Vodafone reklám
*************************
Vodafone 200 Plus - 30s +++ Értékelés: 5,0/10
Nekem már-már szinte meggyőződésemmé válik, hogy amint azt már többször hangoztattam, egy reklámfilm célcsoportja elsősorban maga a megrendelő, nem pedig a széles fogyasztói tábor. A megrendelő vonatkozó döntéshozóit kell meggyőzni elsősorban, s ha ez sikerül, a projekt eredményesnek tekinthető. Ha ráadásul a reklámozandó termék mintegy magától is kelendő, akkor szárnyalhat csak igazán szabadon a kreatív fantázia.
***************
***************
Ugye milyen jó lenne mindig mindenből többet kapni? Ezzel a pozitív választ előhívni szándékozó kérdésfeltevéssel készíti elő az üzenet befogadását az alkotó. Pedig a válasz természetesen a nem. Nem lenne jó mindig mindenből többet kapni. Itt van mindjárt például a lószerszám a seggünkbe, mert én nem vagyok egy mocskos szájú blogger. De mindannyiunk tudna végtelen számú példát sorolni. És ezt teszi filmünk is, pajkosan ellentmondva kérdésében rejlő prekoncepciójának.
Vajon mennyire növeli egy pirítós élvezeti értékét a látott sajátos alak? Vajon használható-e a bemutatott vasaló? Vajon nem rúgnák-e ki páros lábbal az építészkarról a filmben bemutatott ház tervét tartalmazó diplomamunkával előálló végzős hallgatót? Vajon nem ugyanilyen sorsa jutna-e a járműtervező, akinek autóbusza egyszerre két sávot foglalna el megbénítva így a nagyvárosi közlekedést? A tandem esernyő még elmenne, ha nem volna érthetetlenül aszimmetrikus. Talán a céltábla kifejezheti egy durván mellé találó sportoló óhaját, de tessék csak elképzelni, mi történne, ha a képen látható söröskorsóból próbálnánk inni. A pizza meg azért hülyeség, mert ha többet szeretnék belőle, hát akkor rendelnék még egyet.
Na de kedves barátom, ezek itt képi poénok. Viccesek. Kacagol rajtuk te itten. Ne már, hogy nem érted. Csak a szokásos metódus. Meghökkentéssel kinyitjuk figyelmed ajtaját, és aztán bezúdítjuk rajta az üzenetet.
Ja, persze. A szokásos metódus, a szokásos hibával. Úgy meghökkenek, hogy durván fingom sincs, mit üzensz a végén. Csak a barom képeken agyalok még vagy két percig ahelyett, hogy észrevenném, itt most az a forradalmi újdonság következett be, hogy a 100-as, és a 400-as csomag közé beékelődött egy 200-as is. Persze ha vérprofi Vodafone fogyasztó volnék, akkor nyilván azonnal hazamenne az üzenet, és abbahagynám az anyázást, miszerint miért van ekkora luk a 100-as, és a 400-as között, de mivel nem vagyok az, századszorra se fogom kitalálni e reklám elején, vajon mit reklámoznak majd a végén? De hát lehet, pont ez volt a célcsoport, pont ez volt a cél. Hogy a meglévő előfizetőket késztessük többletfogyasztásra. Csórikámnak elfogyott a 100-asa, 400-asra már nincs pénze, de 200-asra még volna. Na szedjük ki azt is a zsebéből. Moduláris, rugalmas tarifastruktúra. Jó, elismerem, náluk talán működik.
De ha már ennyi pénzt ki tetszettek adni erre a klipre, akkor miért nem tetszettek megkövetelni a kedves marketing kommunikációs partnertől, hogy minden művére legyen érvényes elv egyfajta általános Vodafone imádatra való késztetés, majd ezen felül üzengessen mindenféle új csomagokról, miszerint most már 200-as kiszerelésben is. Szerintem azért, mert meg tetszettek dumálva lenni. A fókuszálás nem szükségképpen jelent egyben szűklátókörűséget is. Szóval nem feltétlenül kéne azt üzenni a cég által még nem rabul ejtett világnak, hogy nézd, ezek mindig többet adnak, de abban nincs köszönet.
Mondjuk úgy kéne feljavítani, hogy azt mondja, ugye hogy nem mindegy hogyan adunk többet? A szomszéd telko cég például így csinálja... és akkor jöhetnének ezek a képek. Mi pedig így... és akkor rá nyomnánk még egy gombócot a fagyira, még egy hetet a nyaralásra, még egy emeletet a házunkra, még egy autót a garázsunkba, még egy állásajánlatot a postaládánkba, még egy találatot a négyesünkre, még egy évtizedet az életünkre, még egy sült galambot a szájunkba, és még egy nőt, de most egy igazán jót az ágyunkba. Ja azt nem... bocsánat anyukám, csak egy képi poén volt.
*******************************************************************************
Értékelés: 5,0/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10
A látvány (Scene) - 7/10
A technika (Technology) - 6/10
{mxc}