1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

NEGRO reklám

*************************

NEGRO mentolos cukorka – 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Ez nagyon jó cím. Akár valami komoly dolog címe is lehetne. Olyan sokat sejtető. Olyan frappáns, sokjelentésű tartalmat elővetítő. Hatalom és cukor. A hatalom egy cukrosbácsi. Valami ilyesmi. Hogy lekenyerezi, pontosabban lecukrozza az alattvalóit, és ezért a nép hálás, és engedelmes. Mint a panem at circenses. Tudod, kenyeret és cirkuszt. Vagy mit tudom én. Nem fogom a szájadba rágni a metaforáimat. Még akkor sem, ha ez csupán egy Negro reklámról szól.

***************

***************

A nagysikerű bébibogyós etűd után azt gondoltam, annál ütősebbet már nem lehet csinálni. Azt gondoltam, és nem is tévedtem. (Azt hitted mást mondok. Mi?) Ez tényleg nem olyan eredeti.

Most akkor mondom ezt a hatalom dologot. A hatalmat itt egy éjjeli őr, vagy éjjeli biztonsági őr, vagy éjjeli vagyonőr, vagy… jó, ok, szóval ez képviseli, aki éppen éjjeli őrjáratát végzi, amikor furcsa zaj üti meg a fülét. Azonnal a hang irányába indul, hisz ez munkaköri kötelessége, és be is nyit egy terembe, ahol egy lány és egy fiú, vagy egy férfi és egy nő, vagy egy énekesnő és egy zenészsrác, vagy egy… jó, ok, szóval ezek (Palya Bea?) ott valamilyen próbát tartanak. És akkor az őr felkapcsolja a villanyt, és akkor ezek megrémülnek, hogy rajta vannak kapva, és akkor az őr ahelyett, hogy menten valami durvát csinálna velük, megkínálja őket Negro cukorkával, és akkor mosolyog, és akkor ők örülnek, és akkor a lány sokkal szebben kezd énekelni, és akkor az őr, ahogy megy a folyosón elfelé, még tesz is egy-két tánclépést. Azt hiszem sikerült röviden összefoglalni.

A hatás, amitől te majd emlékezni fogsz erre, abban áll, hogy más reakciót vársz az őrtől a nyilvánvalóan engedély nélkül ott tartózkodó és ténykedő fiatalok vonatkozásában. Aztán mégse. Megkönnyebbülünk a főhősökkel együtt. Nem lőtte őket agyba-főbe, nem verte őket szitává, vagy fordítva, hanem hirtelen mást tett, mint amit vártunk tőle. Jóságos emberi arca lett neki. Hisz jő egy marcona őr, a hatalom képviselője, és mi félünk tőle, illetve félnénk, ha már a jövése közben nem volna ott a kezében a termék, amit eszeget. Ez kicsit elveszi az élét a dolognak Béluskám, nem tudom, hova tetted a dramaturgiai érzékedet, mennyivel hatásosabb lett volna, ha azt hisszük, a pisztolya, vagy a bilincse után nyúl, de nem is, hanem egy zacskó terméket vesz elő. Na de mindegy most már Béluskám, hiába mondtam, hogy a szabadságom alatt is küldjétek el véglegesítés előtt, de neked hiába beszélek.

És van tanulság is, miszerint mindig akkor vagy a legjobb, ha önmagad vagy. Például ha rabló vagy, maradj is az. Ha angyal, hát ezentúl is legyél angyal. Ha viszont esetleg nem tudnád, ki is vagy valójában, akkor azért lehetsz másvalaki kezdetben, csak törekedj a magad minél hamarabbi megtalálására. Ez utóbbi tanács már nincs benne, ezt én mondom. De az egész tanulságnak az a lényege, a Negro cukor is ehhez tartja magát, vagyis marad eredeti a szlogen utasítását követve. Az énekes csaj sem volt önmaga például, mert úgy tűnik, meg volt fázva. Ezt nem lett volna szabad megtennie. De a termék meggyógyította. Mondjuk azt nem értem, ha ilyen szigorúan maradni kell önmagunknál, vagyis az eredetiségnél, akkor miért nem halljuk a jól ismert eredeti szlogent, miszerint ez a cukorka a torok kéményseprője, amely szakma képviselője rajta is szokott lenni a zacskón. Itt is. Tehát azért kis változtatásokat tehetsz önmagadon, ne keseredj el.

De a pozitív élményt akkor is megkaptuk. Remélem neked is volt ilyen már, bementél valami hivatalba, és érdekes módon emberként kezeltek. Vagy felhívtál egy ügyintézőt. És ügyintézett. Vagy a hentes. Aki ugyebár nagy úr. És mégis rád mosolyog. Mint ez a biztonsági őr. A hatalom arcot vált. Emberi arcot ölt. És te elviszed magaddal ezt az élményt, és összekötöd a kellemességedet a termékkel, és valahányszor ezt szeretnéd érezni, hát veszel magadnak ilyet. És viszed magaddal mindenhová. A hivatalba, és a henteshez.

Vagy nem?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 7/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10

{mxc}