1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Rama GOLD reklám

*************************
Új Rama GOLD ? 20s +++ Értékelés: 4,6/10
Most beszéljünk az újnak, mint olyannak az önmagában való (immanens) bizalomépítő képességéről. Ami új, az jó. Jobb, mint a régi. Mivel az emberiség technológiája szakadatlan fejlődésen megy keresztül ugyebár, ebből következően minél újabb egy termék, annál inkább képviseli a tudomány legújabb eredményeit. Abszolút egyértelmű, hogy egy új autó például korszerűbb, makulátlanabb, szebb, mint egy régi. És így van ez a margarinok esetében is.

***************


***************

Kössük be bármelyik embertársunk szemét, és kóstoltassunk meg vele egy régi margarinnal, majd egy új margarinnal megkent alkalmas hordozó felületet. Természetesen a régi jelző itt nem a szavatosság lejártát, hanem a régi konstrukciót, a régi receptúrát jelenti. Azonnal fel fogja ismerni, hogy melyik az új. Nem hogy fel fogja ismerni, hanem lényegesen jobbnak is fogja találni. Hát melyikünk ne volna képes két azonos márkájú margarin között becsukott szemmel is különbséget tenni? De azok kedvéért, akik valamilyen különös oknál fogva erre mégsem volnának képesek, eláruljuk, hogy melyik az új. Hogy ők is részelhessenek az újság áldásából. Bár erre vélhetőleg semmi szükség, hiszen nyilván a régit nem gyártják tovább, így az el is tűnik a piacról. Nem igaz, nem nyilván, mert a régit elláthatjuk, mondjuk a hagyományos jelzővel, ami szintén egy bizalomépítő megkülönböztetés. Így ráadásul azt is elmondhatjuk, hogy választékot is bővítettünk. Természetesen nem mindegy, hogy megtartjuk-e a régit a portfolióban, mert ettől függően másképp kell a reklámüzenetünket is megfogalmaznunk. Ha megtartjuk, akkor a „most már így is, ebben a formában is, ilyen ízesítéssel is, stb.” szerkezetre építkezünk, míg ha csere történik, akkor tulajdonképpen az „is” szócska vonódik ki a képletből. Ebben az esetben viszont taglalnunk kell, miért is jobb ez, mint a régi. Például most már a legkorszerűbb laktózbiodiverzitásos emulgeált józsírsavas keltető enzimmel kezelve, ami ráadásul különösen krémesen krémszerűen kenhetővé teszi, az eleddig csak baltával szeletelhető terméket.

Nézzük, adott reklámunk melyik kategóriába tartozik?

Egyikbe sem. Semmit nem tudunk meg az újdonság mibenlétéről, csak az újdonság tényét rögzíthetjük. De mint arra korábban rámutattunk, ez sokszor önmagában is elég. Ugye itt egy fiatalembert láthatunk, amint vallási áhítattal megken a termékkel egy fél bagettet, majd egy függőágyba huppanva, folyamatos orgazmust átélve kezdi enni. Azonban hirtelen egy rántást érez a csalin, akarom mondani a bagetten, és valóban, a másik végére ráharapott egy kislány. Vélhetőleg az övé. És akkor ez egy bájos jelenet. Közben a mesélő bácsi elmondja nekünk, miben is áll ez az újdonság. Pontosabban fogalmazva dehogy mondja el. Ehelyett a következőkről tájékoztat:

Új Rama Gold. A legkrémesebb, a legfinomabb, a legellenállhatatlanabb Rama.

Ha jól belegondolunk, ez mégiscsak az első típusra utal, hiszen ha ez a „leg” Rama, akkor nyilván a többire már nincs szükség, kidobandó. Hacsak azok nem olcsóbbak, így mehet a szegényeknek.

Hogy megint rosszul látom ezt az egészet? Hogy itt nem csak bizalomépítésről, és termékismertetésről van szó, hanem sokkal inkább a márkahűség erősítéséről? Hogy lássa, érezze a kedves hűséges fogyasztónk, az ő terméke állandó fejlesztés alatt áll, és egyre egészségesebb, egyre finomabb lesz? Hiszen őt már alapvetően nem kell meggyőzni, ő már függő, mint a függőágyas fiatalember is. (Nyilván nem véletlenül függő ágyas. Szép megoldás.) Ennélfogva itt csak felidézni kell, nyugalom, jó az anyag, aranylövés kizárva. Sőt, gyereknek is adható.

Azért az érdekes, hogy te még egy ilyen kis átlagos, visszafogott reklámon is ennyit tudsz rugózni….
*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}