1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Knoppers reklám

*************************

knoppers logo NutBar - 20s +++ Értékelés: 4,2/10

Hangulat és termék. Jó hangulat + termék. Sokszor csak ennyi kell. A hangulat legyen a megcélozni kívánt célcsoport által diktált. Úgy értem a jóságán felül. Tehát például az idősebb korosztály sem fog jobban bukni a rosszhangulatú reklámokra, mert hogy ők már öregek, és ezzel alapból el van rontva a hangulatuk. Bár nem is tudom, talán ilyen együtt búsulós reklámoknak is lehet termék iránti bizalom növelő hatása. Koporsó reklám? Na jó ugorjunk…

 

***************

***************

De itt nem koporsóról, hanem egy ilyen csokis, mogyorós szeletről volna szó. Van szó. Ilyet csak a fiatalok esznek. Ja, nem. De ők biztosan, mert ezek a fiatalok mindenféle szart összeesznek, és mivel állandóan rohanásban vannak a nagy mozgásigényük miatt olyan szarokat esznek, amelyek mozgás közben is fogyaszthatók. Tehát az öregek is eszik ezt, de inkább csak a fotelben. Fotelban. Nekik másféle hangulat kell. Talán van is ugyanerre az édességre, de ezt most nem kutatom fel. Különben is, az öregek cukrosak, nem szabad nekik ilyet enni. Én már csak tudom. De itt szemmel láthatóan a fiatalok a célcsoport.

Délután fél négy Magyarországon. Nos ezen az indításon hosszan eltöprengtem. Elképzeltem, ismét fiatal vagyok, és megvizsgáltam, milyen érzések töltenek el, ha valaki azt mondja, délután fél négy Magyarországon. De nem történt semmi. Talán hogy aznapra vége a tanításnak? Nehogy véletlenül azt gondoljuk, a biciklis srác, aki benyomul hirtelen a képbe, éppen iskolát kerül? Mert hogy oda van írva a háta mögé a falra, Zrínyi Gimnázium. És körülötte szanaszét mindenhol fiatalok tenyésznek. Azt hiszem így akarja a szerző értésünkre adni, melyik korosztálynak szól a reklám, hogy figyeljenek oda, most nekik szóló üzenet következik. Csak az a baj, az a gimis korosztály nem néz reklámokat, csak mi öregek nézünk reklámokat a filmek között, mert fogalmunk sincs, hogy a set-top-box-al fel is lehetne venni, később megnézni és áttekerni, vagy hogy vannak streaming szolgálatók is millió filmmel reklám nélkül. Ilyenek vagyunk mi öregek, akik tehát a fiatalok helyett a fotelből nézzük ezt a reklámot, jól meg is kívánjuk, meg is vesszük, és felmegy a cukrunk. És akkor meghalunk. Ez egy gyilkos reklám. Na jó, kicsit messze jutottam az értelmezésben, talán nem mindenben állja meg a helyét a következtetésem, de hát ilyenek vagyunk mi, öregek.

Aztán azt mondja a biciklis csávó miután egy jót harap a termékből, hogy simán osztályt ugrok. És ezzel felbicikliakrobatáskodja magát a lépcsőn. Most már ezt is tudom, hogy ez az osztályugrás. Majd mondom fiatalok társaságában, lássák, értek a nyelvükön. Annyira bejövök magamnak.

Majd látjuk a gusztusos termékismertetést, ahol feltárul a készítmény szerkezete, csupa vércukoremelő réteg, és nagyon kívánatos. Kimondatik a neve is, és elhangzik a szlogen: egy falat lazaság. Jó, persze ennek nincs értelme szó szerint, de értjük mi a szimbolikát meg a metaforát és társait, hogy a fiatalok alapvetően nagyon lazának tartják magukat, legalábbis szerintünk öregek szerint, és erre kell rárímelni valahogy a szimpiség kedvéért. Pedig a termék amúgy nem tűnik lazának, elég tömör állagú, de értem én, a jó sok energia, ami a termékben van, na az segíti a lazaságos életforma fenntartását. Hogy tudjon a srác ugratni a bicajjal.

Nekem tökre (ez olyan fiatalos szófordulat, figyeled?) úgy tűnik, mintha öregek írták volna a forgatókönyvet, és ezért olyan furcsán erőltetetten fiatalos, mert igen, valahogy így képzeljük el mi öregek a fiatalok lelkivilágát. Csupa lazaság, semmi komolykodás, meg hogy osztályugrás. Hah, mondják majd a fiatalok, de hisz ez a reklám a mi nyelvünkön beszél! Nézzük csak, mit is reklámoz? Ezt? Nosza vegyük meg, együk meg! Nahát milyen finom! Hogy megtalálta a szívünkhöz az utat ez a reklám! Igaz, mi nem nézünk reklámokat, még a böngészőnkben is letiltjuk a game pad-ről nem is beszélve, de szép próbálkozás volt öreg. Díjjazzuk.

Na ezért gondolom, voltaképp nem is a fiataloknak készült ez a reklám, hanem zseniális módon pont az én korosztályomat célozta meg, mert egyrészt örülünk azt hívén, ez a fiatalok nyelve és mi értjük azt, másrészt velünk ellentétben mi nézünk reklámokat a fotelből, és csipke terítő van a tévénk tetején, igaz kicsit belóg a képbe, mert olyan keskeny a tévé, és lám ezért volt régen minden jobb azokkal a dög nagy tévés dobozokkal…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 4/10