2.6666666666667 1 1 1 1 1 Rating 2.67 (3 Votes)

UPC Internet reklám

*************************

UPC Fiber Power szélessávú internet - 30s +++ Értékelés: 3,6/10

Winkler és Bazsó, a nevüket egy előző alkotásból tudom, most egy újabb UPC internet szolgáltatás népszerűsítésében segédkeznek. A két trendi fiatalember most is nagyon szórakoztató stílusban hívja fel a figyelmünket az aktuális akcióra. Ennyi móka és kacagás után egyszerűen nincs szíve az embernek más szolgáltatóhoz szegődni. Nekünk fiataloknak ugyanis nagyon fekszik ez a stílus, sokszor beszéltünk már róla. De nem eleget.

***************


***************

Ismételjük hát át. Mi nevezett stílus lényege? Mindenekelőtt a klipszerűség. Gyors, zaklatott vágások, tanulmányozhatatlan beállítások. Mert hogy ilyen az életünk tetszik tudni. Úgy ahogy van, érthetetlen. S mint ilyen, zavarba ejtő. Hogy talán bennünk van a hiba. Nem vagyunk elég okosak, gyorsak, rugalmasak a mai életritmus követésére.

Na most az a helyzet, hogy de igenis. Mármint a fiatalok igenis. Egy pillanatra ugyanis elfelejtettem, hogy én nem vagyok az. Ez csak nekem zavaros és érthetetlen. De most bebizonyítom, igenis, én is képes vagyok felfogni, mi folyik ebben a reklámban. Persze kis segítséggel, de ezt talán elnézik nekem a koromra való tekintetből kifolyólag. Ugye? Szóval lassítani fogom, és meg-meg állítani. Aztán ha majd így végre felfogtam, fokozatosan gyorsítom a tempót, és remélem, leszek én még meglepetés a fiatal generáció számára. Vigyázat, indulunk!

Apuka és két kislánya látható, apuka ingerülten egy ingerült mondatba kezd, hogy a jó ég áldjon meg! Felirat hirdeti teszt 17: internet a családban. Eddig pofon egyszerű, ez valami teszt, illetve nem valami, hanem egy teszt, ami teszteli az internetet a családban. Világos. És mindjárt jön segítségképpen Bazsó igény felkeltő szituáció magyarázata, miszerint bármikor előfordulhat, amint az most a Márton családdal is megesett, hogy a gyereknek az utolsó pillanatban jut eszébe, hogy holnapra leckét kell írnia a csöves fogúak rendjébe tartozó földimalacról.

Azt hiszed én nem érzem, hogy ez vicces? Teljesen szétkacagtam magam ezen a csöves fogúak rendjébe tartozó földimalacon. Persze tudom, hogy van ilyen igazából is, csak ebben a konkrét helyzetben hat olyan viccesen. És azt hiszed, ezen mondat elhangzása és a kacagás közben nem tudtam bevésni a közben megjelent információkat? Hogy miközben Winkler átfordul egyik szobából a másikba, a háttérben anyuka (gondolom) szobabiciklizik háttal nekünk, meg hogy ki van írva Márton család, és hogy egy nagy maci valahonnan viccesen átbucskázik apuka vállain, hogy milyen vicces a földimalac képe, hogy apuka egyszer reménytelenül, majd mosolyogva néz bele a kamerába, hogy a kisfiú milyen viccesen túr bele a hajába és hogy rendeljen gyorsabb netet, telefonszám, url. Ez mind átjött nekem közben, persze kis segítséggel, amelyről fentebb már szóltam.

Aztán Bazsó levonja a konklúziót, hogy ilyenkor egyáltalán nem mindegy, hogy ólomlábakon vánszorognak a bitek, vagy hasít a gyors internet. Ja persze hülyegyerek. Ahhoz baromira nagy sávszékesség kell, hogy lejöjjön egy oldal, vagy kettő a csöves farkú, vagy milyenes földisertésről, és az a képi poén, te, én attól rongyosra röhögtem magam, hogy van az a mereven felálló utp kábelvég, és közben a Winkler benyúl az anyukának, aki ettől tökre felgyorsul a szobabiciklin, hát öregem, ez annyira merészen szexisen fiatalos poénos bulis volt, hogy mit tagadjam, majdnem magamhoz nyúltam. Szerencsére mire felfogtam a zseniálisan ízléses utalást, este lett, és én szokás szerint elbóbiskoltam a gép előtt.

Ja és Makarenkó. Anton Szemjonovics. Drámai hangon mondja Winkler, vagy Bozsó, hogy Anton Szemjonovics Makarenko halott. Gyereket nem pofozunk, hanem szélessávú satöbbi internetre váltunk. Ez olyan művelten vicces. Nem? Mai trendi fiatal tudja, ki volt Makarenko. Egy szadista pofozógép. Esetleg pedofil is. Apuka közben földhöz vág egy mackót ott a háttérben. De nem pofoz. Megy a promo szöveg, háttérben vicces csoportképek egymásutánja. Anyuka teker azóta is a másik szobában háttal. Vicces. Nagyon.

És ez mind lejött nekem. Csak az nem jött le nekem, hogy miért ne a T-Home üvegkábelesét válasszam inkább? Vagy a mit tudom én melyik szélessávúját? Azért nem, mert Anton Szemjonovics Makarenko halott? És ha adnék én a kreatívnak egy makarenkói pofont? Attól azért még nem lenne halott. Sajnos.

*******************************************************************************

Értékelés: 3,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 4/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}