1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Telekom reklám

*************************

telekom logo - 40s +++ Értékelés: 4,0/10

Mondom nektek, nem szabad felelőtlenül reklámokat nézni. A reklámnézéshez el kell köteleződni. Különben olyan, mintha egy feneketlen gödörbe hullanának az értékes információk, vagy mintha falra hánynánk a borsót. Olyan nincs, hogy megnézel egyetlen spotot, és elkezdesz fantáziálgatni mindenféle jelentésekről a buta fejeddel. Ma már nincs egyedülálló spot, kampányok vannak, mi több, filmregények…

***************

***************

Na? Ehhez például mit szólsz? Ezt most azoktól kérdezem, akik csak ezt a filmecskét látták, és nem érzékelték még, hogy ezen darab egy nagyobb, úgymond reklámtestbe tartozik. Csak nem háborodtál fel? Hogy mi mindenhez adja a nevét ez a nagy távközlési cég? Hogy a srácok bekamerázták a falut? Hogy illegális megfigyeléseket hajtanak végre? Hogy voltaképp bűncselekményt követnek el? Ráadásul az egyik még kiskorú? Igen, ezt teszik, közben mindenféle eszközöket mutogatnak, amelyeket nyilván megkaphatsz e nagy távközlési cég berkei alatt.

„Norbival bekameráztuk az egész falut” – szól a kissrác, és ott ülnek egy díványon, és nézik a sok képernyőn a még több kis ablakát a megannyi kamerájuknak szerte a faluban. Magánházak belsői, kocsma, kültér, tényleg az egész falu. Na szép, mondhatom. És ők kik? Testvérek? A kissrác kisiskolásnak tűnik, a nagy már talán egyetemista. Nézed ezt tágra nyílt szemekkel, mire buzdítja már ez a cég a gyerekeket?
Aztán azt mondja a narrátor bácsi: „Az új mikmak sorozatunk megmutatja, hogy a digitalizációval lehet jobb. Mi ehhez meglévő és új digitális megoldásainkat adjuk a kezedbe. Ez az országtuning.”

Mikmak? Az mi? Vagy pikpakk? Ráadásul sorozat? A kissrác is azt mondja, ennyi kamerával már lehetne egy saját sorozatuk is. Ja. És akkor nyilván felteszik majd a netre. Bűnelkövető influenszerek lesznek. És ehhez adja a kezükbe a cuccot ez a szolgáltató. Egyre jobb.

Na itt már én sem bírtam tovább, és utána néztem, persze kikérve magamnak, hogy erre kényszerítettek. Szóval BigBakShow. És tényleg egy teleregény készítésébe vágott bele a nagy telekommunikációs szolgáltató egy szakpartnerrel, ami nyilván tele lesz vonatkozó termékmegjelenítésekkel. És tényleg sorozat lesz és tényleg neves színészekkel. És akkor megnéztem az első epizódot. Te is megtalálod, most már tudod a kulcsszavakat.

Tehát arról van szó, a falu kapott támogatást az informatikai feltuningolásra, de nincs nekik informatikusuk. Aztán persze fülön csípik a két elektronikus kukkolót, és nyilván a nagysrácból lesz az informatikai szakértő, különben lenne nemulass. És aztán a sorozatban egyébként mindenféle sorozatos, vidámságos dolgok történnek, ahogy az lenni szokott. Tehát így, a sorozatból nézve, a szerzők szerint is helytelen dolgot tesz a két fiatal, de dramaturgiailag szükség volt erre az előjátékra, hogy legyen informatikai szakértő. És ez így majdnem rendben is lenne, ha ez a most ideidézett filmecske nem egy önálló reklámspot volna. De az.

Tetszik tudni az, hogy el tetszenek mondani, miszerint az új mikmak… bocsánat BigBak sorozatuk megmutatja stb. csak azt vetíti előre, ezek szerint még több tuningos reklámjuk lesz, nyilván hasonló baklövéseket tartalmazva. Ja, hogy ezt a kampányt nem nekem, hanem a Pista bácsi, Rózsi néni célcsoportnak tetszettek megalkotni? Akik minden reklámblokkot az utolsó szögig végig szoktak nézni? Ők a kiművelt emberfők? Már úgy értem reklámkiművelt. Én viszont egy felháborodott levél nyomán jutottam el ehhez a reklámhoz, vagyis rajtam kívül van még legalább 1 olyan néző, akit még nem ejtett rabul a pikpakk… bocsánat BigBagShow a maga teljes valójában, hanem önálló darabként próbálta értelmezni a látottakat. Mert akárhogy is, az egy önálló darab, és mint ilyen, valóban felháborító.

Tetszenek emlékezni mondjuk az ikonikus Emese reklámkampányra? Na ott minden darab önállóan, kínzóan megválaszolatlan kérdéseket nem maga után hagyva állta meg a helyét.

Én nem értek hozzá, de nem úgy kéne esetleg reklámokat alkotni, hogy miközben a terméket az egyik célcsoporttal megszerettetjük, ugyanakkor egy másikkal nem utáltatjuk meg? Az a pénz nem kell?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10