1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Telekom reklám

*************************

Telekom korlátlan üzleti csomag – 30s +++ Értékelés: 4,8/10

Pont neked, pont a te igényeid szerint, rád gondolva, személyre, testre szabva és mindezt úgy, hogy közben tömegesen. Ez a trükk, tömegtermelni az egyediséget, vagy annak látszatát. Például autóban már egész hosszú listát tölthetsz ki testre szabva leendő járművedet, amit aztán robotok tömegtermelnek neked a szalagon. Na persze hogy a reklámnak is erről kell szólnia.

***************

***************

Azt hittem vers lesz ebből a szövegből, de nem az lett, vagy az, csak szabadformájú. Félig. Mert hogy rímelt az első két mondat, de vélhetőleg véletlenül. Olyan furán hatott, hogy nem folytatódott, de lehet, ez szándékos, csak megint én vagyok a béna célcsoport, akiből valami mást váltott ki a szándékolt üzenet helyett. Íme a vers:

Nem kis megszállottság kell ahhoz, hogy úton legyél, mielőtt bárki más felkel,

Hogy munka közben csak egy szendvics legyen az ebéd a héten már negyedszer,

Hogy egy ismeretlen ember randevúját előbbre valónak tartsd a sajátodnál,

Vagy akár az éjszaka közepén is küzdj, ha másoknak segítség kell.

Jó, legyen szabadformájú, a lényeg, hogy szépen hangzónak, költőinek szánták nyilvánvalóan. Hát igen, igen. A vállalkozók a mi hétköznapunk hősei. Nem semmi megszállottság kell ahhoz, hogy ily önfeláldozóan nyomassák. Önként. Pedig milyen nyugodtan, békésen élhetnének, ha nem tennék. Esetleg nem volna mit enniük, de végül is vannak ilyen szerzetesrendek, ahol könyöradományból élnek, méghozzá nem is rosszul. Oda is szegődhetnének például. Megszállottság oda is kell. De ők mégis inkább úgy megszállottak, hogy abból nekünk is hasznunk származhat. Igaz, a szerzetesrendiek is ilyenek, lelki támaszt tudnak nyújtani az arra járónak. Kérdés, lehet-e nekik korlátlan telefoncsomagot eladni? Nyilván nem nagyon, különben e reklám róluk is említést tett volna, mint értékes célcsoportról.

Ehelyett, nagyon helyesen, azon célcsoportok fenekét nyalja, azoknak hízeleg, azokat dicsőíti, mi több isteníti, akiktől valószínűbb a fix biztos pénz beszedése. Te, te, én hősöm, nézd mit hoztam neked! Ezt külön a te kedvedért főztem, tudom, hogy ez a kedvenced! Látod, a lábosom korlátlan! Amennyi beléd fér! Nem érdekes, csak a te érdeked nézem. Támogatlak. Nézd meg, itt az üzleti tervem, tökre veszteséges. Nem hiszed? Ja, tényleg nem az. De legalább win-win. Legalább ezt hidd el. Na mindegy, higgy amit akarsz, de így jársz jobban. Nézd meg a te üzleti tervedet. Na ugye. Te isten! Te megszállott csoda! Te… ja ezt már nem kell…

Pék. A pékek korán kelnek. Ne menjél péknek, ha nem bírod. És te se fogod sokáig bírni, ha a héten már negyedszer csak egy szendvics az ebéd kisanyám. És a virágos hölgynek üzenem, ha azon a plusz két percen múlik a randevúja, akkor az a férfi nem érdemli meg, inkább randevúzzon velem, én akár egy félórát is várnék rá. Az állatorvos hölgy (gondolom) is saját kedvteléséből megszállott, nyilván tudta, éjjel is ügyeletet kell adnia időnként. De az ügyes kreatív mindenkiben meg fogja találni a megszállottság valamilyen formáját a pecástól a bankelnökig, a tűzoltótól a szakácsig. És majd jól körül is csodálja őket a vonatkozó termék szemszögéből éppen. Én például repülő szimulátor fan vagyok. Megszállott. Szeretném, ha hozzám is írnátok valamilyen hősi eposzt. Tényleg jól esne. Cserébe vennék valamit. Egy igazi repülőt, vagy más apróságot. Megígérem.

„Ön minden idejét vállalkozásába fekteti, ezért mi korlátlan mobil megoldásokkal támogatjuk.” Tehát azért, mert díjazzák erőfeszítéseinket, ez tetszik nekik, imponál… de nem ragozom tovább, így kell csinálni, ez a reklámdolgok rendje. Egy picit eltöprengtem, ugyebár a magánrendelős szülész-nőgyógyász is megszállottan bemegy éjszaka a szülő nőhöz, ráadásul abszolút célcsoport, vajon miért nem ő szerepel a kutya helyett? A koncepció lehet az oka. Na ja, a koncepció nagy úr! Gondolj bele, hogy hangzana, ezért mi korlátlan mobil megoldásokkal támogatjuk. Támogatjuk. Valahogy nem hangzana jól. Támogatni a szegényeket és elesetteket kell. A pék, a virágáruslány, az állatorvos – bár az már kicsit necces – nem olyan szakma, amiről rögtön a dúsgazdagság ugrik be az egyszerű potenciálisnak. Alap reklámszabályokkal ütközne. A termék legyen mindig a jóságos, önzetlen, téged feltétel nélkül szerető gyártó szinte ingyenes ajándéka.

Hallelúja!

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10