1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

McDonald's reklám

*************************
McDonald’s 1+1 – 25s +++ Értékelés: 4,2/10
Kedves Alkotók! Köszönöm ezt a reklámot, mert vasököllel csap le az imperializmus elembertelenítő mételyére, kíméletlenül elénk tárva a kapitalizmus lélekkiüresítő, elidegenítő arcának mocskos ráncait, úgyis mint a munkásosztályt rabigába hajtó eszközét. Most végre bárki számára világossá válhat, miféle ármányos eszközökkel próbálja a tőke úgy fogyasztásra manipulálni a tisztességes munkásfiatalokat, hogy behatolva intimszférájukba még életük párjának kiválasztását is szinte ellehetetleníti.

***************


***************
De miért is teszi ezt? Nyilván azért, hogy az itt látható fiatalember, nem tudván eldönteni, végül is melyik ifjú hölggyel kellene vakrandiznia, nem tehet mást, minthogy ő is rendel valami kaját, és azzal valahová leülve, megpróbálja a hölgyek viselkedése alapján kitalálni, melyik is vár rá tulajdonképpen? Úgy értem például, hogy melyik kezd el kisvártatva türelmetlenül fészkelődni, és az óráját nézegetni. (Ez nincs benne a filmben, csak én rájöttem okosan.) De a lényeg, hogy a fiatalember így fogyasztóvá válik ehelyütt.
Na most ezt ravasz módon úgy érte el ez az álnok kapitalista nagyvállalat, hogy nem átallott több adag sült krumplit, és több szelet almás pitét előállítani, csak azért, hogy a fiatalember ne tudja megkülönböztetni a fiatal nőket egymástól, hisz majd mind ugyanazt fogják enni. Pedig a fiatalember mindent elkövetett, ha majd meglátja az egyelőre még ismeretlen hölgyet, akkor annál olyan ismertetőjelek legyenek, amelyek csak nagyon kis valószínűséggel lehetnek más ifjú hölgyeknél is. Tehát például legyen nála sült krumpli és almás pite. Ugyanis ilyesmik a fent nevezett étteremláncban amúgy nagyon ritkán fordulnak elő, nem úgy, mint például egy bűnügyi laborban, vagy mondjuk egy víz alatti sziklabarlangban. Ott ezek az élelmi anyagok szinte mindennaposak, ezért okosan a fiatalok nem is ezen helyekre beszélték meg vakrandijkukat.
De sajnos ez az imperialista nagyvállalat résen volt, és gonosz csapdát állított a mit sem sejtő fiataloknak. Kieresztette karvalytőke karmait, és belemélyesztette az ifjúi lelkekbe. Elidegenítette őket egymástól. Mert mit is látott ez a szerencsétlen fiatalember, amikor belépett a helyiségbe? Egyformaságot. Minden magányos csinos fiatal nő ugyanazt ette. Sült krumplit és almás pitét. Arctalan fogyasztó tömeggé tette őket a tőke.
Na na. Nem igaz az egész. Mert mit is mond a szlogen? Minden helyzetre találsz jó párosítást az egy meg eggyel. Vagyis nem kellett volna feltétlenül a kis burgonyához pitét választani, hanem lehetett volna még mást is a tizenkét féle termékből. És azt már te is elismerheted, hogy elég fura lehet az a csaj, aki almás pitét eszik sült krumplival. Vagyis bizony hogy jól találták ki ezek a fiatalok, miről ismerjék meg egymást. Tehát igenis igaza van a reklámnak, a cég ezen zseniális ajánlata, miszerint ha veszel egy kis burgonyát, utána választhatsz hozzá egyet a tizenkét féle termékből (vagy fordítva) 400 forinttért, teljesen alkalmas egy vakrandis találkozónál a személy beazonosítására. Mert ha mondjuk salátához evett volna egy almás pitét a leány, az sokkal konvencionálisabb lett volna, és nagyobb valószínűséggel ették volna az egyedül evő nagyon csinos csajok ebben a Mekiben, mert a Mekikben nagy az ilyen csajok előfordulási valószínűsége. Szóval nem kell mindig szőrszálat hasogatni.
Rendben, kelletlenül bár, de hajlandó vagyok megérteni, az alkotók nyilván azt akarták sugallni, hogy a kis bolond fiatalember nem gondolt arra, ez az akció olyan gyorsan tesz szert nagy népszerűségre, hogy szinte minden szóba jöhető ifjú hölgy ezt fogja enni. És igen, értem, azt sugallják az alkotók felém, a potenciális fogyasztó felé, hogy látod, ez itt egy szédületes lehetőség, ilyen olcsón, ilyen finomhoz csak nálunk juthatsz, nosza rohanj hát, és vegyél, egyél minél többet, hisz látod, ezek a fiatalok is hogyan falják azt. Hát nem csurog a nyálad? És ezzel persze tovább növeled a mocskos kapitalisták profitját, nem észrevéve, hogy voltaképp mindenféle ármányos eszközökkel próbálja a tőke úgy fogyasztásra manipulálni a tisztességes munkásfiatalokat, hogy behatolva intimszférájukba még életük párjának kiválasztását is szinte ellehetetleníti.
És így lesz keretes a történetünk…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}