1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

FIZZ reklám

*************************

otp fizz - webshop 30s +++ Értékelés: 4,6/10

Na most mi a tökömet csináljunk, ha valami olyasmit szeretnénk reklámozni, amiből – hogy úgy mondjam – ez az ezeregyszázhuszonnyolcadik. Például webshop-ból. Hogyan mutatok rá 30 másodpercben, hogy ez aztán egy olyan, de olyan webshop, amilyet még nem láttál, mert mondjuk itt jársz a legjobban, és nem abban a hülye kínai izében, ahol szinte még fizetnek is, hogy elvidd az árut. Na nézzük, hogyan…

***************

***************

Szerintem a következőképp történt, hogyan is történhetett volna másképp. Dezső nyitotta meg a marketing cégnél a meetinget e szavakkal:

Először is hatalmas, nagyon tőkeerős cégről van szó, óriási rajongói táborral, tehát szinte bármibe belefoghatnak az siker lesz, mert van egy jó nagy szeretetbázisuk. Mondjuk ha nyilvános vécét nyitnának, azelőtt is kígyóznának a sorok. Ezért tökre elég, ha a reklám csak úgymond figyelemfelkeltő.

Na ennek jegyében kezdték el a munkát, egy bombajó reklámspot megalkotását illetően. Gondolom. Mivel az előbbiekből kifolyólag nem túl nagy kreatív teher nehezedett az alkotók vállára, hamar megszületett az ötlet, ami valóban túlmutatott a „megnyitottunk, tessék, csak tessék jönni jóemberek” bejelentésszerű megoldáson.

Szóval kedves kollégák, ne is foglalkozzunk mással, mint a márkanév jó alapos bevésésével. Hogyan? Várjunk csak várjunk. FIZZ. Ugye FIZZ? Egyébként honnan jön ez a hülye név? Mindegy, nem a mi dolgunk, ez van, ebből kell aranyat csinálni. Szóval be kell vésni. Na megvan. Mi van meg Dezső? Mit gondol Mária főkreatív kartársnő, hány i-re végződő szavunk van? Három, Dezső. Punci, cici, puszi. Legalábbis a férjem szerint. Nagyon jó kedves Mária, mi több, ebből a puszi-t még fel is tudjuk használni, és ott van még az a 200-250 további i-re végződő szavunk is. Egyenesen a bőség kosara. Na de hogyan Dezső? Hát úgy kedves Mária főasszonynő, hogy ezekből mind felszólítómódú igét lehet fabrikálni! Csak hozzáteszünk az i-hez két darab z-t. Például puncizz… ja azt pont nem, de rengeteg máshoz igen. És akkor felszólítjuk a kedves reklámnézőt, hogy ezt-azt tegyen, és képileg megmutatjuk, hogy mivel tegye, amit persze pont lehet kapni ebben a webshopban. Mit szól hozzá? Nagyon jó Dezső, de azt nem lehet kapni semmilyen másik webshopban sem? Dehogynem kedves Mária, hát nem tetszett figyelni arra, amit a bevezetőben mondtam? Jaj bocsásson meg, nem akartam megsérteni, olyan bájosnak tetszik lenni, amikor nem tetszik odafigyelni. Szóval de, lehet kapni azt máshol is, de mi azt pont leszarjuk, tetszik tudni. Különben is az egész koncepció egy új üzleti modellen alapul. De Dezső kérem, azt nem fogja látni a kedves potenciális vevő, ne marháskodjon itt már megint. Igenis, nem marháskodom, és engedje meg, hogy bemutassam, milyen szavakra gondoltam. Megengedem Dezső, mutassa, milye van. Íme: üzizz, pacsizz, sütizz, dilizz, korizz, nyüzsizz, bulizz, csomizz, sztorizz, mocizz, nyuszizz, pihizz, mozizz, hopizz, kutyizz, rumlizz, sorizz, nasizz, kupizz, jógizz. Ja és persze a végén shopizz, nyugizz. És akkor persze ezekhez jön még a megfelelő képi háttér. De kedves főnökasszony, most miért tetszett ettől a falra mászni? Azért Dezső, mert még mindig jobb, mintha elhánytam volna magam ettől a szarrakástól, amit itt maga összehordott. Csomizz, mi? Nyuszizz, mi? És mi az a sorizz te istenverte szerencsétlen hülye! Köszönöm, hogy letegezett kedves Mária, igazán megtisztelő. Nos, ami a kérdéses szót illeti, fogalmam sincs, de higgye el, így van ez jól. De engedjen meg még egy kérdést így utoljára a kirúgásom előtt. Bevésődött? Be, te nyomorult féreg, be és csak akkor nem rúglak ki, ha ezt meg tudod etetni a megrendelővel!

És Dezső megetette. Mert lehetett.

Elgondolkodtam. A megrendelő itt ugyebár egy hatalmas bank részvénytársaság. Ha ezt meg lehetett etetni velük, akkor vajon még mi mindent lehetne? Nagyon izgatott vagyok, vannak ötleteim. Anyukám! Tudod mit? Vegyük meg azt a másfél milliárdos házikót a Balaton partján, úgy érzem meg tudom győzni a bankot a hitelről önerő nélkül. Szerintem, ezt az 50 négyzetméteres panelt elfogadják majd jelzálognak…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10