1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

7DAYS reklám

*************************
7DAYS Hazelnut – 20s +++ Értékelés: 3,4/10
Ön mire kapja fel a fejét? Arra, hogy „SZENZÁCIÓ!!!!”? Vagy arra, hogy „ÚJ!!!”? Vagy arra, hogy akció, vagy megnyitottunk, vagy arra hogy… mindenre, aminek a végén felkiáltójel van? Vagy semmire? Mert begörcsölt a nyakunk a sok fejfelkapástól? Most már hiába kiáltanak farkast, nem hisszük. Pedig ha hiszik, ha nem, most először mogyorókrém és kakaókrém egy croissantban! Na, ezt kapják ki! Ha erre sem kapják fel a fejüket, akkor tényleg teljesen elfásultak…

***************


***************
A hír lenyűgöző. Végtére is mint tudjuk sok van mi csodálatos, de az embernél nincs semmi csodálatosabb. De tényleg, neked eszedbe jutott volna valaha is ilyesmi? Hogy pont ezt a két krémet beleteszed egy croissantba? Hogy ezt a két – amúgy teljesen összeférhetetlen – anyagot elegyíted egyetlen péksüteménybe? Most gondolj bele, micsoda kockázatot vállaltak az innovátorok. Hisz ugyebár nem lehetett előre tudni, vajon milyen reakcióba léphetnek egymással ezen különös elegy összetevői. Ott helyben fel is robbanhatott volna a labor, maga alá temetve a bátor felfedezőket. De nem, ők nem hátráltak, belevágtak. Bele bizony. És íme, a nagyszerű eredmény, íme az emberiség újabb diadala, szinte remeg a kezem, ahogy leírom: mogyorókrém és kakaókrém egy croissantban! Nem tudom, át tetszik-e látni (ugye nem baj, hogy hol tegezlek, hol pedig magázom?) micsoda hatalmas jelentőségű dologról van szó? Mert mi lett volna, ha a két anyag elegyítése során mondjuk előáll a kritikus tömeg, és ellenőrizhetetlen láncreakció indul meg? Vagy egy feketelyuk keletkezik, és belezuhan az egész világ abba a nyomorult pékáruba? Mi lett volna? He?
De végtére is nem ez itt a mi dolgunk, hanem az, hogy megnézzük, vajon méltó képi megoldást találtak-e az alkotók az esemény jelentőségének megfelelendő. Úgy kezdődik, hogy mogyoróeső hullik. Pontosabban hatalmas földimogyorók gurulnak lefelé pattogva a meredek utcákon, lépcsőkön. De mivel valahogy olyan luftballonszerűek, ezért nem ütnek senkit agyon. Az emberek álmélkodnak, egyesek kapkodnak utánuk. Aztán látjuk, amint a mogyorószemek elsüllyednek valami barna krémben, vélhetőleg kakaókrémben. Bár ugye ez itt egy kicsit ellentmond a tartalomnak, mert hiszen ott mogyorókrémről, és nem darabos mogyoróról van szó, de szimbolice értjük mi. Képileg így világosabb, hiszen a mogyorókrémet a kakaókrémtől nem lehet talán olyan markánsan megkülönböztetni, vagyis ha mondjuk két barna krémfolyó egyesült volna a képen, arra kvázi rá kellett volna írni, hogy mi az egyik és mi a másik, és az olyan snassz. Így meg frappáns. Egy fiatal pár meg egyenesen az erkélyről veti bele magát a mogyoró golyóbisok áradatába, mert ezzel azt fejezik ki, hogy… nem tudom… szóval hogy nagyon örülnek, hogy ez megtörténhetett még az ő életükben… talán ez. Szerinted? Vagy nem kell ezen így agyalni? Hangulat? Feeling?
A szlogen viszont igazolja, hogy nem tévedtünk, amikor úgy ábrázoltuk az eseményt, hogy ez egy nagy lépés az emberiségnek. Egy nagy lépés az ismeretlen felé. A szlogen ugyanis úgy szól, hogy kóstolj bele az ismeretlenbe! Tehát a felfedezők amolyan jó úttörők módjára utat nyitnak embertársaik, az emberiség előtt azon ismeretlen felé, amelyen eddig egyedül csak ők jártak. Vagyis önzetlenül bármelyikünk rendelkezésére bocsátják felfedezésük eredményét, ezt a nagyszerű töltött péksüteményt.
Itt ugye egy ételféleségről van szó. És ki ne szeretne beleharapni valami ismeretlen ételbe? Ez igen erős hívó szó tehát. Főleg a fiatalok számára. Bennük nincs félelem, és igen nagy a kezdeményezőképesség, a tudásvágy, a kalandkeresési hajlam, és egyáltalán, a bohókás felelőtlenség. Mi, öregek, óvatosak vagyunk. Mi nem vagyunk hajlandók csak úgy beleharapni mindenféle szirszarba. (Ugye nem érted félre, ez nem rasszizmus itten.) És az egész filmecske felépítése, hangulata arról árulkodik, hogy elsősorban fiatalok a célcsoport. Mert ha nem így volna, a szlogen valahogy így szólna: kóstoljon bele ön is a lágy, puha, édes ismerősségbe (kedves nagypapa, biztosan nem fogja kimozdítani a protézisét maga vén trotty). Na jó, nem vagyok kreatív, nem értek én ehhez. A csigolyáim is teljesen el vannak meszesedve. Ezért, és csak ezért nem tudtam erre a hírre felkapni a fejem…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 7/10
{mxc}