Raiffeisen reklám
*************************
Raiffeisen DíjNullázó Számlacsomag - 35s +++ Értékelés: 3,6/10
Te, én nem tudom, végtére is te pszichológus vagy, magyarázd már el nekem kérlek szépen, hogy a fenébe tud egy ilyen marhaság valakinek az eszébe jutni? Szóval mi a hatásmechanizmus? Hogyan néz ki az asszociációs lánc, vagyis miről minek kell az eszébe jutnia, hogy végül ide jusson valaki? Na jó, tudom, épp ez jellemzi a zsenit, hogy olyan utakon kanyarog a gondolatmenete, amelyek számunkra, gyarló földi halandók számára járhatatlanok. De egy picit azért hadd lássak bele kérlek.
***************
***************
Nézd, végül is nem annyira bonyolult ez, mint amilyennek látszik. Mert tulajdonképpen miről van itt szó? Itt ez a bank, aki kitalálta, hogy eltöröl néhány fajta számlavezetési díjat, ha vagy olyan kedves, és havonta legalább 120 ezer forintot rányomatsz a számládra. Na most ezt kéne valahogy ütősen reklámozni. Ráadásul az ötlet nem új, számtalan bank számtalanféleképpen nyújt kedvezményt ezekből a díjakból, ha jól viselkedik az ügyfél. Na meg ugyebár relatíve nem nagy összegekről van szó természetesen. Mindezek ismeretében, képzeljük magunkat egy kreatív helyébe. Próbáljunk az ő fejével gondolkodni. Mi? Hogy csak sötétséget látsz, és jeges szél fuvallatát érzed? Hogy már az anyád nevét is elfelejtetted? Ugyan, nem szabad ilyen rosszindulatúan hozzáállni. Majd én segítek.
Kezdetnek mindjárt kiindulhatunk abból az ürességből, amit látsz. Vagyis nulla. Na épp erről van szó. Hogy nem kell semmit fizetned. Már persze csak ha? estébé, estébé. Szóval ez a nulla kavarog most a kreatív fejében. Szokás szerint. De ez egyszer nem hiába. Valami kontraszt kellene. Kontraszt, kontraszt. Mi is az ellentéte a nem kell fizetésnek? Hoppá! A kell fizetés! Tehát keressünk néhány helyzetet, ahol kell fizetni - nem lesz könnyű - és szembeállítjuk ezzel a mi konstrukciónkkal, ahol nem kell fizetni ezeket a speciális díjakat, ha fizetsz legalább 120 ezer forintot havonta. Jó, persze, magadnak a takarékba. Oké, idáig megvagyunk, talán össze is tudok szedni néhány szituációt, ahol fizetni kell, de a főnök szereti túlkomplikálni a dolgokat. Tehát nem mehetek oda azzal, hogy míg a péknél fizetni kell, nálunk a díj nulla. Kell ide valami szellemes viccességes pajkosságos.
És ekkor a kreatív tekintete lassan, elgondolkozva ráréved a tévé képernyőjére, ahol épp a Szex és New York című film megy, amelyben három (vagy négy?) barátnő szellemesen viccességes pajkosságos kalandjait láthatjuk a macsóság útvesztőiben. Tegyük fel, a kreatív csak hármat tudott összeszámolni, vagy ugyan négyet, de úgy gondolja három is elég lesz, de akárhogy is, most felkiált, hogy ez az! Megvan! A három vidám csinos barátnő fogja kidomborítani a kontrasztot. Mondjuk ők fognak mindenféle helyzetekben nagyon elcsodálkozni, hogy ha valamiért fizetni kell. És majd éppen akarnak bosszankodni azon, hogy itt is kell, és akkor hirtelen nem is. Nagyszerű!
Jó, ez tényleg nagyon életszerű, tényleg járhat így egy kreatív agy, de az a pecsét, az hogy jött, könyörgöm.
Mert mondta a főnök, hogy így még nem elég viccességes pajkosságos, hogy csak úgy odaállnak, és egymástól megkérdezik, miért kell borravalót adni, meg miért kell a ruhatárban fizetni, hanem kellene valami ütős, ami nyomatékosítja kontrasztot. Na és mi az, ami ütős és nyom? Hát a pecsét! A kreatív szinte elsírta magát, amikor megszállta az ihlet. A három csinos pecsét gengszter. Ők aztán nem lacafacáznak. Éles szemmel észreveszik, ha valami nem nulla forint, és máris megbélyegzik a káros jelenséget egy "miért nem 0 forint?" körbélyegzővel. Aztán meg éppen akarják rányomni a bankra is, de hoppá, láss csodát, az igenis 0 forint. Ámulnak nagyon a nők.
Azért nem lehet az a sok más 0 forint Pistike, mert sok bácsi, és néni dolgozott azért, hogy az úgy legyen, és ha nem kapnak érte pénzt, akkor nem tudnak kenyeret venni a gyerekeiknek a közértben.
De miért nem adják oda nekik a kenyeret ingyen?
Azért nem Pistike, mert ha majd nagyobb leszel, akkor majd megérted. Most menj szépen játszani a tőzsdekrachos társasjátékoddal.
Nos, azt hiszem jól sikerült szemléltetni hogyan is néz ki egy jellegzetes kreatív asszociációs lánc, aminek eredményeképpen születhetnek meg az ilyen könnyed, szellemes, frappáns kis etűdök, amelyek ennélfogva igen hatékonyan képesek felhívni a potenciális ügyfelek figyelmét a bank által kínált újabb gyors meggazdagodási lehetőségekre.
Kezitcsókolom.
*******************************************************************************
Értékelés: 3,6/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 2/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10
A látvány (Scene) - 5/10
A technika (Technology) - 5/10
{mxc}