1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

MOHU reklám

*************************

MOHU logo - 20s +++ Értékelés: 4,8/10

Nem tanulnak ezek a reklámalkotók, hiába oktatom őket. Pedig tessék elhinni, eddig egyetlen fillért sem kértem az oktatásukért. Hogy nem is ajánlottak? Nem, de attól még kérhettem volna. Talán akkor adtak volna. De én azért sem. Gerinc, tudjátok. Én egész népemet fogom… stb. Mert hogy megint ugyanaz a klisé. Messziről kezdünk általános baromságokkal, és azt várjuk, ettől majd rögzül. Bár lehet, itt ez nem is érdekes?

***************

***************

MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. Ezt kell reklámozni. A hulladékgazdálkodás egy nagyon fontos tevékenység, nélküle szó szerint belefulladnánk a szemétbe, és mindenféle mérgezésekbe is belehalnánk, továbbá a környezetet is igencsak szennyeznénk, no meg nem nyerhetnénk vissza, pontosabban nem tudnánk újrahasznosítani mindenféle anyagokat, amelyekből ismét mérgező ezt-azt tudnánk gyártani.
És azért kell reklámozni, mert régen nem a MOL volt a hulladékgazdálkodó, de most az, és ezt tudatosítani kell. Pontosabban ennek miértje nem egészen világos, hisz eszem, nem eszem, nincs konkurens hulladékgazdálkodó valamiféle szemetelj inkább nálam célkitűzéssel. Szóval ez inkább egy társadalmi célú reklám, figyelemfelhívó, hogy tessék szelektíven szemetelni.
De hogyan csináljuk ezt? Először is kell egy logó. Van logó? Nincs logó. Legyen logó. Mi is a rövidített név? MOHU? Hoppá! Ez olyan, mintha egy bagoly huhogna. A bagoly meg bölcs is ugyebár. Nem egy bölcsis figura. Na ez jó. Szóval bagoly. De hogyan kapcsoljuk majd össze a szemétgazdálkodással? Most mondom, a bagoly bölcs, csak tudja mit kell csinálni a szeméttel. De hogyan akkor? Ott ül majd a kukásautón? Vagy bölcsen szétválogatja a szemetet, vagy esetleg bölcsen rászól a rosszul szemetelőkre, hogy na-na, ezt nem így kell Józsi, Panni? Nem kell ezt ilyen direktbe vinni, ejnye. A bagoly legyen ott, és minden, ami ezután következik, az az ő bölcs tanácsa és kész. Jó.

Ezután ott áll egy néma kisfiú, nagyon komoly, szinte vészjósló, vagy inkább kétségbeesett arckifejezéssel, mint egy horrorfilmben, karján egy bagollyal. Körötte néma csend. Na ennek annyi. Most valami rettenetes következik mondanánk, ha nem tudnánk, ez egy reklámfilm. Úgyhogy még csak összesem rezzenünk, amikor a bagoly szárnyra kap és elrepül. Ez persze csak az én percepcióm, lehet, te egészségesebb lelkületű vagy. És most jönnek a bölcsességek.
De mire építsünk? Mi legyen a kulcsszó? Az alap, amire majd a házat építjük? Nos, a szemetet ugye ki szoktuk dobni. Dobni. Dobás. Ha kidobjuk a szemetet, az egy jó dobás. Ezzel ellentétben, ha nem dobjuk ki, akkor baj lesz, belefulladunk. Tehát dobd ki a szemetedet! Na de senki sem hülye, mindenki kidobja. De pont ez a lényeg, hogy nem mindegy hogyan és hova. Annyira jó érzés nekem, amikor érzem, jó nyomon járok, értem az alkotói folyamat minden egyes kis porcikáját.
És akkor most indíthatunk úgymond széles látókörrel, általános bagoly bölcselettel, életviteli okosságokkal. Ezt figyeld: Van, hogy egyetlen mozdulat is változást hozhat. Ez gyönyörű. Mondj már néhány példát. Például múltkor volt egy rossz mozdulatom, két hétig nem tudtam kiegyenesedni. Vagy… ejnye, légy pozitív, mint itt, ebben a filmecskében. Nézd csak!
Egy menyasszony villan fel, egy kosaras srác villan fel, előbbi csokrot dob, utóbbi labdát és nyilván az előbbi annak nagy, akit eltalál, utóbbi, akinek javára betalál, pl. ezzel megnyerik az olimpiát. És miközben megy annak ismertetése mi is a MOHU nagyszerű célja, a labda repülése átalakul egy kefires palack repülésévé. Igen, értem az alkotói folyamatot, nehogy azt higgye valaki, hogy a labdát, vagy a csokrot dobjuk itt ki szelektíven, és látjuk is, hogy nem ezek repülnek bele a szemetesbe. És lám, a bagoly vigyázó szárnyait kiterjesztve, féltőn, őrzően repül a kukásautó felett. És ez a szelektív szemetelés életünk nagy dobása.
Tök jó, akkor most mi a bajod ezzel? Vannak személyes nagy dobások, és vannak közös nagy dobások, nem? De. Csak mondjuk életem első sikeres szexelését – nem ma volt – nem említeném egy lapon a szelektív szemétgyűjtéssel…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 6/10