5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (2 Votes)

TOLLE tejreklám

*************************
TOLLE Vitál tej ? 20s +++ Értékelés: 4,4/10
Tej. Mint tudjuk, a tej élet, erő, egészség. Most eltekintve attól, hogy ezt az állítást manapság divatos cáfolni is, hiszen a tej fajspecifikus, és mi egy másik faj tejét isszuk, ráadásul még felnőttként is. De mint kreatív (értsd: ha kreatív lennék) nyilván ebből indulnék ki, vagy legalábbis ez volna az egyik könnyű útja a meggazdago? illetve az ötletgyártásnak. És mit tesznek ezzel szemben filmünk alkotói? Ugyanezt.

***************


***************
Fut egy fiatal nő a parkban valami pocsolya mellett, a fűre friss vízsugár záporozik a körbeforgó locsoló automatából. Vén körszakállas faszi hátrafordulva a pofánkba bámul, kvázi meglátja a feléje futó fiatal nőt, majd ahogy a futóversenyzők segítői szokták, átadja neki a tejét. Már úgy értem a nő futás közben átvesz tőle egy palack reklámozott terméket. Üzenet (gondolom): ez a tej jó öregnek, jó fiatalnak. Az öreg is jól néz ki, már ha eltekintünk attól a ténytől, hogy öreg, és nemsokára meg fog halni, és természetesen a csaj is baromi jó testet mondhat magáénak, igaz, ő is meg fog halni, csak később. Jó, ez a meghalás komponens valószínűleg csak nekem jött le, mint üzenet.

Aztán hülye szurkolói jelmezbe öltözött, és maszkírozott srácok drukkolnak tévét nézve az általuk kedvelt sportág általuk kedvelt csapatának, majd gólörömükben koccintanak egy-egy pohár tejjel. Tényleg tipikus. De kétségtelen, ők is tele vannak vitalitással, meg életerővel. Biztos a tej ártott meg ennyire nekik. Én például nem szoktam így kimaszkírozni magam focinézés közben, és gólörömömben legfeljebb csak szellentek egyet, különösen, ha előtte tejet ittam. Nix vitalitás.

De a legszebb a két gyermek szerelméről szóló jelenet. Érzelemgazdag, bájos, kedves, elbűvölő, és nagyon egészséges. A kitűnő gyermekszínészek igen gazdag eszköztárral jelenítik meg az érzelmek áradásának azt a pillanatát, amikor egyszerre nyúlván a tejes pohár felé, összeér a kezük. (Csak egy pohár tejre futotta nekik, igaz két szívószállal, ld. gazdasági helyzet.) És ahogy srác néz, az az elomló pillantás, annyira, de annyira természetes… majd a közös szívás… le a kalappal. Hogy bennük mi az élet és a vitalitás? Hát maga a zsenge fiatalság! De hogy az tej nélkül is lenne bennük? Már megint szőrözöl. Itt összekapcsolásról van szó. Mindegy hogy valaki a tejtől lesz vitál, vagy a tej lesz vitál valakitől. A lényeg, hogy tej és vitalitás együtt szerepeljenek.

Azt mondja a mesélő hölgy ezen közben, hogy töltsön meg élettel és vitalitással minden pillanatot. Ebből tehát három pillanatot láttunk, igaz, úgy tűnt, ezek tej nélkül is meg vannak töltve a nevezett dolgokkal, de ez a tej talán még rátesz egy lapáttal. És azért tesz rá, mert itt az új TOLLE Vitál tej, még több vitaminnal és ásványi anyaggal. Tehát ha jól értem, mert több van benne, mi több, még több ezekből az anyagokból, mint kellene… illetve dehogy, több van talán, mint amit a tehén beletett. És hát nyilván, minél több, annál jobb. Én például só helyett egy kis porrá őrölt vasércet szoktam a zsíros kenyeremre szórni. De hát valóban, egy rövid reklámban a több, az mindig hívó szó minden különösebb magyarázkodás és belegondolás helyett, még akkor is, ha marhaság.

És vannak receptek is. A vonatkozó honlapon. Itt megtudható, hogy léteznek olyan ételek, amelyekbe kizárólag csak ennek a cégnek a tejét és a vaját lehet beletenni, különben megette a fene az egészet. A fenének meg ki szeretne főzni. Nem igaz? Ilyen például a dióval töltött csuka, vagy a sajtos kruton.

És persze, itt is, ha másért nem, hát legalább a nagyszerű nyereményjáték miatt érdemes fogyasztani a terméket, hiszen valami vonalkódok gyűjtögetése révén sorsoláson vehetsz részt. Tehát nem elég, hogy vitál leszel, még rá is tehetsz egy lapáttal, ha megnyersz egy wellness hétvégét valahol. De ez még mind semmi, az első 1000 beküldő kap egy ilyen kötényt, meg egy fogó kesztyűt. Gondolom hasmenés fogót. Legalábbis nekem mindig ilyesmire lenne szükségem, ha tejet iszom, akármennyi ásványi anyag is van benne. Vagy lehet, nem én vagyok itt a célcsoport?
*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}