5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Erste reklám

*************************

Erste KamatBiztos Betét - 30s +++ Értékelés: 3,4/10

13. tétel:

Fejtse ki, miért válhattak az alábbi közismert verssorok a közismert kommunikációs ügynökség célcsoport meghatározási főosztálya hitvallásának jelmondat szerű összefoglalójává. Konkrét példán keresztül igazolja állításának érvényességét, vagy fordítva! Vica versa indoklást is kérünk! Ha nem érti a feladatot, írjon be indexébe egy elégtelent, és távozzék.

***************


***************

Az elemzendő verssorok:

/Küzdj azok igazáért,/kiké a szabadság rég,/csak nem látják még,/hogy nem elég!/Még nem elég!/

Kidolgozás:

Amikor az adott reklámcég az adott verssorokat tűzte ki a homlokára, már úgy értem maga elé úgyis mint credót, akkor az a fogyasztói réteg lebegett a szeme előtt, persze képletesen, hiszen a reklámcégnek nincs szeme, csak a benne dolgozóknak, hogy, illetve azt a célréteget kívánták megcélozni, pontosabban annak a célrétegnek a nem parlagon hagyására akarták a dolgozóikat lelkesíteni, amelynek esetleg kurvára tele lehet a töke... bocsánat, amelyiknek már gátlást okoz, vagyis a vásárlói motivációit rombolja, ha egy koncepciót addig ismételgetnek, vagyis addig használnak, amíg annyira kiüresedik, hogy egy szavát sem lehet már érteni.

Mert vegyük például a ma született csecsemőket. Persze csak abban az értelemben, hogy egy csecsemőnek minden reklám új. Na most ez látszólag ellentmond az előző állításomnak, hiszen neki még nem lehet tele a töke a koncepcióval, hiszen ma született, már úgy értem persze hogy felnőttre gondolunk ilyenkor metaforikusan, szóval az ilyen személynek lehet, hogy nincs tele a töke, de legalább egy hangot sem ért az egészből még akkor sem, ha tudja, ki az a Ludas Matyi. Pláne akkor nem. Azért mondtam Ludas Matyi, mert ezzel utalok a konkrét példámra, amit itt be is mellékeltem. Az ilyen emberbe rögtön kérdések okozódnak abból kifolyólag, hogy hogyan láthatja vendégül a Döbrögi a libapásztort, és miből látja ez a Döbrögi, hogy a Matyinak jól megy a sora, talán a Dior lajbija alapján? Aztán hogy a jó fészkes ördögbe jut odáig, hogy éppen Matyitól kér egy jó tippet miközben öreg barátjának nevezi magát, aztán miért mond Matyi pimaszul egy minden népmesei hős furfangosságát megalázó lapos baromságot, hogy ültesse el a pénzét Döbrögi uram, hátha reggelre kihajt. És akkor ezt a mondást úgy kéne a befogadónak elkönyvelni a kreatív szándékok szerint, hogy lám már megint hogy túljárt a Matyi a Döbrögi eszén. Tehát egyrészt az ezeken az oltári állatságokon eldurrant agyú, úgymond ma született embereket kell visszanyerni a célcsoport osztály munkatársainak, másrészt azokat a reményvesztett befogadókat, akik végigszenvedték az egész sorozatot, szemben azokkal, akik végigélvezték, például akik kaptak jó sok prémiumot ezért, de most nem ezeket vizsgáljuk, hanem azokat, akik pont elhányják magukat, ha meglátnak még egy mesehőst, vagy fizikust ebben a bankban, és nem mennek oda soha többet, hiszen pont ezzel a módszerrel szoktak elvonókúráztatni minden arra rászorulót. Ilyen hánytatós módszerrel.

De visszatérve, pontosabban odatérve a konkrét sorokra, hogy miért jelmondat ez itt éppen, akkor azt mondhatjuk, hogy mert lelkesítik a reményvesztett munkatársakat abban, mit kell megértetni a fentebb vázolt elbitangolt embertípusokkal azért, hogy visszatérjenek a célcsoportba. Tehát "küzdj azok igazáért", értsd a fentebb vázolt típusok igazáért, "kiké a szabadság rég", vagyis nincsenek börtönben meg ilyesmi, "csak nem látják még", vagyis nem értik, "hogy" ebből a koncepcióból "nem elég! Még nem elég!"

Sajnos azt nem tudom megállapítani, hogy ennek az egésznek mi köze a bankhoz, meg a kamatbiztos betéthez, de remélve, hogy ez nem is volt feladat, maradok a tanár úr őszinte híve

Toldi Ludas Pinokkió Mátyás

kreatív hallgató

*******************************************************************************

Értékelés: 3,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 2/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 4/10

{mxc}