1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Shell reklám

*************************

Shell LEGO Ferrari – 30s +++ Értékelés: 3,0/10

És megint. Kisgyereknek néznek. Hogy majd azért fogok legalább 20 liter üzemanyagot venni náluk, hogy lehessen nekem ilyen autóm. Pontosabban, hogy vehessek egy ilyen autót. Egy játékautót. Kiszállok az igaziból, és kell nekem egy játékból. Már 399 (nem 400) forintért az enyém lehet. (Persze 400, mert hisz ilyenkor felfelé kerekítenek ugyebár, de mégis, azért az nem 400, hanem 399, és az nem mindegy.)

***************

***************

Ugyan már, két okból sincs igazad. Először is, minden felnőttnek lehet mindenféle gyűjtőszenvedélye. Még akkor is megfoghat ez a lehetőség, ha eddig nem gyűjtöttél semmit. Mert megfoghat és kész. Annyira – szerintük – hogy még akkor is idejössz tankolni, ha nem itt szoktál egyébként. Mert csábít téged a kollekció ígérete. Ott sorakoznának a vitrinben, és néha rápillantva kellemes lehet az érzés. Hát persze, hogy nem játszani fogsz vele. Illetve dehogynem. Mert megtudod a honlapról például, hogy a LEGO® (®®®® ne sajnáljuk tőle…) eddigi legkisebb hátrahúzós motorja van benne. És akkor te nyilván hátra is akarod majd húzni azt az autót. És akkor te majd ott fogsz négykézláb mászkálni a nappaliban, és csak hátrahúzol, hátrahúzol, hátrahúzol.

Másodszor azért nincs igazad, mert szó sincs róla, hogy magadnak vennéd. Azért fogsz idejönni tankolni, mert láttad, hogy van ez az akció, és egyből a gyereked, az unokád jutott az eszedbe. Tehát szó sincs róla, hogy a kedves reklámkészítő munkatárs (kreatív) infantilis bamba fogyasztónak nézett volna, akire a legprimitívebb eszközökkel is hatni lehet. Dehogy. Nézzük mit is hallunk. Halljuk, mit is nézünk. (A második mondat csak a nagyon vicces szójáték kedvéért…) „A várakozásnak vége.” Ugye te se nagyon bírtad volna tovább. Illetve a gyereked természetesen, hiszen már hallott erről az eljövendő lehetőségről, és nagyon tűkön ült. „A Ferrari technikai partnere a Shell büszkén bemutatja az egyedülálló…” Most megint nem érted a humort. Hogy úgy mutatja be a modellt képileg is, mint az igazi nagy autókat szokták az autó kiállításokon. És poén, hogy egyszer csak kiderül, modellről van szó, amikor a nagy kéz felemeli. Poén. Érted? „…ami LEGO® kockákból épült.” És a nagyszerű F1 pilóta kézbe veszi ezt a kis fantasztikus modellt. Mit kézbe veszi. Hátrahúzza. Tudod, hogy legyen neked feeling. Hogy játszásiból majd képzeld azt, te is ilyen nagyszerű F1 pilóta vagy. Illetve dehogy te. A gyereked. Téged nem néz ilyen infantilisnak a kreatív. Szóval mindenképpen lássa a gyerek is ezt a reklámot. És van benne időmérő bácsi is. „Tankoljon a Shellnél legalább 20 liter minőségi Shell (nem MOL) üzemanyagot, és legyen öné a hat exkluzív LEGO® autó egyike akár 399 (nem 400) (de 400) (de ha kártyával fizetsz, akkor talán mégiscsak 399) forintért.” Persze nem a tied, a gyereké. Az unokáé. Mert nem néz téged kisóvodásnak a kreatív. Tudod?

„Szerezze meg gyűjteményének első darabját még ma!” Na ezt hogy magyarázod ki? Ez tökre hozzád beszélt. Szerintem. Ez tökre azt gondolja, hogy te mégiscsak azért fogsz itt tankolni, hogy legyen neked LEGO Ferrarid. Tökre. Szerintem. Vagy talán a fiatalabb korosztály. Ugye akár 16 éves kortól már lehet valakinek jogosítványa, ha nagyon akar. És akkor még tökre… na jó… akkor még abszolút játékos a gyerek. Szinte még mindent játéknak fog fel. Nem nagyon van benne felelősség érzet. Te meg azt hitted, a te korosztályod (is) a célcsoport. Egy fenét. Te már nem vagy játékos ember. Nem vagy homo ludens. Értetlenkedsz itten. A kreatív nagyon pontosan meg tudja határozni ki a célcsoport. Téged majd mással fog becsalogatni ide. Mondjuk ha tankolsz legalább 20 litert, akkor vehetsz magadnak szép LEGO® pipát, vagy LEGO® hintaszéket, vagy LEGO® inkontinencia betétet, vagy mit tudom én. De hagyd már játszani a fiatalokat. Hagyd, hadd éljék ki még néhány évig azt a felhőtlen, felelőtlen örömöt, amire még – veled ellentétben – képesek. A te dolgod aztán csak a menekülés, amikor a játékos felelőtlen fiatal visszaül az igazi kocsijába, miután tankolt legalább 20 litert.

Nem is igaz. Nem történt itt semmi rendkívüli. Egyszerű figyelmesség a cég részéről. Ha ennyit tankoltál, akkor ad neked egy ilyet ajándékba pénzért. És akkor te egy kicsit hűbb leszel ehhez a céghez. És nem néz téged gyereknek ez a reklám, csak jó a humora. Te meg érted, csak nem szereted…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}