1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Domestos reklám

*************************

Domestos logo - a megállíthatatlan +++ Értékelés: 3,4/10

Ugye meg tetszett már figyelni, hogy sokszor nincs jelentősebb különbség egy reklámspot hangvétele és egy kedves gyermekmese hangvétele között. Ez persze lehet egyféle humorforrás is, mese felnőtteknek (is), jaj, de vicces, ezt most jól megjegyzem. Vagy nem. Vagy jól felhúzom magam rajta, mégis minek néznek ezek engem? Vagy nem nézek reklámokat alapból…

***************

***************

De nincs-e valóban igazuk a kedves reklámalkotóknak? Vajon tényleg megfelel a potenciális befogadók szellemi szintjének ez a stílus? Most persze nem a humorérzék hiányára, hanem az infantilitás mértékére utalok, amely ha jelen van a tisztelt rétegnézőben, kedvessé, aranyossá, bizalom gerjesztővé teheti a vonatkozó reklámot úgyis mint percepcionalice. (Mert végtelenül művelt vagyok, tudod?) Persze sokan kényszerből nézik a reklámokat, mert még mindig a műsorújság a tartalomnézési szokásaik vezérlője, és így, időpontokhoz ragadtan követik azokat a műsorokat, amelyeket bizony hosszabb-rövidebb reklámblokkok szakítanak meg. Mert nem tudják hogyan lehet máshogy? Na, aki nem tudja, hogyan lehet máshogy reklámmentes tartalomhoz jutni, annak pont jó lesz ez a reklámszínvonal. Ja, nem én gondolom így, hanem a gonosz reklámkészítők. Mert igenis másban azért lehetnek okosak, mert ha… na most vesztettem el az olvasóim felét, köztük a fél rokonságommal, azt hiszem ebből már nem jövök ki jól…

„Én a Domestos vagyok!” Ez a mondat ragadta meg a figyelmem a vonatkozó filmecskében, mert azonnal beugrott, hogy szervusztok gyerekek, én a gonosz boszorka vagyok, vagy én vagyok a Vitéz János, a Kacor Király, vagy én a háromfejű sárkány vagyok és itt őrzőm a királyleányt bezárva a vártornyába. És tudjátok gyerekek, a baktériumok és a vírusok bárhol elrejtőzhetnek. Nagyon gonoszok, és lesből szeretnek támadni. Nagyon csúnyák is, látjátok? Az egyik például olyan… hát hogy is mondjam… olyan pipilő formájú, mint amilyen a kisfiúk nadrágjában van. De a vitéz Domestosnak van egy hatékony formulája, amit ha előránt, jól megvédi az otthonotokat… bocsánat, ti… önök egyébként felnőttek, tehát megvédi otthonukat gyerekek a gonosz baktériumokkal és a vírusokkal szemben. Még a nehezen elérhető helyeken is. Láthatjátok, láthatják, még ott a perem alatt is, mert a fegyvernek van egy olyan görbe nyaka, amivel oda lehet spriccelni alája beléje. Gondolom eddig az ujjaddal nyúlkáltál oda. Fujj. És ezért Domestos vitéz egy megállíthatatlan fertőtlenítő. De azért kell a segítségetek gyerekek, szóval ha megláttok egy gonosz vírust, vagy bacit, rögtön kiabáljátok jó hangosan, vigyázz Domestos vitéz, ott lopakodik mögötted!

Ennyi. Jó persze kicsit dramatizáltam, de csak a hatás kedvéért. És mit tudtunk meg? Ez a termék egy fertőtlenítő, ami fertőtlenít. És hogy olyan praktikus aláspriccelős flakonban árulják. És hogy gyakorlatilag kreativitás mentesen lehetett megoldani a promotálását, ami jelentős költségcsökkentő tényező. Mert hát éppen nagyon el voltunk havazva, de éppen jött Gizike az iktatóból a kis kocsijával, éppen a postát hozta éppen, és akkor mondtam neki éppen, Gizike, ha volna egy kis ideje éppen, dobjon már össze egy story board-ot erről. Tudja, van ez a fertőtlenítő, jönnek a bacik, meg a vírusok, és van a hatékony formula, meg a görbenyakú palack, és kész. Oké?

És Gizike összedobta. És zseniális lett. Akkor úgy lesz, hogy jönnek a baktériumok és a vírusok, és akkor én a Domestos vagyok, és akkor a görbe nyakammal mindenhova beférek, és ez jól látszik is. Szép az a vécé egyébként, nekem is majdnem ilyen lett, de a Feri a férjem… jól van Gizike, köszönjük.

Őszintén megvallom, én ilyenkor irigy vagyok. Mert igenis van itt valahol egy igen erős kreativitás. Nevezetesen, hogy hogyan lehet ilyen csekély agymunkával ilyen sok pénzt keresni. „Hej! ha én is, én is köztetek mehetnék, Szép magyar vitézek, aranyos leventék!” (Arany János: Toldi – Első ének) Tényleg, mit kéne ehhez tennem? Tartsak ki én is fél kézzel egy petrencerudat? Máris elkezdek edzeni…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10