0.0 of 5 (0 Votes)

SupraDerm reklám

*************************

stada hungary logo rgb 2 - 25s +++ Értékelés: 4,8/10

Csak akkor vakarja, ha akarja. Ez a szlogenje az itt bemutatott reklámnak. Gondolom a szlogenírás is egy szakma. Talán úgy is lehetne hívni, ipari költészet. Rövid és tömör kell legyen, mint egy verssor, és tartalmazzon valamiféle nyelvi leleményt. Ha lehet, legyen ugyanakkor fülbemászó, könnyen megjegyezhető. Olyan frappáns kis szösszenet, aminek ráadásul köze van a reklámozandó termékhez is. Nem kell hozzá különösebb költői elrévülés, vagy talán mégis, ha adsz magadra költőként. Michelangelo sem akármilyen széklábakat faragott volna. És egy hasonló példa a régmúltból: "Rádiója rossz vagy serceg, megjavítja gyorsan Herczeg.”

 

***************

***************

Nyilván a termékkel kapcsolatban adódott a viszketés legősibb elhárítási módszere a vakarás, és ilyenkor egy költői lélekben azonnal megszólalnak a rímek, amelyek közül talán a legtökéletesebbek az 1 betű különbséggel előállíthatók. Vakarja, akarja. És máris felcsendül a rímek, ritmusok zenéje, maga a vers. Csak akkor vakarja, ha akarja. A költői zsenialitás pedig abban rejlik, ahogyan összekapcsolódik a termék lényegével a mondandó. Nézzük hát.

Azt írja a vonatkozó honlap, ez a gél napfény okozta bőrgyulladás, elsőfokú égések, rovarcsípések, csalánkiütés, különböző okok miatt jelentkező bőrviszketés, viszkető ekcéma és bárányhimlő helyi kezelésére alkalmazható. Tehát tréfásan arra utal a szlogen, akik kifejezetten vakarózni szeretnének a fenti okokból kifolyólag, azok számára sajnos ez a gél nem használható. Vagyis a gél ripsz-ropsz megszünteti a bőrviszketést, és kész. Persze többnyire ez a kívánatos cél, ráadásul aki akarja, annak se ajánlatos vakarni, mert attól csak rosszabb lesz.

A fülbemászás meg azért nagyon fontos, mert ha jó a szlogen, legalább azt megjegyzi a kedves potenciális vásárló, és ha a termék neve nem is jut eszébe, a szlogen segítségével is hozzájuthat a termékhez. Tudja, azt a vakarja akarja kenőcsöt szeretném, amit láttam a tévében. Mondjuk én még soha nem láttam ilyet, hogy valaki egy szlogen kimondásával boldogult egy boltban, különben is, ez nálam a hülyét csinálok magamból kategória, de hát nem vagyunk egyformák.

Az alkotók a ragyogó szlogen mellé a biztonság kedvéért további figyelemmegragadó elemeket is beépítettek, úgymint gyerek, kutya, vicces vakarózás, és boldog család. Olyannyira jólesően vakarózik apa és kicsi fia, hogy felmerülhet bennünk a gyanú, ők esetleg akarják, hogy vakarják. Egyáltalán nem szeretnék használni ezt a gélt. Érdekes koncepció. Nem úgy tüntetjük fel a bajt, miszerint az jól megkeseríti az életünket, és alig várjuk, hogy megszabadulhassunk tőle, hanem tetszik nekünk, jól szórakozunk vele. Persze sugallhatjuk ezzel azt is, annak ellenére vagyunk vígan, hogy ez azért igen kellemetlen, de addig is, amig anyu meghozza a megváltást, nem esünk kétségbe, nem engedünk szabad folyást a kínoknak, hanem mintegy meglovagoljuk azt, pszichésen legyőzzük, diadalt aratunk felette, elimináljuk. Jaj de zseniális ez a reklám! Micsoda mélységek, hányféle réteg!

A kutyafajta megválasztása sem mindegy. Ő az úgynevezett „Colombo kutya” (basset hound), akinek az arca igazi színházi maszk arc, vagyis bármilyen kifejezés belelátható a néző által. Jelen esetben leginkább az ezek hülyék kifejezés jön le róla. A gél megérkezésekor pedig a na végre kifejezést véljük felfedezni a kutyapofán. Legalábbis én ezt láttam bele.

Mondhatnánk, ócska rímek, olcsó, elcsépelt, hatásvadász megoldások, de hát ez egy reklám. És mondjuk is, de végtére is nem kell minden reklámnak reklámversenyt nyernie, pénzt kell nyernie, és elvileg vásárlókat is, és amilyen hülyék vagyunk, meg is kajáljuk az efféle üzeneteket. Pontosabban inkább úgy van ez, még ezen reklám ellenére sem fogok más ilyen dolgokra alkalmas kenőcsöt venni, mint ami már régóta bevált. Ha ez, hát ezt. Hogy az ilyen reklám pont erre való? Emlékeztető? Szerintem a legközelebbi viszketésnél reklám nélkül is ezt a gélt veszem elő a gyógyszeres szekrényemből. Vagy egy másikat. Amit általában használni szoktam. Lehet, hogy ezt, de ezt sem megerősíteni, sem megcáfolni nem áll módomban…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 7/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10