1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Lopedium reklám

*************************

Lopedium székletfogó gyógyszer - 25s +++ Értékelés: 4,8/10

Nos jónéhány gyógyszerreklám elemzésén túl vagyunk már kedves barátaim, úgyhogy nagy rutinnal foghatunk hozzá a mellékelt munka elemzéséhez. A mű címe: A hasmenéses villamosvezető, avagy toalettet minden megállóba. Ha frappánsan rövid címben gondolkodunk, megfelelő lehet a "Megy a has, áll a vas" megoldás is.

***************


***************

Ugye látjuk, hogy ez esetben egy minta reklámmal van dolgunk. Mutasd be a szükséget, és kínálj rá megfelelő feloldozást. Nem baj, ha kicsit extrém a szituáció, az csak segíti a bevésést. Például milyen gáz lenne mondjuk, ha pont a villamosvezetőt kapná el a hasmars, miközben villamost vezet. Bizony eléggé balesetveszélyes helyzet állhat így elő, hiszen járművezetőnk tudata ekkor eléggé beszűkül, s mint az tudvalevő, járműveket nem tanácsos beszűkült tudattal vezetni. Különösen nem, tömegközlekedési eszközöket. Lám, filmbéli hősünk sem az utasoknak szenteli kitüntető figyelmét, hanem a toalett keresésnek. És ha lát egyet, csapot, papot, villamost hátrahagyva rohan, hogy könnyítsen magán. Majd vissza, és a következő megállónál megint. Most tessék elképzelni, mi történhet, ha mondjuk két megálló között egy kereszteződésben az átmenő forgalomból beragad egy autó a pirosban, és villamosunk, benne a fosós sofőrrel, akadályoztatva van a következő megváltó megálló elérésében. Tiszta sor, annak az autónak a vezetője halott.

Aha, kapják fel fejüket gyakorlott olvasóink, szóval itt megint az erős poén figyelemelterelő hatásáról volna szó, vagyis a fantázia túlzó meglódításáról, amely így gátolja a terméknév bevésését a hirdetői szándékkal ellentétben. Igen, jól tetszenek gondolni, nekem például, amikor első megtekintés után megpróbáltam a terméknévre visszaemlékezni, minduntalan a plutónium jutott az eszembe. Persze erről rögtön sejtettem, hogy nem lehet jó válasz egy hasmenésre. Mert bár a termék viszonylag hosszan látható a klipben, különösen annak utolsó felében, én mégis elhomályosuló tekintettel még mindig a szarban lévő villamosvezető esetén elmélkedtem. Női nézőink gondolatait pedig segít elterelni az üzenet elhangzása alatt szemléltető eszközként használt kocka hasú, majdnem látszik a töke férfitest bemutatása.

Jaj kérem, de hát ennek így kell működnie. Jó, talán elsőre nem megy haza a terméknév, de másodjára, harmadjára ott lesz az. Persze, persze, nem is mondom én, hogy ez egy tragikusan rossz reklám, de mégis, tényleg mi történik, ha úgy elkapja a hasmars, hogy még a következő megállóig sem bírja ki? Tényleg mi van, ha egy busz, vagy villamosvezető egyszer csak se szó se beszéd maga alá rondít? Rá fogja a szag eredetét egy hajléktalanra, beszól a mikrofonba, hogy a bal kettesen ülő a következőnél azonnal szálljon le? Na de ettől még a szag marad és...

Pont erről beszélek. Igen, legalább azért dicséret jár, hogy a szenvedő személy figurája nincs személyesre véve, vagyis nem egyes szám első személyben, mélyen a szemünkbe nézve értekezik gyötrő kínjairól. Ő csak egy burleszk figura, egy vicces személy, ha tetszik egyféle parodista, vagy bohóc, akinek szakmája olyasmi szituációkban mutatkozni, amelyekben mások csak emberi méltóságuk sérelmére tehetnék.

A megoldás lehet, mint ahogy arra tanulmányaink során már többször utaltunk, az animáció, vagy még az sem, csak illusztrált lényegközlés. Aki már átélt hadmenést, rögtön tudni fogja, miről van szó. Aki még nem, az a mégoly látványos reklámtól sem fog azonnal a patikába rohangálni.

Nem fog? Akkor sem, ha olyan reklámot csinálok, hogy állati dögös nők mennek a strandon bikiniben, az egyikük hirtelen a szemünkbe néz és azt mondja, neki a hasmenés mindig súlyos probléma volt, és nagyon ízlésesen nem a fenekét mutatjuk, hanem csak egy szarcsíkot utána a homokban, de amióta ezt a plutóniumot szedi - és akkor a nyomokra keresztbe van egy vonal rajzolva a homokban, hogy előtte, utána, és látjuk, hogy a kellemetlen nyom utána megszűnik, és már láthatjuk megint a fenekét - azóta új embernek, sokkal jobb nőnek érzi magát, akkor szerintem nincs ember, aki ne jegyezné meg, hogy plutónium.

Vagy izé, hogy is hívják ezt?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}