5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (3 Votes)

Budapest Bank reklám

*************************

Budapest Bank Lakáshitel - 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Arra gondoltam, írok a választási hirdetésekről. Aztán arra gondoltam, hogy nem írok a választási hirdetésekről. És mivel ezt gondoltam utoljára, hát nem írok a választási hirdetésekről. Inkább valami régi, jól bevált témát vennék elő, amiről esetleg már sokat írtam, amin már sokszor egy egész ország kacagott, vagyis amivel leginkább tudnék az emberek közérzetén javítani.

***************


***************

És így jutott eszembe a jó öreg Emese. Úgy értem a jó öreg fiatal Emese. Szóval értik hogy értem. Már csak azért is eszembe jutott, mert ő egy arc, egy igazi egyéniség, egy emblematikus figura. Tudná vinni a programot. Jó beszélő- és vitakészség, impulzivitás, elkötelezettség, kellemes megjelenés (ugye?), egyszóval minden egyben van, amire pártunk... aztán arra gondoltam, nem írok a választási hirdetésekről.

De nézzük, miről is szól ez a kampány... ez a reklámkampány film. Lakáshitelről. A megfizethető lakáshitelről. Egy szociálisan érzékeny, irányelveinkhez, programunkhoz lojális bank hiteléről, amely ahelyett, hogy nyomorba döntené, otthonuktól szándékosan megfosztaná? aztán arra gondoltam, nem írok a választási hirdetésekről.

Nos, úgy tűnik, Emese nem vész el, csak átalakul. A koherens történet szálai már régen megszakadtak, Emese most már csak úgy van, teljesen Zoltántalanítva, de még mindig erős pénzügyi érzékenységgel. Szóval kreatívék úgy gondolták, annyira bejött ez a figura, annyira megszerették a népek, hogy a kampányt mindenképpen köré kell felépíteni. Mondjon akármilyen sületlenséget, kerüljön akármilyen hülye helyzetbe, okozzon akármilyen botrányt, a nép csak benne fog hinni. Hát ezt akarjátok? Ezt választanátok? A koncepciótlan, populista... aztán arra gondoltam, nem írok a választási hirdetésekről.

Tehát Emese. Ő annyira jópofa, hogy még a sztori árnyékát sem szükséges belelopni a koncepcióba, marad a nettó viccelődés, a képi és a nyelvi poénok halmaza, és így a kacagó emberek tömege további kacagásért hova máshova menne, mint az adott bankba. Brend és bizalomépítés. Mert ha egy pártnak nincs brendje, igenis brendje, és nem képes a bizalomépítésre, akkor ne is számítson sikerre. Itt nálunk, a Kreatív pártnál erre helyezzük a fő hangsúlyt... aztán arra gondoltam, nem írok a választási hirdetésekről.

Jelen esetben Emese anyjának ment el az esze. Emese kifejezetten normálisnak tűnik mellette, aki igencsak meglepődik, hogy hazaérve anyját úgynevezett pénzsarok kialakításán kapja rajta. És most tessék figyelni, mert a képi humor olyan kavalkádja következik, amelyhez képest egy választási kampány képvilága egyenesen gyászjelentés. Pedig azon aztán még egy csecsemő is úgy felvidul, hogy menten pártot alapít. (Na végre kizökkentem a politikai kampány kommunikációjával megbízott kreatív szerepéből, és átmentem kritikusba. Ja, de bocsánat, végtére is azt ígértem, sem így, sem úgy nem írok a választási hirdetésekről.)

Kapaszkodjanak tehát. Először is egy pulykalábat, vagy micsodát nyom az elmeháborodott anya Emese kezébe, és azt mondja, hogy az egy kamatláb. Aztán felemel egy flakont valami porral, és azt mondja, hogy az THM csökkentő por. Ennél a pontnál én már le akartam rohanni a bankba némi lakáshitelért, de a feleségem visszatartott. Ugyanis még nincs vége. Mert van neki egy kamatadó elfüstölője is. Az azonnali adócsökkentés ugyebár. Elnézést. A hitelvillámnál én már padlót fogtam, ott fetrengtem a röhögéstől, hogy ez mennyire de annyira jópofa, és csak arra tudtam gondolni, én ehhez a csapathoz szeretnék tartozni, mert ez egy nyerő csapat. Egy nyerőgép. Úgy odaképzeltem magam közéjük, ahogy hosszú éjszakákon át nehéz dohányfüstbe burkolózva, kávét kávé után elfogyasztva ülnek az irodában, és agyviharzanak ádázul, majd amikor ki-kiszakad belőlük végre egy-egy ilyen frenetikus poén, az alkotás katarzisának mámorában borulnak egymásra, és együtt kiáltják, pillanat maradj!

Na itt jön az üzenet a lakáshitelről, majd a slusszpoén következik. Ekkor ugyanis az agyilag kissé lepattant anya egy a szekrény tetején álló, valamiféle bonyolult kronométerszerűségre mutat. De mielőtt megszólalna, Emese közbevág, és azért némi csodálattal a hangjában ezt mondja: hadd találjam ki, futamidőgép. Kétféleképp is értelmezhető. Futamidő gép, vagy futam-időgép. A második jobban tetszik. Azt jelenti, kormányzásunk futamideje alatt, mintha időgépbe ülnél, úgy fogunk előre rohanni a fejlődés útján, és amikor majd kiszállsz e sajátos gépezetből, sem környezetedre, sem önmagadra nem fogsz ráismerni, annyira más lesz minden. Már úgy értem jobb. Annyival.

Na, második fordulóra kreatívnak, ha elmegyek, ki ajánl többet?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}