remény hasad életed egén… na erről is szó lesz, mert ugyebár csak a hajnal szokott hasadni, a remény pedig ébred.

Kategória: Magyar
Megjelent: 2019. január 14
Találatok: 1507

Bővebben: Nyelv és fogkrém

0 comments
1.5k views

Szájtátva

Otrivin reklám

*************************

otrivin logo oldatos orrspray – 30s +++ Értékelés: 3,8/10

Szóval a mai modern reklámok egy igen jelentős része nem kanyarodik rá azonnal a termékre, hanem mintegy megágyaz annak, vagyis a megfelelő, a vonatkozó befogadásra legalkalmasabbnak vélt hangulatra hangolja a kedves potenciális vásárlót. A figyelemfelkeltésre koncentrál. Legalábbis törekszik erre. Vagy azt hiszi, hogy ezt teszi. És hogy ez jó. Mindenféle vizsgálatok szerint. Szerintük. Vagy a gyermekpszichológiát hívják segítségül, mert felnőttként nézve az nagyon vicces. Szerintük…

Kategória: Magyar
Megjelent: 2019. január 05
Találatok: 3167

Bővebben: Szájtátva

0 comments
3.1k views
  1. Időgépek márpedig nincsenek
  2. Hajmarasztaló
  3. Alvilági optika
  4. Posta pont pont vesszőcske...

Alkategóriák

Magyar Cikkek száma:  696

Külföldi Cikkek száma:  326

35. oldal / 205

  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39

mert elmondom én ezt élőszóban is, ha kell...
Elindult a Reklámkritika youtube csatorna

Tanulj improvizációt!
Gyere!

 

Legfrissebb

  • Gombás műalkotások
  • Így faragd a mobilodat
  • Operatakarék
  • Kémregény
  • Tanulj improvizációt!

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

  • Csoki fiú csak csajoknak
  • És az ATM-ek megindulnak...
  • A dunaalattjáró
  • Mocsokban is jobbak vagyunk
  • Harc a 7 jel ellen

hívjmegegykávéra

Back to top