4 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (3 Votes)

Airwick reklám

*************************

Airwick illatosító - 20s +++ Értékelés: 4,4/10

Most miért ne lehetne egy zsiráf anyukának két vadmalac kölyke? Mutációról még nem tetszettek hallani? A mutáció az evolúció egyik szükséges feltétele. Mert jön ez a mutáció egyszer csak a génben belül, oszt az utód máris többé-kevésbé eltér az elődtől. Esetünkben többé. De lehet, az apjuk volt vaddisznó. És a gyerekek az apjukra ütöttek. De az is lehet, örökbe fogadták őket zsiráfék.

***************

***************

Ja hogy ezt kicsit átvittebben kell érteni. Azaz tudják milyen a lakás két ilyen vadmalac kölyök mellett. Most már értem. Ez egy ilyen képes beszéd. És különösen nagy gondot jelent elviselni két ilyen vadóc kölyköt egy olyan anyukának, aki kínosan ügyel lakása tisztaságára, akár egy zsiráf. Tényleg. Gyakran mondják tisztaság mániás emberekre, úgy ragyog a lakása, mint egy zsiráfé. Bevallom, nekem bizony kissé képzavaros a dolog. Mert ha mondjuk mosómedve lenne az anyuka, vagy legalább egy tehén, akkor be tudnék lopni az agyamba némi koherenciát. Gyerekkorom meséiben is beszéltek az állatok, de legalább őrizték a pedigréjüket. A farkas nem vette feleségül a bárányt. Inkább megette. Tiszta sor.

Igen, most már láthatják. Amíg mások bedobnak egy korsó sört a reklám alatt, addig engem ilyen nehéz kínok gyötörnek. Igenis, mert én lelkiismeretesen viszonyulok mások munkájához. Azt teljes egészében befogadom, értelmezem, a mély mondanivalókat a magam számára kibontom, tanulok belőlük. Elgyönyörködöm például abban a három másodpercig látható vicces képben az előszobafalon, amelyen a zsiráfanyuka feje már csak egy másik képre fért rá a hosszú nyaka miatt. Poén. És csak az enyém. Más biztosan nem veszi észre. Így lesz egy reklám személyes.

Na most tegyük fel, úgy nézed a reklámot, hogy már nem kell elmagyaráznod kisebb gyermekeidnek, hogy lehet egy zsiráfnak malac kölyke, és már rá tudsz hangolódni az üzenetre. Azt mondja zsiráfanyuka, szeretem, ha kellemes illatú az otthonom, de nincs időm mindig ezen aggódni. Nekem ez úgy megy haza, hogy nincs mindig ideje hatástalanítani a kellemetlen illatok forrásait, azaz bizony sokszor büdös van zsiráféknál. Persze ahol állatok laknak? És a gyerekek, vú! Azok ugyebár vadmalacok, hát érthető. Én eddig úgy véltem, ha egy lakás tiszta, ott nincs mit illatosítani. Esetleg hölgyvendég fogadása előtt. De persze ízlések és pofonok. De itt nem ízlésről van szó ha jól értem, hanem büdösség elhárításról. Még egy expressz gomb is található a terméken arra az esetre, ha váratlan büdösség lépne fel. Szóval ha véletlenül elengedted volna magad nincs probléma, felugrasz, gyorsan megnyomod az expressz gombot és máris visszaülhetsz a vendégek közé, mintha mi sem történt volna. A zaj leplezésére pedig ajánlhatjuk egy másik termékünket.

Anyu, te olyan modern vagy - teszi fel az i-re a pontot az egyik vadmalac gyerek, büszkén nézve fel zsiráf anyjára, ami nem kis teljesítmény. Vagyis ha modern akarsz lenni - manipulálja az üzenet - használj te is ilyet. Ettől jó otthon lenni.

Tanulság: azért jó idétlen reklámot készíteni idétlen üzenettel, mert elgondolkoztatja a befogadót. És ez jó. Még akkor is, ha az elgondolkodás nem a termékről szól, hanem arról, hogy tessék mondani, mégis hogyan lehet egy zsiráfnak vadmalac gyereke?

******************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 6/10

 

{mxc}