1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Gránit Biztosító reklám

*************************

Gránit_logo.png - Kösd újra! +++ Értékelés: 3,4/10

Aztán vannak azok a reklámok, amelyek egy az alaptevékenységhez értelemszerűen hozzáköthető szó más értelmű jelentésével operálnak, ekképpen viccessé téve a formát, és ily módon igyekezve bevésődést elérni a kedves rétegnézőben. Nos ez vagy sikerül, vagy nem, esetemben inkább vagy nem, de nekem nincs humorérzékem, úgyhogy ezen nincs mit csodálkozni. Viszont önöknek van, ezért lehet az ilyen hülye reklámokat egyáltalán eladni…

***************

***************

Egyszer volt hol nem volt, Mindenkötött országban éldegélt egy öreg néni. Mindennapjait azzal töltötte, hogy kötött. Kötött, kötött kötögetett. Tényleg minden kötött volt szép színes fonalakból, még a házak is, a bútorok is, a néni is… ja az nem, de az óra igen. Így kötögetett naphosszat, hozzáillően valami szép, dallamos metálzenét hallgatva, amikor egy szép napon, amikor éppen kötögetett, egyszer csak valahonnan a semmiből rákiabált egy ilyen bömbi, vagy mi, szóval egy hangszóró, ami természetesen szép színes fonálból volt kötve, hogy kösd újra! A néni erre baromira megijedt, még a kötőtűk is kiestek a kezéből, és azon nyomban meg is bolondult ijedtében. Mondjuk én is megőszülnék ijedtemben, ha nem volnék kopasz. Mert milyen már, hogy hirtelen előugrik egy hangszóró a semmiből a kényelmes hintafotelem mellett és rám üvölt, hogy kösd újra! Először is fogalmam sem lenne, hogy mégis mit kössek újra? Na majd pont. Túl régóra dolgozom ezen az akármin ahhoz, hogy most pusztán azért visszafejtsem, mert egy unszimpatikus hangszóró rám szól, hogy ezt tegyem. Hát hol élünk, tessék mondani?

De a nénit nem olyan fából faragták, mint engem, hanem védekezésképpen megbolondul, megragadja az önjáró kötött hangszórót, és most már ő üvölti a lépünkbe, hogy kösd Gránitra! Hogy honnan tudta mire kell kötni? Szerintem a nénit hipnotizálták, és beépítettek egy poszthipnotikus parancsot, miszerint ha egy kötött hangszóró előugrik a semmiből és ezt a kösdújrát kiabálja, akkor neki pont azt kell tennie, amit látunk. Ez volt a kulcsinger. A kötött hangszóró. És a szelíd, békés néniből, eltorzult arcú, gonosz, szerintem ölni is képes fúria lett. Tényleg bizalomépítő.

Szegény néni. Gonosz hipnotizőrök bábja lett. Vagy gonosz kreatívoké. Mindegy. Ugyanaz a műfaj.

De ugye milyen mulatságos? Mármint a kötni ige sokértelműségének kihasználása. Az élesszemű kreatív meglátta ebben a lehetőséget, és jól ki is használta. Végül is kötni sok mindent lehet. Barátságot, békét, pulóvert, ismeretséget stb. Továbbá valamennyi igekötő is elé helyezhető, és így a lehetőségek száma szinte végtelenül bővíthető. Jó szó ez egy kreatív számára. Van még jó pár ilyen szavunk, holnapra kérek mindenkitől legalább húszat kigyűjteni.

Az alkotásból még az is megtudható, hogy eljött a biztosítóváltás ideje. Ezt a narrátorbácsi mondja. Ugyanis nem csak időjárásjóslás létezik, hanem biztosítóváltás jóslás is, és ez a bácsi egy ilyen szakember. Csak felnéz az égre, és teljes magabiztossággal megmondja, mikor jön el a biztosítóváltás ideje. Holnap biztosítóváltás érkezik nyugatról, a frontra érzékenyek különös gonddal vigyázzanak az egészségükre, illetve a biztosítási konfigurációjukra. Végtére ez is egy tudomány. Tanítják az egyetemen. Talán a Közgázon. De ez csak tipp. Inkább a kreatívképzőben. De ez is csak egy tipp.

Ja, hogy van egy fordulópont? Én nem tudom, ezeknél hogyan van, de ahol pl. én az autós izé biztosításokat kötöttem legutóbb szép színes fonálból, ott ez egy mozgó dátum attól függően, mikor kötöttem. Úgyhogy igenis szükség van biztosításváltás jósra is, ne kötözködj. Nekem pl. nem március. Persze az is lehet, az autós biztosításnál nem, de a lakásosnál igen mindenhol. Meg az is lehet, hogy ez engem baromira nem érdekel, baromira nem fogok ebbe belemélyedni, és baromira tökön rúglak, ha még egy hülye kérdést felteszel ezzel kapcsolatban.

Viszont tetszik az a kötött óra. Azt hiszem fogom magam, bemegyek egy ilyen biztosítóhoz, és ha megvesztegetnek egy ilyen órával, hát üsse kő, kötök náluk egy efféle biztosítást a bérelt lakásomra. Vagy azt csak saját lakásra lehet? Nem tudom, de az órát mindenképpen akarom. Kell egy ilyen óra. Na ugye, hogy neked is felkeltette az igényedet ez a kiváló reklám egy termékre…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10