5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Gösser reklám

*************************

Gösser Natur Citrone - 35s +++ Értékelés: 5,2/10

Mert az van, hogy a múltkor nagyon leszóltam a másik vonatkozó sörreklámot hímsoviniszta hozzáállása miatt. És lásd, meg is lett az eredménye. Az alkotók megrettentek, önkritikát gyakoroltak, és változtattak. Mindezt az én hatásomra. Lassan manifesztálódik a hatalmam a reklámügynökségek alkotógárdái felett. Lehet elkezdeni keresni a kegyeimet. Nem, nem muszáj szabványborítékba. Hogy mi? Hogy nem az én hatásomra?

***************


***************

Akkor miért cserélték le a meghitt pillanatot megzavaró nőt, egy guminőre? Vagyis dehogy. Még arra se. Csak egy sípoló gumikrokodilra.

Azért, mert más ízvilághoz, más hangulati világ tartozik. Mert az egyik sör barna, a másik citromos. A barna világhoz nő dukál, a citromoshoz sípoló gumikrokodil. Tudod a barna ízvilág az olyan nehéz, sötét, buja, érzéki, míg a citromos az világos, könnyed, játékos, sípolós, krokodilos. A főszereplő fiatalember sem ugyanaz. Tessék megnézni.

g1

Harmónia van nekünk itt felskiccelve. Barnához barna srác, citromhoz szőke. Finomságokon van a hangsúly. Árnyalatok gyengéd szárnyán vezet végig minket az alkotó mintegy a vizualizált ízharmónián. Szinte a szánkban érezzük a látvány által ingerelt ízbimbók lázadó eleganciáját. És ezáltal válik számunkra valóvá a két íz közti különbözeti plauzibilitás. Ami pedig a percepcionális diszkrepanciát illeti?

Hogy hova menjek? De hát még a laptopok is különböző színűek! És az irodabelső sem teljesen egyforma. Ahonnan ők hazaindulnak a kihívásokból. Ugyanis a szövegben viszont nincs különbség. Íztől függetlenül van egy pillanat, amikor elégedetten gondolnak a sikereikre, és mindarra, amit alkottak. Hát persze. Ha ebben különbség lenne, az tiszta rasszizmus lenne. Mondjuk a szőkének (citromos) volna ilyen pillanata, a barnának nem. Vagy fordítva. Ezt te sem akarhatod.

Aztán a lakásbelső formára, snittre ugyan teljesen azonos, csak a színek bujábban sötétebbek itt, és citromosan világosabbak ott. A frigó egyforma. Egyiknek sincs hátulja. Elég sokat fogyaszthatnak. Le kell hűteniük az egész lakást. Majd a fiúk leülnek a kanapéra. Már nem ugyanarra, mindegyik a sajátjára. A mozdulatok tökéletesen egyformák, csak itt piros az ülőalkalmatosság (buja), ott fehéres inkább (citrom). És áramlik a Gösser, mindkét helyen azonos módon. És ez a pillanat csak az övék. Ezután válik ketté a történet. Ki-ki követi a maga sorsfonalát.

Barnáéknál jön a nő. Citroméknál sípol a krokodil. A nő magától jön, a krokodil ráülésből kifolyólag sippantott egyet. Ezzel a csak a tiéd pillanat mindkét helyszínen megzavartatott. Úgyhogy nyomatékosítani kell, kvázi figyelmeztetésszerűen, hogy mondom csak a tiéd. Ez a pillanat. Mert se a nő, se a krokodil nem ért a szóból. Legalábbis elsőre. Aztán mindketten eltakarodnak. A nőt leteszik az asztalra, a krokodil kimegy. Ne szólj bele, nem mindegy? Tárgy, tárgy. Egy nővel épp úgy nem lehet megosztani ezt a pillanatot, ahogy egy gumikrokodillal sem. Vagy úgy is fogalmazhatnék, olyan lehet megosztani ezt a pillanatot egy nővel, mintha egy gumikrokodillal osztanám meg. Pont annyira fogná fel.

Na most jól belelovaltad magad megint ebbe a nőellenes ellenes hangulatba. De hát mit csináljak, hogy amikor a sörözésnek szinte szinonimája a társaság, akkor egy kreatív úgy gondolja, a rítus kizáró jellegének hangsúlyozásával lehetne a leginkább meríteni. De hát ő tudja. Ő a kreatív. Mert ha mondjuk valamiféle magányosságról volna szó, ahol legalább a sör megmarad egyetlen, mindig hűséges barátnak, akkor valamelyest tudnék azonosulni a koncepcióval. A barna verzióban a macsós vonal domborításában talán még van némi ráció, a durung célcsoport rámozdulhat. De a gumikrokit nyilván a gyerek hagyta ott. Remélem. Legalábbis nem tűnt segédeszköznek. Bár arra szinte bármit fel lehet használni. Szóval inkább a gyerek.

Aha! Tehát nem csak a nőket gyűlöljük, hanem a gyerekeket is! Most kibújt a szög a zsákból! Vagy ez egy alkoholmentes gyereksör lenne? Elnézést.

*******************************************************************************

Értékelés: 5,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 7/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}