5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

PICK reklám

*************************

Pick logo - szurkoljunk együtt 30s +++ Értékelés: 4,6/10

Aztán vannak az úgynevezett pavlovi reflex típusú reklámok, amelyek igyekeznek feltételes reflexívet kialakítani a termék és valamilyen népszerű, nagyvolumenű esemény, sokszor előforduló közismert szimbolika, vagy egyéb hasonló, mindenki által ismert valamik között. Vagyis elérni azt, hogy a közismert izé megjelenésekor automatikusan elinduljon a kedves potenciális nyáladzása a népszerűsíteni kívánt termék iránt, már hogy a pavlovi hasonlat fogalomvilágán belül maradjak.

***************

***************

Ez itt egy szalámi reklám. Igen, a világhírű magyar téliszalámié. Meg az egész termékcsaládé. Amúgy ezt a terméket nem is kéne reklámozni, hisz ahogy a reklámszöveg is mondja, „a PICK velünk volt minden emlékezetes helyzetnél”. Úgy értem velem is volt, már gyermekkorom óta. Még pontosabban úgy értem, hogy már azóta jó barátságban voltam a téliszalámis zsömlével, kenyérrel, miegymással. Igaz, a minden helyzet azért kicsit túlzás, nem emlékszem, hogy a PICK tartotta volna a gyertyát a szüzességem elvesztésekor, de ez csak egy példa. De az eléggé emlékezetes volt, és tökre nem rémlik, hogy ott közben mondjuk egy szalámirúd mutatkozott volna a környéken valahol. De hát – mint tudjuk – az emlékezet kopik, jó, ha életünk eseményeinek legalább a töredékére vissza tudunk emlékezni.

De e kedves reklám mégis ezt a nagy célt tűzi ki maga elé. Igenis vedd tudomásul, ha ehhez a termékhez kötöd életed eseményeit, akkor innentől kezdve ezek az emlékek örökre veled maradnak. Csak ezentúl legyél szíves mindig magadnál hordani egy készenléti szalámis szendvicset, hogy a rögzíteni kívánt eseményt segítségével örökre bevéshesd a memóriádba. Csak az adott pillanatban harapj egyet a szendóból, és hopp, már el i van mentve. És az benne a csodálatos, hogy az emlék lejátszásához, kvázi előhívásához nem kell mást tenned, mint ismét megízlelni az anyagot, és hopp, a legszebb pillanatok, most már ízélményként, ízélmény-szerűen fognak felidéződni. Azt ne kérdezd, a sok ízélmény közül hogyan is kell kiválasztani az éppen felidézendőt, talán a harapás módjával, de legjobb, ha elolvasod a használati kézikönyvet, biztosan adnak ilyet minden szalámirúdhoz. De ami a lényeg: ne naplót vezess, PICK szalámit szeress! Bocs, ez nem a reklámban van, ez saját agytermék. És most ingyen.

Itt a foci az a nagynépszerűségű esemény, amelyen bemutatásra kerül a termék emlékrögzítő képessége. A helyzet itt a mérkőzések legszebb helyzeteire utal, és természetesen a magyar válogatott mérkőzéseiről van szó. Mert hogy a rögzítő eszköz, nevezetesen ez a szalámi akkor is ott volt, amikor egy csapatként szurkoltunk, amikor összejött egy szép mentés, amikor a szívünket, lelkünket beleadtuk. Akkor is, amikor tőlünk zengett a lelátó és a nappali. Érted, mindeközben mi mind és mindig szalámis szendvicseket zabáltunk. Direkt megállítottam a lelátós képnél, és lehet, én már kicsit vaksi vagyok, de nem láttam, hogy a nézők mind ilyen kaját ettek volna éppen, de higgyük el, illetve nyilván értsük úgy, hogy a nappali zengett, amikor a lelátó is. A nappalit pedig teljesen beborították a PICK termékek, ahogy az a képen is látszik. Neked is ilyen a nappalid általában, nem?

De a kedvencem az a szívhez szorított szalámis szendvics, amelyről már egy korábbi kritikámban is megemlékeztem, mert e kép szimbolikája egyszerűen lenyűgöző. Mondjuk az a kislány (vagy kisfiú?) elég furcsán néz apukára, amit megértek. De kérlek értékeld a kreatív munkatárs zsenialitását ahogy megemeli, mit megemeli, a legmagasabb szintre helyezi a termékcsoport értékminőségét, hisz így teszi azt a szív és a nemzeti szimbólumok metaforikus panteonjának azonos rangú lakójává. Ezt majd nekem is el kell még egyszer olvasnom, hogy megértsem, mit mondtam.

Tehát szurkolj együtt a PICK-el, hogy például ezen legszebb pillanatokat is örök ízélményként őrizhesd. Nem tudom, érted-e már. Eddig az emlékeidet olyan emlék emlékként őrizted, már ha képes voltál egyáltalán emlékeket őrizni, anyádra ha emlékszel, már annak is örültél, de innentől kezdve kaptál egy eszközt, egy módot az emlékek megőrzésére, nevezetesen őrizd emlékeidet ízélményként! Tegnap beleharaptam egy szalámisszendvicsbe, és hirtelen eszembe jutott életem első csókja. Szalámi íze lehetett…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10