0.0 of 5 (0 Votes)

CIB reklám

*************************

cib logo – minősített fogyasztóbarát lakáshitelek otthonról 30s +++ Értékelés: 3,8/10

Gügyögő reklámoknak hívom azokat a reklámokat, amelyek kvázi gyerekmese köntösben, ilyesféle díszletekben jelenik meg, és így próbálja üzenetét hatékonyan átadni. Sokat láttunk már ilyet, igaz, először illetem őket ezzel a névvel, bár úgy tettem, mintha mindig is ezen a néven emlegettem volna a vonatkozó reklámtípust. Továbbra is kérdés, vajon miért gondolják az alkotók, hogy ez a forma hatékony? Nyilván, mert értenek hozzá, nem úgy, mint én. Úgyhogy megint elgondolkodtam ezen a kampányon bár egyszer itt már megtettem.

***************

 

***************

Szívesen elbeszélgetnék egy reklámpszichológussal. Valahol például ezt olvastam: „A reklámpszichológia célja, hogy tudatosan érzelmeket és ingereket váltson ki a befogadókból.” Bravó! Ezt még velem is megteszik az általam cikizett reklámok csak ellenkező előjellel, mint ahogy azt a kedves reklámalkotók vélhetőleg elképzelik. Az már nekem is lejött, alapvetően érzelmi alapon próbálnak nyomulni, de miért van az, hogy zömében enyhén szólva nem éppen virtuóz módon gyakorolják ezt. Na jó, de mi a helyzet akkor ezzel a cicakutya dologgal? Cukiság?

Sajnos éppen nincs a közelemben ilyesféle szakember, úgyhogy először magam próbálok a kérdésre válaszolni, aztán hátha tényleg összehozódok (?) valakivel, aki ért hozzá. Legalábbis szerinte.

Nézze, mint tudjuk, a reklám mobilizálja a célszemély percepcionalitásának mind az emocionális, mind pedig a kognitív komponensét. A primer effektus az emocionalitás. Márpedig a humán szocializációban a domesztikált canis lupus és felis catus, azaz a háziasított farkas és macska igen frekventált komponense a humán emocionalitásnak. Ergo…

Itt szakítottam félbe a neves szakembert, és tértem vissza saját magamhoz. Szóval a cica meg a kutya megint a gazdiékról pletykálkodnak, és persze ismét a bank a téma. De most a kutya éppen valamelyik kommunikációs platform által felkínált videóeffektekkel csinál magának rettentően vicces kinézeteket mégpedig azért, hogy őt is embernek nézzék egy bankkal való tárgyaláson. Ugyanis oda már nem kell, mint tudjuk személyesen bemenni, pont ezt reklámozzuk. Hogy mit is szeretne a kutya a bankban intézni, azt nem tudjuk meg, és persze fogalmunk sem lehet róla, de ez így nagyon vicces és cuki. Nagyon hat az érzelmünkre, és ez a lényeg, mint az megtanultuk a reklámpszichológia órán. Nekem például azt mondja az érzelmem, ez nagyon gáz, tökre elsüllyednék szégyenemben, ha ezt én alkottam volna.

Na de te most elfeledkezel a célcsoportokról. Nyilván volt fókuszcsoport, miegymás, ami ilyenkor szokott. Te nem tudod elképzelni, hogy a te köreidből ne hányná el magát bárki is, aki ezt látja. Vagyis csak te és a te köreid, és a hozzátok hasonlók az okosok, a műveltek, az ilyesmi által nem befolyásolhatók? Te és a te köreid felsőbbrendűek vagytok? Na most ebből nehezen fogok jól kijönni. Jó, rendben, az én köreimben is ismerek fanatikus kutya-macska imádókat, akik legyenek akár atomtudósok, vagy festőművészek, mégis elolvadnak a kutyacica cukiságoktól. Ja értem, hogy egy személyiségnek sok oldala van. És akkor ti erre lőttök. De az én köreimben még a kutyacicás emberek is utálják a reklámokat. Jaj, de bonyolultak vagyunk!

Nyilván a gyerekeknek sem szólhat a reklámotok, mert piszkosul felnőtt dolgokról van szó… azaz, vagy mégis? Hát nem rájöttem? Az ismétlés! Csak nem figyeltem eléggé a reklám hülyítés… izé, a reklámpszichológia órán. Talán a gyerekeket annyira elbűvöli a videodefektes… a videóeffektes kutyus, meg a cicus barátja, hogy nem engedik elkapcsolni a tévét, amikor ez megy, vagy pont állandóan rákeresnek a mobiljukon, a laptopjukon és mutogatják a szüleiknek, hogy de cuki. Persze kisebb gyerekekről van szó, nem kamaszokról, azok már többnyire reklámsemlegesek, hiába próbál a reklámipar az „ő nyelvükön” is beszéni. Tehát ezek a kisebb gyerekek kényszerítik rá a szüleiket, hogy újból és újból megnézzék ezt a reklámot. És akkor megtörténik a bevésődés. A szülők tehetetlenül, mintegy zombiként menetelnek hosszú sorokban a vonatkozó bank felé virtuálisan, és vesznek fel minősített fogyasztóbarát lakáshiteleket otthonról. Valahogy így képzelem.

Imádom azokat a kutyás cicás reklámokat – mondja Sári néni Teri néninek a kispadon beszélgetve. Egyébként a fiam intézi ezeket a bankos dolgokat abban a zöld színű bankban…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 4/10