Babakötvény reklám
*************************
Babakötvény - állampapír – 30s +++ Értékelés: 4,0/10
Ugye azon már rég túl vagyunk, hogy csak úgy lehet érdemben meggyőzni a kedves potenciális vásárlót, miszerint ha összehasonlítják termékünket a konkurenssel, akkor ezért, meg azért nyilvánvalóan a miénk jobb. Nem. Ehelyett az úgynevezett… hogy is mondjam… ne gondolkodj tovább, vagy ha már úgyis az utadba akadtam, és pont efféle kell neked, hát itt vagyok típusú hozzáállás is működik. Ez a munka szintén ebbe a típusba tartozik.
***************
***************
Tehát például ha a gyerek szereti a csokit, akkor nem azzal jövök, az én csokim miért sokkal jobb, mint a másik, hanem hogy csokim van nekem úgy egyáltalán. Szereted a gyereked? Gondoskodni akarsz az anyagi biztonságáról, amikor épp kilép a nagy életbe? Na nézd csak, én pont ilyen kötvényeket árulok, ne is keress tovább. Azt ilyenkor persze nem mondom, hogy nyilván van még számtalan ilyesféle termék a piacon, nézz előbb jól körül, nyilván tudod azt te magadtól is, csak én építek a te tehetetlenségedre, lustaságodra, minek mennél tovább, ha már én úgyis itt vagyok? Há?
Nézd milyen szép képek. Idillikus természetesen. Felhőtlen, boldog gyermek - szülő kapcsolat. Árad a szeretet, a boldogság, legdrágább kincsünk a gyermek. Érzed, ahogy a melegség eltölti a szíved? Én meg érzem, ahogy gyengülsz. Ahogy puhulsz. Mindjárt tehetetlen befogadóvá válsz. Rombolom a védvonalaidat. Hát el tudnád képzelni amint a gyermeked csak úgy, kvázi meztelenül lökődik ki a nagy életbe vezető kapun? Ugye hogy nem. „Fontos, hogy az érzelmi biztonságon túl a jövőjükről is gondoskodjunk.” Tényleg fontos. Igaz, az érzelmi biztonságuk is a jövőjükről szól, mert ha az nincs, kissé frusztrál, depis bűnözőket faragnánk belőlük. Ráadásul, ha van nekik érzelmi biztonságuk, akkor tudnak a leginkább gondoskodni a jövőjükről, mert képesek lesznek egzisztenciát építeni akár nélkülünk is. Jó, persze, tudom, jól jön az a kis pénz majd ott az életajtóban, meg hát itt mégiscsak el kell adni valamit. Jut eszembe, ilyenkor picit a magunk jövőjéről is szól az ének, hisz egyszer majd minket kell pelenkáznia valakinek. Jó, téged soha.
Na most mivel itten ugyebár államkötvényről van szó, vagyis államról, azaz politikáról, be kell építeni a légy hálás faktort is finoman. Szóval ezzel a kötvénnyel tovább gyarapíthatja gyermeke, unokája negyvenkétezer-ötszáz forintos állami támogatását. Ez nem politikai blog, úgyhogy nem mondok semmit, csak ennyit. Ezt sem én mondtam, hanem a néni a reklámban.
Ugorj be érte a Magyar Államkincstárba. Kincstár. Olyan jól hangzik. Ott biztos hegyekben áll az arany, meg az ezüst, meg mindenféle aranytárgyak, igazgyöngy nyakláncok, titokzatos kincsesládák, ahogy azt a filmekben megszoktuk. Miért nem ezt látjuk a reklámban is? Például egy láda tele lenne babakötvénnyel. Egy nagy kígyó őrizné, és csak akkor engedné oda a kedves szülőket, ha a kisfiú előbb szépen kiszínezné őt színes zsírkrétával. Látom, már megint elfelejtettetek megkérdezni a storyboard megírása előtt.
„Több mint üzlet.” Ez a szlogen. Ezt találtad ki. Frappáns. Rövid. Üzenete van. Hogy mi az? Nem tudom. Várjál. Elgondolkodom kicsit. Talán amit mondtak itt az elején. Ez nem üzlet, illetve kicsit az is, de főleg gondoskodás. A gyerekedért teszed. A gyerekedért áldozol. Ja, mi nem áldozunk semmit, illetve tudod mennyi fáradság egy új terméket kidolgozni? Üzleti terv, miegymás, mert haszonnak kell lennie rajta. De ez nem puszta nyerészkedés, tudod, ez amikor mindenki nyer. Kérlek drága, hidd el, hogy előbb jutott eszünkbe, hogyan segíthetnénk neked gyermeked életbe elindításában, mintsem hogy a saját hasznunkra gondoltunk volna.
Látom, ezen most felhúzod magad. Na jó, tudod mit? Igen nekünk első az üzlet, de szerencsére te tényleg gondoskodni akarsz a srácról, és mi erre építünk. Nézd csak meg jól ezeket a képeket. Gyönyörűek. Szerintem még a válás gondolatától is elálltok mindjárt felidézve ezen boldog pillanatokat. Mestermunka. Életszagú, mert nemcsak jó gyerekeket mutat, hanem szeretni valóan rosszakat is. Hát nem ennivaló az a kiskamasz, ahogy úgy csinál, mintha nem is ő rúgta volna be a labdát az ablakon? És milyen asszertíven kezeli le ezt az apuka. Ugye? Az az elnéző, szerető mosoly. Az én rosszcsont kamasz fiam. Mindent megtennék érte. Még a negyvenkétezer-ötszáz forintos állami támogatást is tovább gyarapítanám, ha kell. Gondolkodás nélkül.
Na erről van szó…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 4/10