1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Cofidis reklám

*************************

Cofidis logo - minősített fogyasztóbarát személyi hitel 20s +++ Értékelés: 4,2/10

Tulajdonképpen nem csodálkozom, hogy ennyi hülye ötlettel állnak elő ezek a mi kreatívjaink, hisz az átlagnéző sokkal kevésbé akad ki rengeteg olyan dolgon, amin én viszont igen. Az átlagnéző megteszi azt a szívességet a reklámfilmalkotóknak is, amit minden más film esetében, hogy nagyvonalúan elhanyagolja az úgymond apróbb-nagyobb kognitív disszonanciákat (google a barátod). Például olyan nincs, hogy valaki reggel kipattan az ágyból, és arra az alsógatyára, amiben aludt, fölkapja a nadrágját, meg mindent, és már megy is a dramaturgia által megszabott kalandra. Se pisi, se kaki. Ilyen nincs, na…

***************

***************

Jelen filmünk arra az alapigényre ötletelődött, hogy „olyan sima ügy, mint egy” és utána jön a népszerűsítendő termék ismertetője. Innentől kezdve aztán el lehetett engedni azt a rengeteg kreatív fantáziát, mi legyen az az eleinte bonyolultnak, cikinek, gázosnak látszó helyzet, amit végül egy jó ötlet simán megoldhatóvá tesz, olyan sima üggyé, mint ennek a terméknek az igénybevétele.

Nyilván rengeteg ötlet érkezett a csapattól, jó hosszúra is nyúlhatott a brain storming meeting, magyarán az agyalás, hogy a sok jó közül mégis melyik a legjobb, melyiket valósítsák meg, mert nyilván az fogja leginkább a termék sikerét biztosítani. És megszületett a döntés, amelynek az eredményét az imént tetszettek látni.

A cikis helyzet: Csilla már gyermekként megígérte, hogy megszervezi a nagyiék aranylakodalmát. Csilla ezek szerint és mint láthatjuk is, már nagylány, abszolút meg tud ilyesmit szervezni. Eddig rendben is van, de elő kell állnia valamilyen gáz szituációnak a megoldásával együtt, hogy mondhassuk, megoldani pont olyan sima ügy, mint stb. De Csilla ezek szerint és mint láthatjuk is, egyszerűen hülye. Elnézést, hogy így fogalmazok, de nem lehet más, mert úgy kért fel egy zenekart – gondolom nem kis pénzért – egy fellépésre, hogy a legkisebb mértékben sem nézett utána, voltaképp milyen bandáról is van szó? Elég volt neki a banda neve. Persze lehet, Csilla voltaképp novícia, apácának készül, ezért a világi dolgokban nem igazán merül el, inkább távol tartja magát tőlük, így fogalma sincs, manapság milyen őrült nevek alatt muzsikálnak a különféle mai rock együttesek. Csilla nem használja a netet, Csilla nem hallgat bele a felkért zenekar előadásaiba a youtube-on, Csilla nem olvas semmit és nem kérdez meg senkit egy általa eddig ismeretlen zenekarról. Csillának semmi nem tűnt fel még akkor sem, amikor egyeztetett, tárgyalt velük nyilván. És így történhetett, hogy heavy metal-t kaptak a nagyiék a nyakukba.

Szóval én ilyenkor kiakadok, mint a pisitlen, kakitlan reggelen a filmekben. Na jó, esetleg a kaki kihagyható, de teli hólyaggal biztos nem indul el sehova sem az ember. És egyszerűen nincs olyan, hogy valaki felkér egy zenekart, bármi is legyen a neve, és közben semmit, de semmit nem tud róluk a nevüket kivéve. De, mint azt már a bevezetőben említettem, lehet, az átlagnéző ezen nem akad fent, beveszi, megveszi, tán még viccesnek is találja, mennyire megtévesztette szegény Csillát a zenekar avítt neve.

Na de most jöjjön a megoldás, ami olyan sima üggyé teszi a helyzetet, mint a reklámozandó termék. Mondom mi lesz – mondja a narráló bácsi azzal a szófordulattal, amelyet a nagyon határozott, nagyon vezető típusú emberek szoktak mondani a filmekben a kemény helyzetek megúszását illetően. Híd a kulturális szakadék fölött és tánc. Ennyi. Divatosabban, ennyike. Most mi van? Ez egy reklám. Nincs idő karakterformálásra, a meggyőzés folyamatának ábrázolására, de ez abszolút nyilvánvalóan egy sima ügy. A nagyi és a nagyapa biztosan nagyon egyszerű emberek, olyanok, mint Csilla, így nem lehet túl nehéz hirtelen átállítani őket a heavy metal felhőtlen élvezetére, és hogy még táncoljanak is rája. Igaz, eddig nagyon távol állt tőlük ez a világ egész hosszú életükben, de te is látod, ennél simább ügyet elképzelni sem lehet. Szinte mindennapos.

Tényleg csak gratulálni tudok az alkotóknak a frappáns sima ügy példáért, és tényleg elhiszem most már, mennyire könnyű a felkínált terméket elfogadni, hisz a remek példa segített átérezni ennek a sima ügy voltát.

De tényleg, ti ezért pénzt kaptok?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10