Lego reklám
*************************
Lego Hero Factory ? 30s +++ Értékelés: 4,0/10
Hát ez könnyű. Játékról van szó, amit gyerekeknek szánt műsorblokkban kell népszerűsíteni. Általában. Egyszerűen megnézzük milyen játékról van szó, mi a funkciója, és azt megjelenítjük. Tehát például a teherautót teherhordásra animáljuk, az oroszlán figura meg üvöltözni fog, és szaladgálni a szavannában. És alámondunk egy jó kis gyerekeknek való gügyi szöveget. És ha gyilkológép?
***************
***************
Most mit kötözködsz. A gyilkológép meg gyilkolni fog. Hogy mi? Egy gyerekeknek szóló reklámban? Miért ne? Ha egy gyerekeknek szóló játék az egy gyilkológép, akkor a gyerekeknek szóló reklámban az a gyilkológép gyilkolni fog annak rendje módja szerint. Mi kérem nem vagyunk gyermekpszichológusok, illetve ezek szerint a játékkészítők sem. Egyébként a régi mesék is tele vannak horrorral. Itt van például a Piroska esete a farkassal. Az milyen? Felvágja a vadász farkas hasát, hogy kivegye a még élő nagymamát és a Piroskát (már gyerek fejjel sem értettem, miért nem rágta meg a farkas az ételét, miért táplálkozott úgy, mint egy óriáskígyó), aztán az aranyos Piroska kislány jól megtömi a farkas hasát kővel, vissza varja, aztán a farkas ettől kampec lesz. Miért nem a szívét vágta ki? Az egyszerűbb lett volna. Mindenesetre ebből következően semmi jogalapod nem volna tiltakozni, ha mondjuk ez a nagysikerű játékgyártó cég kihozna egy olyan készletet, amelyben farkas hasakat lehetne felvágni, és különféle embereket lehetne belőle kivenni, illetve különféle tárgyakat lehetne abba visszahelyezni.
Jelen példánk sem tesz egyebet, mint életre kelti a játékfigurákat azok szerepe szerint. Hát mit tehet a reklámozó arról, hogy a népszerű, apró építőelemeket gyártó cég új figurái épp ilyenek. Ez itt tehát az új Lego Hero Factory, vagyis az új Lego hős gyár. És itt a vajákos ember minden varázslatot bevet, hogy ő uralkodjon a galaxis felett. Tehát a kedves kreatívok pici mesét költenek a figurák köré, hogy így segítsék a gyerekeket, akik esetleg e nélkül tanácstalanul bámulnák a figurákat, hogy ugyan mit is kezdjenek velük. És figyeljük meg, mennyire eredeti a mese, mennyire sztereotípiáktól mentes. Illetve mit is beszélek, épp azt figyeljük meg, hogy mennyire mindezek pont ellenkezője, hiszen már a gyerekek is a divatot veszik meg. Pontosabban a divatos megvételét követelik a szüleiktől. A Pistinek már van vajákos embere, nekem miért nincs? És neked hány szuperhősöd van? Megvan mind a három? Ugyanis ezek megküzdenek a vajákos emberrel. Mindhárom kész gyilkológép. A NEX-nek például borotvaéles tigrisfogai vannak, vagyis valamilyen hosszú pengék a kezén. Azt képzeld el milyen, amikor ezt belemártja az ellenfele hasába. Csakúgy dőlnek ki a belek. Bulk a farkas pedig az erejével, és a gyorsaságával küzd. Annak sem semmi cuccok vannak a kezén. És itt van Rocka, egy oroszlán bátorságával és szintén borotvaéles pengékkel. És noha az ellenfél igazi mesterlövész, a mi három hősünk is akcióra kész. Aztán bevetik magukat a dzsungel mélyére, hogy a vadakon felülkerekedve győzhessenek a gonosz felett.
Nos, ennyi a történet, szerintem nincs gyermek, aki ezeket látva ne kezdene el hevesen vágyakozni e figurák után. Hát ezt kínálja az ÚJ Lego Hero Factory! Új, akció, hős, gonosz, szóval minden, ami kell. A régit ki lehet dobni. A régi hősöket. Ugye hogy mennyire életre nevel? A hősöknek is meg kell újulniuk, újabb és újabb hősök jönnek, hogy újabb és újabb gonoszokat győzzenek le. Mivé is lennénk e hősök nélkül? És mivé lennénk gonoszok nélkül? Tele lennénk munkanélküli hősökkel.
Kiszolgálni. Kiszolgálni az igényeket. Ez volt a feladat. Megteszi? Megteszi. Akkor mit jár itt a szád? Pedig milyen szép volna. Egy reklám fellázadt! Gyerekek! Ne kérjétek ezt a játékot! Ez egy csúnya, erőszakos játék. Nézzétek csak, milyen sérüléseket tudnak okozni ezek a szuperhősök! Hát ezt akarjátok? Hát szép azt játszani, hogy még akár az ellenségeteknek is így forduljon ki a bele? Ugye ezt ti sem gondoltátok komolyan! Ugye kedves szülők ti sem!
Egyébként nemrég láttam ezt a kreatívot. Rendkívül kreatívan volt berendezve a kartondoboza, amiben aludt az utcán.
*******************************************************************************
Értékelés: 4,0/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 2/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}