1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

SPAR reklám

*************************
SPAR élelmiszer áruház ? 30s +++ Értékelés: 4,8/10
Van ez a sorozat ezzel az élelmiszer áruházlánccal, hogy az egy milyen jó döntés, hogy ha ide megyünk vásárolni. Pontosabban nyilván az volt az alapvető kreatív ötlet, hogy erősítsük meg a fogyasztót döntése helyességében. Még akár a döntése előtt is. Vagyis hogy úgy egyáltalán, ha van jó döntés a világon, akkor ez az.

***************


***************
Természetesen itt is beválik a klasszikus módszer, a negatív projekció, nevezetesen, hogy mi történik, ha nem az adott reklámozottat választjuk. Tehát például ha nem eszünk semmit, akkor jól bemutathatóan éhen halunk. Vagy ha – közelítve a realitáshoz, azaz a reklámok világához – nem ezt a mosóport használjuk, akkor úgy fogunk kinézni és illatozni, mint egy hajléktalan.

Nos, mindezek analógiájára, és mivel a jó döntésről kell hogy szóljon a történet, nyilvánvalóan rossz döntésekkel kell szembeállítanunk a pozitív elhatározást. Nézzük csak nézzük, milyen példákat is lehetne felhozni a rossz döntésre? Mondjuk olyanokat, amivel markánsan szembe lehet állítani a vonatkozó boltokban való vásárlást, mint jó döntést. Talán egy ócska boltban való vásárlással? Na persze nem konkrét márkanévvel emlegetni a konkurenciát, hanem például bemegy a vásárló, egy koszos, félhomályos üzletbe, felvesz valami mocskos szakadt kosarat, ránéz a pénztárosra, aki egy kiélt hatvanas dagadt nőszemély füstölgő cigarettával a szájában, és undorral néz közben a szegény vásárlóra. Aztán ahogy megy a gondolák (polcok, nem Velence) között, mindenféle rozzant, sérült árukat lát, amelyek tartalma itt-ott már rá is folyt a polcokra, és a lába elől ijedten rebbennek szét a svábbogarak, és az egerek. Na ebbe a boltba bejönni tényleg rossz döntés volt. Tehát ez is bolt, az is bolt. Összevethető.

De amint a mellékelt filmből is láthatjuk, az alkotók fantáziája nem ilyen földhözragadt. Na ne már valami hasonlót hasonlítsunk össze valami hasonlóval, és talán azon belül éljünk a túlzás ironikus eszközeivel, hanem legyen még viccesebb a dolog. Jó, elismerem, végül is tök mindegy, a lényeg, hogy vicces legyen, és aztán lehessen mondani, hogy ide jönni viszont jó döntés. És mint azt korábban megtanultuk, logikusnak, valamelyest beláthatónak sem kell lennie a történetnek, a lényeg, hogy meglepő, azaz figyelemfelkeltő legyen. Mert hát kinek jutna eszébe egy motorversenyzőt szembeállítani egy bokszbajnokkal? Ugyanis itt például ez történik.

Első MMA mérkőzés. Vagyis nem is csak boksz, hanem MMA (Mixed Martial Arts), vagyis kevert harcművészet, azaz ilyen fullkontakt izé, amint az a kesztyűjükből is látszik, ha ezt nem vette volna észre a kedves rétegnéző, vagy nem ugrott volna be mindjárt, hogy mi az az MMA. De nem is ez a lényeg, hanem hogy verekedni küldtek egy nem verekedésben nyomuló, de amúgy versenyzőt. És ez bizony rossz döntés volt, amit úgy tűnik, Növényi Norbert, az ex birkózó hozott meg, mint edző. Fogja is a fejét nagyon, hogy ilyen hülyeséget csinált. De hát ki gondolta volna, hogy ha egyszer valaki kiemelkedően jó motorozásban, akkor nem ugyanolyan jó akármilyen küzdősportban, vagy egyáltalán, akármilyen sportban. Tényleg, ilyen alapon még a sport keretei közül is ki lehetett volna lépni, és mondjuk atomfizikusnak, pilótának, festőművésznek, sebészorvosnak, balett táncosnak megtenni a boldogtalan motorversenyzőt. Ezek nemde sokkal viccesebbek lettek volna? Ha én mondom…
Egyébként meg kell dicsérnem a motorversenyzőt, mint színészt, lehet, ő is Növényi nyomdokaiba léphetne, mert az arcjátéka kifogástalan volt. És végül az is pontosításra került, voltaképp miért jó döntés ebbe a boltba járni. Természetesen nem azért, mert nincsenek svábbogarak, hanem az ár miatt. Most tessék idefigyelni, tényleg, mi a jobb döntés? Talmácsit beküldeni a ringbe, hogy fullkontakt verekedjen, vagy egy kiló Regnum erdélyi szalonnát venni csupán 999 forintért?

Ön dönt…
*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 5/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}