5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Otrivin reklám

*************************

otrivin logo oldatos orrspray – 30s +++ Értékelés: 3,8/10

Szóval a mai modern reklámok egy igen jelentős része nem kanyarodik rá azonnal a termékre, hanem mintegy megágyaz annak, vagyis a megfelelő, a vonatkozó befogadásra legalkalmasabbnak vélt hangulatra hangolja a kedves potenciális vásárlót. A figyelemfelkeltésre koncentrál. Legalábbis törekszik erre. Vagy azt hiszi, hogy ezt teszi. És hogy ez jó. Mindenféle vizsgálatok szerint. Szerintük. Vagy a gyermekpszichológiát hívják segítségül, mert felnőttként nézve az nagyon vicces. Szerintük…

***************

***************

Egyszer volt, hol nem volt, az üvegfarkú malacon is túl, volt egy ország. Úgy hívták, Tátottszáj ország. Azért hívták így, mert ott laktak a tátottszájúak. Amúgy normális emberkülsejük volt, de valahogy sosem tudták teljesen becsukni a szájukat, ezért is hívták őket tátottszájúaknak. Rendes népek voltak, főleg kereskedéssel foglalkoztak, ezért aztán sokat utaztak mindenféle messzeföldi idegen országokba is, hogy portékájukat értékesíthessék. És mivel volt ez a különös ismertetőjelük, az emberek már messziről felismerték őket, és rögtön kiabálták, megjöttek a tátottszájúak mindenféle földi jókkal, gyertek hamar, vegyétek, vigyétek! Talán te is láttál már az utcán jártodban, keltedben tátottszájút, remélem nem ijedtél meg tőle, ugye nem? Csak kicsit csúnyák így tátott szájjal, de hidd el, egyébként nagyon kedvesek. Viszont ha nem akarsz te is tátottszájú lenni, akkor hamar spricceljük be az orrocskádba ezt a jó kis orrkidugító elixírt… látod milyen ügyes vagy? Akkor most aludj szépen, holnap majd folytatom a mesét Tátottszáj országról…

Így is lehetett volna. Úgy értem a saját reklámügynökségem ezt a koncepciót fogadná el. Ha lenne. Reklámügynökégem. Koncepcióm. Ha elfogadná. A koncepcióm. A saját reklámügynökségem. Ha lenne. Na mindegy.

Csak egy jelző. Ezen már ne akadj ki. De. Mi az hogy tátott szájú leszel? Annyira kíváncsi vagyok, hogyan képzelték el a kedves alkotók az úgymond insight-omat, vagyis a szó és látvány hatására megjelenő érzelmeimet? Hahó, mégis milyen érveket tetszettek felhozni a meetingen ezen ötlet kiválósága mellett? Ez a szellemesen megfogalmazott, meseszerű jelző egyrészt virtuálisan és emocionálisan repozicionálja az akceptort a prepubertás fázisába, ahol ugyan konfrontálódhatott fabuláris szinten félelemkeltő entitásokkal, ugyanakkor egyfajta biztonságossági percepcionalitást is kölcsönöz a fabularitás determinizmusából fakadó konklúdális belignitásnak köszönhetően. Másrészt bú, bú, én vagyok a tátottszájú, mindjárt megeszlek! Tök vicces. Akkor hát döntöttem, így legyen! Szólt a főinkvi… a főkreatív, és megvalósították a remek elképzelést.

Az ötlet ugyebár ott érhető tetten, amikor a nyitott szájjal való alvást, tátott szájjal való alvásnak nevezik. Vagyis egy jelzős szerkezet eredeti hangulati jelentését, konnotációját megváltoztatják. Nyitott szájjal nem eszünk, nyitott szájjal alszik az apnoétól (na jó, az alvási légzési elégtelenségtől) szenvedő, és tátott szájjal, vagyis hitetlenkedve, csodálkozva bámulunk valamit, vagy a meglepetéstől eltátjuk a szájunkat. A kockázata a dolognak, hogy a kedves befogadót a mosolyogtató meseszerű érzések helyett az idegesítő idétlenség érzése fogja el inkább. Mert mi az hogy tátott szájú leszel? Anyád, az lesz tátott szájú. Tátott szájú a napon sütkérező krokodil, meg a szilasbálna, amikor nyeli a planktont, vagy mit. Vagy te, amikor csak tátod itt a szádad, ahelyett, hogy dolgoznál fiam. Ne tessék már rajtam ilyen erőszakot tenni ezzel a tátott hülyeséggel, ha szabadna kérnem. Ó semmi, csak bemutatót tartok egy lehetséges másik befogadói insight-ból.

És akkor jön az ígéret, ha ezt pumpálod magadba, akkor 12 órán át nem lesz tátott szájad, és aludhatsz, mert egy jó nap kipihenten kezdődik.

Te ez biztosan egy pár, csak most azért alszanak külön, hogy ne zavarják egymást a tátottszájúság miatti horkolással, meg a mellékhatásokkal, meg a gyógyszerésszel, meg a.. Ugyanis a férfi egy igen széles ágyon nem alszik nyugodtan, a nőé is elég széles, de nem annyira, viszont neki van macija, biztos már nagyon szeretnének gyereket, azért ilyen gyerekes a nő, mert a nők mindig gyerekesebbek, mint a férfiak ugyebár, egy kis szexizmus, és ez is egy befogadói insight, csak hogy lásd, egy ilyen reklámban minden kis részletnek jelentősége van, hiába, mondom én neked, hogy ez is egy szakma, érteni kell hozzá, meg tanulni, és azt rengeteg irodalmat elolvasni, ami mind arról szól, hogyan lehetne téged a leghatékonyabban fogyasztásra bírni, te… te kis tátottszájú…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10