1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Raiffeisen reklám

*************************

Raiffeisen logo – 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Mivel már az első félévünkben tananyag volt, nyilván minden kedves diákunk tudja, vigyázni kell, hogy a sztori(board) ne vigye el a fókuszt a termékről, vagyis nem árt, ha a kedves befogadó nem csak a történetre, a reklám úgymond vivőjére emlékszik, hanem jó, ha az mintegy vörös fonál vezeti el a nézőt a termékig, és kötözi szorosan hozzá. Ha nem így történik, elszáll a termék, és marad a poén, az viszont nem eladó, pontosabban nem eladható, nem azt árulják a reklámot megrendelő cég boltjában. De mint tanultuk, általában a megrendelő is hülye, megeszi, megveszi…

***************

***************

Na ez tetszik. Mármint a látvány, jól meg tetszettek csinálni, igaz, egy fikarcnyival sem érzek több késztetést, hogy bankot váltsak, és így új ügyfélként rábukjak erre a termékre. Pontosabban persze megnézem a számokat, és akkor talán, bár van egy olyan érzésem, drámai különbséget nem fogok látni ezen termék, és más bank hasonló termékeinek feltételei között, de ne legyen igazam.

Mondhatnók, na ugye, ennyi pont elég is a megrendelőnek, mármint az, hogy a kedves potenciális ügyfél ránézzen a számokra. Na de ehhez szerintem az is elég volna 10 kemény másodpercben, hogy: Figyelem! Új személyi kölcsön ajánlat új ügyfeleknek, különösen kedvező feltételekkel az XY banknál! És akkor oda vannak írva ezek a különösen kedvező feltételek, mint itt a spot végén. De mi az, hogy nyissak be a jó ajtón?

Ja értem! Szóval ez voltaképp egy ilyen ellenreklám. Az ajtók a többi bankot szimbolizálják, akiknél a felesleges feltételek labirintusa uralkodik. Nem úgy, mint itt. Na most ennek a blognak természetesen nem feladata magának a hitelkonstrukció milyenségének vizsgálata, de ha megállítod a lejátszást, és tanulmányozod az apróbetűs részt, akkor egyrészt láthatod, lesz itt is egy kis labirintus, mert nem valószínű, hogy az akció részletes feltételeinek leírása mondjuk mindössze egy mondatból állna, másrészt azt is láthatod, a szokásos nagyságrendek élnek itt is, vagyis ha hajlandó vagy 5 évig fizetni mintegy 60 ezer forintot havonta, akkor adnak neked 3 millát, szabad elköltésre. Tényleg a hülyének is megéri. De mindegy is, nem értek hozzá, nyilván veszik ezt is, mint a cukrot, különben miért találnák ki. Nem?

Inkább csodálkozzunk rá arra az immáron elterjedt reklámtechnikai megoldásra, miszerint érdemes egy 30 másodperces reklámba is apróbetűs részt elhelyezni. Valószínűleg ez egy ilyen bornírt jogi biztosíték akar lenni, hogy a kedves potenciális ne mondhassa, na de kérem erről a reklámban szó se volt, és jól kiverje a balhét. Bocsánat, mi odaírtuk, a részletes feltételek, satöbbi. Hülyén néz ki, és normál ügymenetben teljesen olvashatatlan, mintha elképzelhető volna, hogy hiányában bármely bíróság ezen az alapon marasztalná el a hirdetőt. Bár nem tudom, a mai világban – szokták mondani – bármi elképzelhető.

A látvány tök jó ezzel a Harry Potteres lépcső és ajtó labirintussal (Escher tér), ezt szívesen nézegeti az ember… bocsánat pszichológusok, én állítás következik, tehát szívesen nézegetem ÉN, és szerintem így van ezzel az emberek többsége is… ez így már jó? Csak az a gond, hogy mit is tetszettek itten reklámozni? Mert úgy képzelem, szándék szerint az kellene az emberek fülébe ragadjon, a mi bankunk a jó ajtó. Nyiss be a jó ajtón. Talán ez született meg először a kreatív fejekben ott a brainstormingon a legteljesebb megelégedettséget kiváltva. Milyen szép is lenne, ha a jó ajtó kifejezés egyszer és mindenkorra ezt a bankot is felidézné mindenkiben. Jó napot kívánok, jó helyen járok? Igen, ön a jó ajtón nyitott be, bár mi nem a rafi bank vagyunk, de tényleg ez a bőrgyógyászat. Sajnálattal közlöm, ez nem fog megtörténni. Inkább a fordítottja, mit is reklámozott az a lépcsős cucc? Hogy nincs igazam, mert a narrátor bácsi már a kezdetektől mondja a vonatkozó szöveget? De juszt is igazam van, mert amint elénk tárul ez a nem igazán egyszerű, de a figyelmet mindenképpen lekötő kép, azonnal tanulmányozni kezdjük, mit is látunk itt, és úgy elszál a narrátor szöveg a fülünk mellett, hogy akár időjárásjelentést is olvashatna a jóember.

Oké, befejezem, tudom, nem osztok, nem szorzok, és továbbra is tetszenek gyártani a gyenge minőségű reklámokat sok munkával, sok pénzért, sok profitért, ezért önöknek van igazuk, én kérek elnézést…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 2/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10

A látvány (Scene) – 7/10

A technika (Technology) – 7/10