Ráma reklám
*************************
Rama margarin – 30s +++ Értékelés: 4,4/10
Beszélnek itt nekem mindenfélét összevissza. Hogy a vaj egészségtelen, a margarin meg nem. Ez volt régebben. Most inkább fordítva van. Miszerint a margarin egészségtelen, de a vaj az meg nem. Mert hogy az természetes tehénből van. A margarinban meg található mindenféle műanyag meg transzvesztitazsír, vagy mi a fene ugyebár… De aztán még legújabban meg az, hogy tök mindegy, ízlés kérdése. Nekem mondjuk ez tetszik a legjobban…
***************
***************
Na de mivel az utóbbi idők hangulata kifejezetten margarin ellenes volt, különösen érdekes, hogy mégis hogyan lehet ilyen ellenszélben margarint reklámozni. Pedig egyszerű. Azt kell mondani nagyon sokszor, hogy hű de finom. És persze mutatni kell mindenféle embereket, akiknek szemmel láthatóan nagyon ízlik. És akkor majd neked is gusztusod támad rá. Nézd meg ezt például.
Kislány áll egy táblával a kezében szélesen vigyorogva, és a táblára az van ráírva krétával szépen, hogy Rama. A kommentátor hölgy fel is olvassa nekünk. Aztán a kislány megfordítja a táblát, ahová az van írva, hogy láthatjuk az ízét? Ezt is felolvassa nekünk a néni gondosan, gondosan gondolva gondolatban azokra, aki nem tudnak olvasni. Persze, tudom, nem is erre gondolt a néni, illetve a kreatív, hanem hogy multiszenzorálisan (ez tetszik) kell nyomulni, mert az hatásosabb. Ez volt a szintaktika. Jöhet a szemantika. Mi az, hogy láthatjuk-e az ízét? De néni kérem, az íz nem látható! Itt megint a kreatív zsenialitást érhetjük tetten, hiszen ettől a pillanattól kezdve iszonyú kíváncsiak leszünk, vajon tényleg láthatóvá tehető egy íz? És kezdünk csupa fül, és csupa szem lenni. Vagyis felvesszük az ideális befogadó testi-lelki állapotát. Gyötrődünk, gyötrődünk, és egyszer csak… hát persze! És szavakra sincs szükség! Tehát azzal szemben, amit vártunk volna, miszerint egy ízt talán szavakkal lehet láthatóvá tenni, meglepetésünkre ehhez a megoldáshoz még szavakra sincs szükség. És miért nincs? Mert ha valami jóízű, az egyből látszik. Ja, hacsak úgy nem. Értem, tehát úgy látszik az íz, hogy mit csinál az, aki éppen azt eszi, aminek az ízét láthatóvá akarjuk tenni. Vagyis itt az ember egyféle indikátorként működik, mintegy kijelzi az íz milyenségét magán, és akkor mi látjuk. Nyilván azt is, ha valami nagyon nem ízlik. Mert akkor úgy undorkodunk, és köpködünk. És ha valaki ilyenkor kívülről néz, akkor láthatja, hogy az a valami, amit eszünk, az nem jó. Persze lehet, neki jó lenne, mert esetleg más az ízlése. Én például kiköpöm a cukros káposztás cvekedlit, ő meg élvezkedik rajta. Tehát lássuk be, nem igazán objektív mérési eljárásról van szó, de hát ez csak egy reklám, ugye? És hogy ez a bizonyos – hogy is mondtam – multiszenzorális hatás is érvényre juthasson, a hölgy imígyen erősít rá: Hmmm, olyan finom. A Ráma mindenkinek nagyon ízlik. Érted? Min-den-ki-nek! Ugye nem vagy olyan hülye, hogy neked nem? Vagy legalább titkold el, ha már.
De van valami, amit nem láthatunk. Hoppá! Nyilván az a mérgező zsír, meg sav, meg azok a számok. Dehogy. Hát tudd meg kedves szkeptikus rétegnéző, hogy ez a margarin természetes olajokból készül. Mert mondjuk a kőolaj az nem természetes. Az már nagyon régen megdöglött állatokból van. Meg különben is, amit az ember kotyvaszt össze, az mindig ártalmas. Az természetellenes. De mondjuk a mérges galócát nyugodtan megeheted. Tökre természetes anyagokból van. És az esszenciális zsírsavakat is nyugodtan megeheted, különösen az omega 3, meg 6 nevűt. A főtt kukoricára csak ezek a jók. És ha mindezek még nem győztek volna meg, akkor hallgasd csak kedves 4 éves rétegnéző, hogy mit mond a néni egy kicsit erotikus intonációval: Olyan finom, olyan tápláló! Érted?! Edd meg kisfiam, abban van a vitamin!
Na tehát így kell az aktuális ellen-divathullámmal (nem, nem a divatos holttestemmel – nagyon vicces) szembe menni, és mégis elfogadtatni még az oly annyira kiátkozott termékeket is, mint amilyen ez volt még nem oly rég. Olyan finom, olyan tápláló! És kész. Persze vannak szép, étvágygerjesztő képek is hozzá, bár jelzem, az a kenyér nagyon fehér, vagyis nagyon egészségtelen, és különben is, túl vastag. Vagyis nagyon el tetszetek szúrni. A vastag fehér halálra vastagon rá tetszettek kenni a még fehérebb halált. De én hiszek önöknek. És tényleg. Ha nem lenne tápláló ezen összeállítás, hogy lehetnék máskülönben ilyen dagadt disznó?
*******************************************************************************
Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}