1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

McDonald's reklám

*************************
McDonald’s 1+1 – 25s +++ Értékelés: 3,4/10
Elnézést, hogy megint ugyanarról a termékről lesz szó, mint az eggyel korábbi írásunkban, de egyszerűen nem tudok ellenállni a csábításnak. Mert ez a klip bennem valahogy csúcsokat döntött. Persze volt már ilyen érzésem számos más spottal (spot? klip? mindegy, na…) kapcsolatban is, de most is van és azért. A srác szabályosan lecsókolja a herpeszt a csaj ajkairól. Nekem legalábbis így jött le elsőre. Hogy ez jellemző rám? Ja. Én mindenben herpeszt látok.

***************


***************
Igaz, észrevehetnénk abban az első fél másodpercben, hogy a csaj valami csokisat eszik, és abból ragad valami a szájára, de én nem vettem észre. Persze, ha egy kicsit közelebbi volna a kép, és a folt nem tökre úgy nézne ki, mint egy már leszáradó félben lévő herpesz, hanem mondjuk mint egy elkenődött csoki folt, akkor talán még bennem sem keltett volna kellemetlen asszociációkat a látvány. Pedig vannak erre képi sztereotípiák, amelyek egyértelművé tették volna, mi történik. Például ha a választható kis forró italból ragadt volna némi hab a kedves csacsogó ifjú hölgy ajakaira. De nem, az alkotóknak jobban tetszett a herpesz ötlet.
Két eset lehetséges. Vagy látták, hogy herpeszt csináltak, és akkor szándékos volt a herpesz ötlet, vagy nem, csak így sikerült. Nem is tudom, melyik esetben bénázták el jobban. Talán egyforma mértékben. Kifejtem.
Ha nem volt szándékos, és se a csapatból, se a fókuszcsoportból, se a megrendelőktől nem tűnt fel senkinek, hogy kissé gusztustalan lesmárolni egy herpeszt, akkor bennem van a hiba. Nem értem a poént, vagy értem, de nem tudok nevetni rajta, vagy nem gusztustalan, csak én vagyok régimódi.
Ha szándékos volt, és se a csapatból, se a fókuszcsoportból, se a megrendelőktől nem tűnt fel senkinek, hogy kissé gusztustalan lesmárolni egy herpeszt, akkor bennem van a hiba. Nem értem a poént, vagy értem, de nem tudok nevetni rajta, vagy nem gusztustalan, csak én vagyok régimódi.
Ja. Látom. Mintha kétszer írtam volna le ugyanazt. Észrevettem. De hidd el, nem írtam le kétszer. Hanem copy, paste.  Nem vagyok kezdő. De tényleg, a második eset azért elgondolkodtató. Elvégre kaját reklámozunk. Itt úgy, hogy közben te majdnem elhányod magad. Tényleg jó megközelítés. Azt hiszem egyébként, ez a módszer az alkohol elvonó kúra esetén. Hogy undort keltsen benne az anyag. Nos, itt most az 1 + 1 menü kelthet benne undort. De hát a poénért mindent Bélám. Nagyon jó ötlet. Tényleg. Azt hiszi a kedves rétegnéző, hogy herpeszről van szó, de nem is. Mert a csók után eltűnik. És hát egy herpeszt ugyebár nem lehet csak úgy nyom nélkül lerágni valakinek az ajkairól. Hogy ne feszítsem tovább? Miért, te nem kacagtál? Örülj, hogy nem hallottad Bélám egyéb vonatkozó ötleteit. Hogy a kis pohárban a forró tea pont olyan, mint amit ő a múltkor a laborban leadott. Vagy hogy az a tokjából előbújó almás pite… a Béla mondta, hagyjál… és akkor a csapat esmét pezsgőt bontott a frenetikus ötlet hallatán.
Olyan, de olyan vagyok. Olyan túlcikizős. Ahelyett, hogy csendben elhányogatnék ettől a reklámtól egy sötét sarokban, gonosz módon másokat is megpróbálok ilyesmire rávenni. Majd jól beperel a cég az antireklám miatt, hiszen ha nem szólok, nyilván senkinek sem tűnik fel a dolog. És most tessék, zuhan a fogyasztás, apad a bevétel. De szép is lenne, ha kicsiny Dávidként e röpke írásparittyával térdre kényszeríthetnék egy ilyen óriást! De ez az óriás nagyon hatalmas. Még csak meg sem karcolják bőrét az olyan hülye reklámok, mint ez itt. Pedig a csaj tényleg kedves, aranyos. És hogy is szól a szlogen? Minden helyzethez találsz jó megoldást az egy meg eggyel. Itt például az első csók problematikáját oldottuk meg. Mert ha nem ide jönnek, nem ezt a menüt rendelik, akkor nem ken magára elkerülhetetlenül herpeszt a csaj a csokiból, és akkor nincs első csók, és akkor nincs első szerelem. Köszönjük McDonnald’s. Igen, tudom, hogy azért nem pontosan ilyen szorosra gondolták az összefüggést a zseniális alkotók, és hogy ez poén.
Egyébként azért nem járok oda, mert nem vagyok képes mértéket tartani, rögtön magamba nyomok négy-öt különféle hamburgert, és ez mindjárt másnap már látszik is rajtam. Egy méretes herpesz képében az ajkamon. De hát, ezek szerint, ők erre is tudnak megoldást…
*******************************************************************************
Értékelés: 3,4/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}