1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

trivago reklám

*************************

Trivago logo - 30s +++ Értékelés: 4,6/10

A kreatívok (akik a reklámokat kitalálják) nagyon bajnokok a fogyasztói insight világában. Vagyis tele vannak fogyasztói viselkedésminták tudásával, pontosan tudják, egy fogyasztót milyen érzések rohannak meg, amikor fogyasztani akar, vagy akár csak a leghalványabb gondolat merül fel benne ezzel kapcsolatban. Ezzel magyarázható, hogy az ezen ismeretek alapján elkészített promóciók ennyire hatásosak. Még te sem tudod kivonni magad bűvkörükből, és például nyakló nélkül vásárolod a mindenféle láb- és hüvelygombaölő szereket…

 

***************

***************

Így a kreatívok pontosan tudják azt is, egy átlagfogyasztó számára mi a jóérzés és mi nem az, illetve mely jóérzések mely egyéb jóérzésekhez hasonlatosak. Vagyis pontosan érzik a jóérzések intenzitását is, hasonló intenzitású jóérzéseket tudnak így összehasonlítani, és ezzel jól érzékeltetni, ha valaminek a kellemes hatását egy jóérzés példával szemléltetni szeretnék. Tehát például nem mondanak olyat, hogy két sárgáját találni egy tojásban olyan jó érzés, mint hatszor elmenni egy szeretkezés alatt. Nagyon finom érzékre és nagy gyakorlatra van ehhez szükség.

„Megtalálni a tökéletes ajánlatot kiruccanásához a trivágón olyan jó érzés, mint két sárgáját találni egy tojásban.” Na most az a helyzet, én még sohasem találtam két sárgáját egy tojásban, úgyhogy fogalmam sincs, milyen érzés lehet, csak tippelni tudok. Ráadásul még abban sem vagyok biztos, hogy ez jó érzés. Lehet, inkább ijesztő. Ez biztos egy génmódosított tojás gondolnám, és az, mint köztudott, árt. Jobb lett volna, ha már Mengyelejev sem kezdett volna bele ilyen keresztezésgetős kísérletekbe. De ha nem gondolnám ezt, akkor sem tudnám hirtelen, milyen érzés. Ha ritka szerencse, mint a négylevelű lóhere, vagy mint a fehér holló, akkor miért nem inkább lottóötös? Rohadtul bosszantó. Aztán meg ez azt jelentené tán, hogy kivételes szerencse kell megtalálni a tökéletes ajánlatot ennél a cégnél? És valóban, az is kivételes szerencse, ha két üdítő esik ki egy pénzért, vagyis imígyen ráerősít arra az állításra, ennél a cégnél megtalálni a tökéletes ajánlatot kivételes szerencsével lehet csak. Én azt gondolom, ezzel így lábon tetszettek lőni magukat.

És most komolyan, egy szállás lehetőséggel kapcsolatos érzések vonatkozásában nem az otthon melege, a biztonság, a kényelem, az ár, a szép vidék és ehhez hasonlók volnának a kézenfekvő hasonlat generálók? Inkább a kétsárgájú tojás? Megtalálni a tökéletes ajánlatot kiruccanásához a trivágón olyan jó érzés, mint hosszú útról hazatérni, mint belesüppedni a kedvenc fotelunkba, vagy akár maszturbálni a kedvenc fotelunkban, mit tudom én, na de mint kétsárgájú tojásra lelni? Meg két üdítő 1 pénzért?

Kicsit tetszettek menteni a helyzetet a kétszemélyest egyszemélyes áráért szöveggel, bár hogy a tökéletes ajánlat megtalálása olyan érzés-e, mint kétszemélyes ágyat kapni egyágyas szoba áráért, hát nem tudom. Drágám, tudod milyen érzés fogott el, amikor most megtaláltuk a tökéletes ajánlatot? Mint amikor kétszemélyes ágyat kaptunk egyszemélyes szoba áráért a múltkor. Egészen beleszédültem.

Sosem értettem. Nem értettem ezt a görcsös kényszert, ami ara készteti e kedves kreatívokat, hogy hülyeségeket kreáljanak. De ha egyszer tehetik? És még meg is fizetik? Akkor viszont magamat nem értem, miért nem csinálom én is? Egyszerű a válasz, mert nem vagyok olyan tehetséges. Nem könnyű ilyen hülyeségeket kitalálni. Itt például teljesen elég lett volna, ha csak a reklám végét tartják meg, amikor a lényegről beszélnek. Na jó, de akkor az nem egy mai korszerű reklám, érdekes, figyelemfelkeltő sztorival, ami jól belevési magát az emberek agyába, és jól összekapcsolódik a termékkel. Például annyira jól nézett ki az a kétsárgájú tükörtojás, már maga a kép annyira megkapó volt, ezentúl, ha ilyet látok, mindig ez a cég jut majd az eszembe.

Jut eszembe, egyáltalán miért gondolták úgy az alkotók, hogy arra kell emlékeztetniük a kedves rétegnézőt különböző szemléletes példákkal, miszerint igenis jó érzés, ha megtalálják a megfelelő ajánlatot? Tán kételkedtek abban, hogy úgymond ez magától értetődő? Talán arra gondoltak, egyeseket az tart vissza az adott oldalon való keresgéléstől, hogy félnek, milyen szörnyű hasi görcsöket kell majd elszenvedniük, ha megtalálják a megfelelő ajánlatot? Hadd ne mélyedjek ebbe most bele…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 7/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10