1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Parodontax reklám

*************************
Parodontax fogkrém ? 25s +++ Értékelés: 4,0/10
Azt álmodtam, hogy leprás voltam. Ajkamhoz emeltem egy csésze teát, és amikor letettem, láttam, hogy hozzáragadt a kisujjam. Úgy értem, inkább a pohárhoz volt ragadva, mintsem a kezemhez. Ránéztem a kezemre, nos, már nem sok ujjat láttam, mondhatni egy kezemen meg tudtam számolni őket. Ugyanis a másikon már egy sem volt. Leprodontax. Segít enyhíteni a rothadást.

***************


***************

Mert erről ismerszik meg az igazán jó kreatív. Hogy álmában is alkot. Hat, alkot, gyarapít. Igen, a sokkolás sokszor nagyon hatékony módszer lehet. Nem kell mindig hájjal kenegetni a kedves rétegnézőt. Vegye csak tudomásul a kegyetlen valóságot. Ha nem ezt a terméket választod, nyomorultul fogsz elpusztulni. Ilyen nyomorultul. Látod? Érezd csak át, idézd fel, milyen, amikor a fülzsír eltömeszeli a füledet, amikor mindjárt csaknem bepisilsz, vagy bekakilsz, amikor ízületeidet szétrágja a reuma, amikor olyan száraz a hüvelyed, hogy itatóspapírnak használhatnád, vagy amikor ugyanide gombászó tábort szervezhetnél.

De miért is van szükség egyáltalán ilyen típusú reklámokra? Hiszen – gondolnád te – ha valakinek valami baja van, akkor az feltűnik neki, és egyből fel fogja keresni a kezelőorvosát, vagy a gyógyszerészét. Ők pedig, kvázi testreszabottan fogják megmondani, mely gyógyír alkalmazandó a fennálló problémára. Míg ha a reklámokból tájékozódik csak a kedves delikvens, hajlamosabbá válhat az öngyógyításra, vagyis a fentiek megkérdezése nélkül csábul el a terméknépszerűsítő szirénhangjainak hallatára. Hát szabad ezt? Arról már nem is beszélve, hogy például a vacsoráját, vagy a nasiját épp tévénézés közben elköltő, és szoros kivételképpen e bajok által nem irritált kedves üzenetbefogadó gyomra, ezen opuszok láttán nem lesz éppen befogadó, hanem esetleg pont ellenkezőleg. Vajon egy jó gombapaprikás fogyasztása közben milyen hatással bír lenni egy hüvelygombáról szóló előadás?

Persze az is elképzelhető egyes primitívebb népeknél, hogy fogalmuk sincs, hol tart ma az orvostudomány, vagy létezik-e egyáltalán, és revelációként hat rájuk a hír, íme, nem kell többet egy állandóan a farkamra kötött palackkal élnem tovább a gyakori vizelési inger miatt, mert a tudomány tett közben néhány lépést előrefelé.

Konkrét filmünk szereplője is feltehetően egy ilyen primitívebb néptörzs tagja, mert addig harapdálja véresre az almáját, amíg ott nem hagyja a fogát benne. A többit is simán ott hagyná persze, de ekkor meglátja reklámunkat, és rádöbben, te jó ég, hiszen már eddig is csak karnyújtásnyira volt a segítség! Mert csak pár méter a legközelebbi drogéria. És mivel adott reklámunkban szó sincs gyógyszerészről és kezelőorvosról, delikvensünknek továbbra sem lesz fogalma e szakmák egyáltalában való létezéséről. Nyilván. De nem is kell, hiszen e filmecske mindent elmagyaráz.

Ha evés, vagy fogmosás közben vért lát – mondja a mesélő – az azt jelenti, hogy vérzik a fogínye. Vagy a gyomra. Vagy hogy rendesen szétverték a pofáját nem sokkal azelőtt. Megjegyezném, hogy a múltkor én is láttam vért evés közben, mert véres hurkát ettem, de esküszöm, nem vérzett a fogínyem. Na mindegy, sokszor tényleg az íny vérzik ekkor. Aztán egy újabb recsegő harapás következik, és a szöveg szerint: Mert a vérző fogíny az ínybetegség első tünete lehet. Vagyis elmondható, egy vérző fogíny nem tartozik a szervezet normál üzemmódjai közé. Okos gondolat. Megint aztán egy újabb harsogó harapás, és íme a corpus delicti, maga az almába fulladt, kihullott fog. És az ínybetegség a fogvesztés leggyakoribb oka – szól ekképpen a narrátor. És mi a látottak hatására elrettenünk, és ezentúl felszeleteljük, vagy megreszeljük az almát. De semmiképpen sem harapjuk. Én legalábbis már biztos nem. Pedig úgy hallottam, az ínybetegségek egyik legjobb megelőző módszere épp az ilyesmi, kemény harapást kívánó étkek fogyasztása. De amint azt a mellékelt ábra igazolja, ez ebben az esetben sem jött be. Talán előremutatóbb lett volna, ha esetleg valami egészségtelen ételben hagyja ott a fogát az illető, mondjuk egy zsíros kenyérben, vagy hamburgerben.

De rendben, ne legyünk rosszmájúak, és fogadjuk meg, hogy ezentúl alma helyett mi is inkább ilyen fogkrémet fogunk enni, még nasiként is, különösen fülzsíroldó és hüvelygombakrémes reklámok nézése közben.
*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 3/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}