1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Apetister reklám

*************************

Apetister logo - Junior & Senior 50s +++ Értékelés: 4,5/10

Ha valami málna és feketeribizke ízű, akkor csak finom lehet. Vannak ízek, amelyeket mindenki szeret, aki pedig nem, az gyökér. Fordítva is igaz, például aki szereti a pacalpörköltet, az gyökér, mert a többség – különösen a nők – nem szeretik. Mondjuk én szeretem, a csülkös, velős pacalt is, meg a szalontüdőt, a körömpörköltöt is, szóval nagyon gyökér vagyok. Igaz, a málnát és a feketeribizkét is. De azért szívesen fogadnék egy pacalízű étrendkiegészítőt…

 

***************

***************

Mint a fentebbi példa igazolja, jogos a marketingesek döntése a málna és a feketeribizke mellett, hiszen még én is beletartozom a célcsoportba, míg a pacaltábor vélhetőleg sokkal szerényebb néptömeget képvisel.

Na most egy étrendkiegészítőt sem kell másképp reklámozni, mint bemutatni egy valós szituációt, amelyben égető szükség van az ilyesféle termékre. Ez a termék – mint ahogy a neve is utal rá – egy étvágygerjesztő. Van benne édeskömény, meg ánizs. Ez utóbbi van hivatva segíteni az emésztést. Az első példánkban egy kislánynak kell fokozni az étvágyát, és segíteni az emésztését. Mint kiderül, édesanyjának nagyon fontos, hogy Lili megfelelően táplálkozzon. Ez tényleg dicséretes, ritka szülői tulajdonság. Ugyanis Lilit más gyermekekhez hasonlóan nehéz rávenni az evésre. Nyilván mert nincs étvágya és rossz az emésztése. Én mondjuk orvoshoz vinném, de nem vagyok orvos, nem tudhatom. Az én gyerekeimnek akkor volt rossz étvágyuk, amikor utálták azt, amit meg kellett volna aktuálisan enniük. Szerintem ezen ez a málnaízű cucc sem segített volna, bár igaz, ha valakinek nagyon nagy az étvágya, akkor a vasszöget is ugyebár. Szerencsére más anyukák éppen ezt a terméket ajánlották, és lám, bevált. És látjuk is, ahogy anyuka éppen egy másanyukával konzultál Lili feje fölött. Tényleg nagyon követhető. És a hatás lebilincselő. Sokkal több mindent eszik meg Lili, vagyis mondjuk innentől kezdve szereti a brokkolit, már ha eddig nem szerette volna. Minden esetre tündéri, ahogy Lili jóétvággyal falja az ételt. És hogy a cukiságfaktor teljes legyen, Lili hangon hangzik el a termék neve, és hogy a kicsik jó étvágyáért.

Nem szeretem a gyerekeket a reklámokban. Ők nem tudják, hogy használják őket. Hogy kötelező cukiságfaktorok a kutyával együtt. Bevételfokozók. Meg lehetne az ilyen reklámokat oldani másképp is. A szüleik persze büszkék. És elég jó pénz is jár értük. Tessék, most lehet velem vitatkozni.

Az idős hölgy esete persze más. Ő felelős döntéshozó, joga van eldönteni segít-e profitot generálni, és jól is teszi, ha ily módon ki tudja egészíteni a jövedelmét. A kapitalizmus, mint olyan kritikáját pedig nem most fogom egy hosszú értekezésben elemezni.

A második reklámunkban ugyanis egy idős hölgynek ment el az étvágya, ezért a kedves leánya most rajta fogja alkalmazni ugyanezen szer felnőtteknek való változatát. Megtudjuk, az anyukája mindig is élvezte a finom ízeket, de most már nem. Még azt a vicces szendvicset sem kívánja, amelyet az unokája – a most már nagyétvágyú Lili – készített, és amely – valljuk be – tényleg nem túl étvágygerjesztő. Na de most ő is szedi a málnaízűt, és csodák csodája visszajött az étvágya. Látjuk is, ahogy együtt ül a szép család a nagyasztalnál, van kutya is, lásd kötelező cukifaktor elemek, és a nagyi jóízűen nyomja magába a kaját a dúsan megrakott asztalról. Persze a büdös életben nem fogják tudni azt mind megenni. A felnőttek, anya, apa, komolyan beszélgetnek, a gyerekek, Lili, Lali (gondolom), a nagyi és a kutya meg jól elvannak egymással. Boldogság van, ez a lényeg, és a termék szelleme lebeg a család felett. Ezt mondjuk nem látjuk, csak érezzük, benne van a levegőben, meg hát halljuk is az ismertetőt. Külön kiemelném a vicces dolgokkal telerajzolt táblarészletet az étkezők mögött, ami szintén azt van hivatva hangsúlyozni, milyen harmonikus, boldog család él itt a termék égisze alatt. És van még egy szelfiszerű zárókép is, anyám, meg én (már úgy értem a főhősnő) mosolygunk rajta, ezzel is árasztva egyfajta lám visszakaptam az anyámat a termék segítségével hangulatot, tényleg csak ennyi kell, hogy lányod, anyád boldog legyen. Hát olyan nagy ár ez?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,5/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10