5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Djuice reklám

*************************

Djuice Folks - 30s +++ Értékelés: 4,8/10

Na jó, rendben van. Ha már ennyire cikized az ilyen úgymond fiatalosra vett klipeket, akkor volnál szíves elárulni, te hogyan szólítanád meg ezt a célcsoportot? Nehogy azt mond, nem mondod meg, majd a választások után, most nem a te dolgod, elvégre nem te vagy a kreatív, hogy te inkább a kreatívok ellenzéke vagy, mert azt fogom hinni, nem is tudod, csak a szád jár. Azt se mond, olyan ez, mintha a színikritikustól követelnék meg, hogy írjon akkor ő egy jó színdarabot, mert valld be, titkon azt képzeled, te is tudnál jó reklámot írni. Tehát?

***************

***************

Először is nem csak képzelem, hogy tudnék jó reklámot írni. Ez megdönthetetlen tény. Hogy akkor miért nem vagyok egy ebből meggazdagodott milliárdos? Ugyan, minek az nekem. Megkapok én mindent ebben az intézetben, vigyáznak rám, érdekes emberekkel beszélgethetek, tudósokkal, történelmi személyiségekkel, igaz, a ruha időnként kicsit szűk?

De félre a tréfával, mégis hogyan kéne a fiatalokat telefon-díjcsomagok vásárlására inspirálni, ha nem így, ahogy itt látjuk?

Nos én öregesen, konzervatívan megnézném, mi az a Djuice Folks csomag. Ott az van írva, hogy "Hívd 3 djuice-os barátodat 3 Ft/perc-ért - most 3 hónapig havidíj nélkül!". És én akkor EZT közölném valahogy a filmecskében. Meg hogy ráadásul ennyiért és ennyiért kapsz hozzá telefont is. Aztán ezt becsomagolnám valami viccesbe, amin esetleg az idősebbek is tudnának nevetni. Például hívnám három djuice ruhás barátomat 3 Ft/perc-ért szenet lapátolni. És még havidíjat sem adnék nekik. Kevés a fizetség? Korántsem, ha neked kell fizetned, de a munkát más végzi. Hát ezért jó ajánlat az stb., stb. (Ha ezt az ötletet kicsit ócskának találod, ne keseredj el. Én itt csak irányt mutatok. Tudod?) Igen, és ezt talán még az idősebbek is fel tudják fogni. Fogni tudják. Mert szerintem a tiédet még a fiatalok közül se mindenki vágja. Mármint hogy mi ez az egész.

Jó, bevallom, a most kritizált reklám szövegét nekem hétszer is meg kellett hallgatnom, mire megértettem például az első szót. Lehet, ez bosszantott fel, és most kissé igazságtalan vagyok. Íme a szöveg:

"Ahány haver, annyi új lehetőség. Rendelj egy mobilt a djuice modulról. Most csak 19 800 forintért. És regisztrálj a djuice folks-ra. Djuice. Beszélj, klikkelj, mozdulj rá."

Képben meg jön a már megszokott bulizós, balhésos feeling. Frisses. Fiatalosch. Színkavalkádosch.

Itt most az van, hogy gyerek ül a lépcsőn, persze telefonál, rajzfilmesen körbe fűrészelődik, leesik, illetve felesik egy olyan ablaktisztító mozgó, külső állványra a haverhoz, benéznek az ablakon, fitness csajok vonaglanak ott bent, csávógyerek telefonál, rajzfilmdaru bulizós medencés házhoz hirtelen leteszi őket (ott a háttérben az üvegfalon kívül), fürdőruhás csaj a hívott fél jól láthatóan, csávóskac medencéből megint telefonál, majd rajzfilm vécélehúzóval lehúzza az egészet, és jön az üzenet. Ennyi. Végül is tényleg három havernak telefonál, egyszer az ablakmosó srácnak, egyszer a fürdőruhás csajnak, egyszer a vécélehúzónak. 3 Ft/perc-ért. Üzenet szemléltetve, érthetően átadva. Fiatalosan van átadva, mert hogy mozdulj rá. Ez olyan szlenges.

Tudom mi a bajom. Engem csupa értelmes fiatal vesz körül, akik utálnak például üvöltő zenében eksztatikusan vonaglani nagy tömegben. És utálnak reklámot nézni. Inkább vastag cigarettafüstben világot megváltanak mindenféle kávéházakban és sörözőkben. Persze az sem egészséges. Mármint a vastag cigarettafüst. De tessék idefigyelni: ezeknek is van mobiljuk, kivétel nélkül. És ők sem olyan gazdagok. Hogy ők vannak kevesebben?

Na jó, kössünk alkut. Mondjuk essék minden öt bulizós reklámra egy, a fiatalokat normálisnak tekintő reklám. Japán szociológusok kutatásai biztosan alátámasztanák ennek az aránynak a jogosságát nagyon tudományosan. Hogy én nem vagyok semmiféle alkupozícióban? Azt csináltok amit akartok? Rendben, de akkor leveszem rólatok a kezem, és elkezdem ontani az olyan vicces reklámokat, mint amilyenre fentebb hoztam példát.

Megfojtalak benneteket!

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 6/10