1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Maggi reklám

*************************

Maggi Ízvarázs - 40s +++ Értékelés: 4,0/10

A feladat a következő:

Van itt nekünk ez a porlevesünk, ami ugyebár, még ha természetes alapanyagokból is indult ki, vitathatatlanul valamivel több műveleti fázison esett át mire a zacskóba került, mint mondjuk az otthoni, lábosos változat. E tény mindenféle felesleges aggodalomra készteti mai, bio-t istenítő világunk fogyasztóit. Hogyan kéne semlegesíteni ezt a hatást?

***************


***************

Nagy gondban volt Maggi birodalom királya. Még a fele lányát is odaadta volna annak a királyfinak, vagy szegény vándorlegénynek, esetleg vándorkreatívnak, aki képes a birodalom egyetlen bevételi forrását jelentő szárított zacsis élelmiszeripari termékek eladási mutatóit növelni. Ugyanis a szomszéd Bio birodalom királya erős marketing ágyútűz alá vette a birodalmat védő jódozott sófalakat, amelyek pont ezekkel az eladási mutatókkal voltak kitámasztva és így azok bizony már roskadozni kezdtek.

Na egyszer csak, egy szép reggelen, hajnal hasadtával, pirkadatkor, amikor a nap felbukkan a horizonton, vagyis napkeltekor elé állt egy szegény kreatív vándorkirályfi és imigyen szólandott:

Hallod e te király, (mert a mesékben mindig tegezik egymást) segítek én a te nagy bús bajodon, egyet se félj!

Azzal háromszor megpördült a sarka körül, és üstöllést előragadott egy storyboard-ot, háromszor megforgatja a feje fölött és háromszor így szólt:

Na te király, adod-e még a fele lányod?

Adom, adom - válaszolta a király - de menten lecsapatom a fejed, ha kudarcot vallasz.

Egyet se félj amíg engem látsz! - kurjantotta a szegény kreatív királyfi, és miközben átsegítette az öreg rőzsehordó nénikét a zebrán, megmutatta a sztoryboard-ot a királynak. Közben magyarázott.

Ugye az itt a buktató, hogy egy nagyon mű portermék, jelen esetben itt egy zacskós leves előnyét kéne hangsúlyoznunk, a valódi, házi, hagyományos módon elkészített levessel szemben. Egy erős sztereotípiával kell itt megküzdenünk, miszerint a friss zöldség, esetleg a mi kertünkből, a mi édesanyánk főztje, a lassan, órákig, nem kuktában, estébé, szemben a granulált, dehidratált, vákuumdesztillált, atmoszférikusan desztillált, frakcionált, estébé izékkel szemben, amelyek a fogyasztó szemében mindenképpen a természetes, azaz az előbbi módszer szerint készült ételek felé billenti a bizalmat. Valami nagyon ravaszat kell kitalálnunk, amivel meggyőzzük a kedves fogyasztót, hogy mégis az utóbbi a jobb. Sokat gondolkodtam ezen, míg végre rájöttem a zseniális megoldásra. Tehát hogyan tudnánk meggyőzni a potenciális vásárlót, hogy a zacskós jobb mint a hagyományos? Ülj le te király és kapaszkodj meg jól. Hát szimplán mondjuk azt, hogy a zacskós jobb, mint a hagyományos. Frenetikus, nem? Hazudjunk akkorát a pofájukba, hogy még a lélegzetük is elálljon. És ebben az oxigénhiányos állapotban, mivel nem lesznek teljesen urai önmaguknak, szakmányban fogják vásárolni a terméket.

Nézett nagyot a király, nézet, és újólag meg kellett állapítania, hogy a zseniális ötletek mindig nagyon egyszerűek, szinte neki is eszébe juthatott volna. De hát ő csak egy király volt, nem egy kreatív. Nagyon megörült hát, és akarta látni a részleteket, mert abban rejlik az ördög mindig. Nézik hát a storyboard-ot, magyaráz a vándor.

Asztalhoz, kiált az anyuka a konyhában, majd felénk fordulva elmeséli, hogy ma két levest is főzött. Hogyhogy miért? Nem, nem két különbözőt választékbővítés céljából, hanem kísérleti indíttatásból két azonosat. Miért volna hülye? A puding próbája az evés, hát kipróbálta. Mondja is, hogy az elsőbe minden beletett, és mégis, na ide kéne valami jó pejoráló jelző, milyen is egy rossz leves, milyen is? Talán valahogy olyan egysíkú. Igen, olyan lapos. És látjuk is, hogy olyan lapos, furcsán hajlékony a tállal együtt, mint Dali órái. Mindenki evett már lapos levest, ne mondjad már. Azzal, hogy lapos, mindent elmondtunk róla, és egyáltalán nem igényel különösebb magyarázatot, hogy miért lesz lapos egy leves, ha egyszer minden hozzávalót beletettünk. És az sem, hogy miért lesz a másik viszont ínycsiklandozó az új Maggi varázs granulátumtól. A varázslat, az varázslat. Maggi varázslat. Elvégre most egy mesében vagyunk, nemde te király?

És a király nem is tehetett mást, mint elismerő bólogatások közepette átnyújtotta a fele lányát és menten megbízott egy reklámcéget az ötlet megvalósításával. És a Maggi birodalom azóta is boldogan él, míg az ásó, kapa és a nagyharang el nem választja őket.

Aki nem hiszi, járjon utána és zabálja tovább az undorító lapos levesét.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 2/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}