SENSODYNE reklám
*************************
SENSODYNE REPAIR & PROTECT ? 30s +++ Értékelés: 4,2/10
Nemcsak minden újszülöttnek új minden vicc, hanem minden szenilisnek is. Nos, véleményem szerint a reklámalkotók egyik legnagyobb felismerése, hogy voltaképp minden reklámbefogadó célszemély a reklámbefogadás szempontjából teljesen szenilis. Vagyis nagyon rövid idő alatt felejti el, miről szólt egy adott termékcsoport előző reklámja. Így nyugodtan rá lehet menni még egyszer, és akárhányszor, csak kicsit másképp. Pont úgy, ahogy maga a termékfejlesztés is teszi.
***************
***************
Adott termékünk vonatkozásában ez a következőképpen néz ki:
Nevezett fogkrémmárka, ahogy arra a terméknév is utal, állítólag csökkenti a fogak érzékenységét. Miden bizonnyal. De hogyan lehet ezt újra és újra eladni? Az nyilvánvaló, hogy a termék maga sem lehet minden alkalommal teljesen azonos. Valami olyan újdonságot kell tartalmaznia, ami – legalább látszólag – az előző verzióban nem volt, vagy nem volt hangsúlyos. Ami viszont azonos lehet, az maga a hirdetés koncepciója. Esetünkben maradhat, hogy az úgynevezett sztorit úgymond amatőrök adják elő keresetlen és ennélfogva esetlen saját szavaikkal. Picit zavarban a szokatlan helyzetben. Olyan valószínűleg én is így viselkednék módon.
Az adott fogkrémnek a mi praxisunkban előfordult egyszer egy fehérítő klónja, ami arra volt való, hogy ha fogfehérítés után lesz érzékeny a fogad, akkor ne legyen, és még a fehérség is megmaradjon. Erről egy celeb győzködött minket, akinek fontos, hogy mindene villogjon. Aztán szó volt egy alap verzióról, amit ha sokáig szedsz, akkor egyszer csak sokáig nem lesz érzékeny a fogad és nyugodtan belezabálhatsz a nagyanyád tűzforró levesébe, csak a nyelved ég majd le ezentúl. Ezt a kalandot egy fiatalember mesélte el. Majd következett egy úgymond esemény előtti tabletta, akarom mondani fogkrém, amivel ha jól bekened az ínyed a fagyi előtt, akkor nem fog fájni. Vagyis itt a gyorsaság volt a specialitás. Egy egész társaság nyögdécselt erről nekünk. És végül jelen vizsgálatunk tárgya, amely nem kevesebbet állít, mint hogy ez a fogkrémgyár innentől kezdve lehúzhatja a rolót.
Dr. Mártha Szabolcs fogszakorvos szerint ugyanis ez egy hatalmas áttörés. Eddig – ki tudja miért – nem alkalmazták. És ha ő mondja… Mert hogy ez a krém képes helyreállítani a sérülékeny területeit a fognak, a dentinben lévő csatornácskák szabaddá válnak, fájdalomérzet alakul ki. Most persze ezt úgy lehetne érteni, hogy a védelem hatására fog fájni, de ez félreértés, csak a spontán beszéd miatt hangzik így. De ha tovább hallgatjuk a jó fogászt, akkor máris világossá válik, hogy a novamin technológiával (már ha jól értem) ez a fogkrém megkeresi és helyreállítja a fogak érzékeny területeit. Ezek szerint talán fogkefe sem kell, csak beteszed a szádba, és ő majd megkeresi. Aztán ugyanazokat az ásványi anyagokat, alkotóelemeket használja, amik a fogainkat is alkotják. Tehát nem mondjuk amalgámtöméssel nyomul.
Ha viszont ez így van, akkor egyszer és mindenkorra le van tudva a gond. Nem? Legfeljebb néhány év múlva párszor újból fogat kell mosni vele. A köztes időkben meg használd a konkurencia termékeit. Ja és persze nincs szükség az előző verziókra sem. Hinnéd te. De itt lép be a fentebb már említett fogyasztói szenilitás. És ez a szenilitás értelemszerűen nem csak az emlékezetet, hanem a logikus gondolkodást is gátolja. Mert mi marad meg ebből az egészből az átlag célcsoporttagban? Hogy ez egy baromi jó fogkrém. És mindegyik fogkrém baromi jó, ami ezt a márkanevet viseli. Mert hogy annyi hiteles, bizalomgerjesztő ember mesélt nekem erről. Fogorvosok és alanyaik egyaránt. Hogy akkor miért nem lehet az adott terméket a jól bevált formájában ugyanazzal a filmmel évekig reklámozni? Mert kellő számú ismétlés esetén a dolog bevésődik, a delikvensek kezdik megtanulni, és kezdenek a részletekkel foglakozni. Analizálgatnak, értelmezgetnek, esetleg észrevesznek apróbb dolgokat is, szóval egészségtelen. Így viszont meglátva a terméket a pulton, nem azon fognak morfondírozni, hogy vegyem-e, hanem hogy melyiket éppen most? Fehéren, vagy feketén szeretném a fogam estére? Fagyira lesz, vagy nagymama levesére? Érted?
Akkor majd egyszer magyarázd el nekem is…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}