1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Alfa Biztosító reklám

*************************

ALFA logo - Töltse el Ön is jobban az idejét! +++ Értékelés: 3,4/10

Aztán vannak azok a reklámok, amelyek olyan félelmetes erővel próbálnak viccesek lenni, hogy enyhén szólva túltólják a biciklit, vagyis inkább szánalmasan hülyék lesznek, mintsem mulatságosak. Mit mulatságosak, egyenesen hátborzongatók. Szóval aki szereti a hátborzongató dolgokat, annak szívből ajánlom ezt a példányt is. Talán el is nevezhetjük reklámhorrornak. Tényleg érdemes megtekinteni mind a majd 3 percet…

***************

***************

Nos, mit tetszik szólni? Ugye tetszett. Úgy értem, mint a reklámhorror műfajának egy kiemelkedő alkotása.

Tök lezseren, magabiztosan halad kigyúrt testű színészünk (Német Kristóf) az utcán zakóját vállra vetve, azaz viccesen a válla mögé elejtve a szóban forgó bank felé. Beül a várakozók közé és nagyon, de nagyon izgul, kiveri a víz. Mitől izgul vajon olyan nagyon – nagyon? – tennéd fel magadban a kérdést, és nyilván valami ilyesmik jutnának az eszedbe, mint adóság átütemezés, jelzálog érvényesítése a hajléktalanná válás rémével, és más ehhez hasonló finomságok. Ugye? De korántsem erről van szó. Kálmán, mert így hívják őt ebben a szerepben, attól jött izgalomba, hogy 1 év után újra ellátogat a kedvenc ügyfélszolgálatára. És Kristóf a színész innentől kezdve profi módon túltolja Kálmán az ügyfél érzelmeit, például szinte elájulva attól, hogy itt minden milyen szép és mennyire lila, mint az inge. Egyébként nem kell izgulni, végül felszedte a zakóját az utcáról, ott van a karján. És szinte családtagként üdvözli Erikát, az ügyintézőt, aki már amatőr színészként (gondolom ő az, aki) nem annyira profi módon tetszeleg szerepében.

És a nagy ötlet:

A cél, hogy népszerűsítsük az internetes, vagyis az online ügyintézést. De ugyanakkor növeljük a bizalmat is a brand iránt, éreztessük, mennyire, de mennyire fasza hely ez a bank. Tehát legyünk csak online, és szeressük ezt a bankot. Csak online… csak online… megvan! Tiszta online! Na mire hajaz ez? Tiszta vagyok. Kálmán vagyok. Már 1 éve tiszta. Tiszta online. Letettem az italt, lejöttem az anyagról, illetve ide alkalmazva, letettem a csekket. Nos, végül is nem olyan rossz ötlet, tán még szellemesnek is mondható, ha hatását nem mosná el nyomtalanul ez a végtelenül idegesítő, háton a szőrt felállító, idétlenül hülye vigyorú, gügyögve, suttogva a pofánkba lihegő stb. túltolás.

Persze lehet, ez csak az én szubjektív megélésem, mert nincs humorérzékem, nem tudom, mi az a paródia, a burleszk, a bohóctréfa, a kabaré, nem tudok én egy őszintét röhögni, se Chaplinen, se Rejtőn, se Karinthyn és még Bödöcsön sem. Így jártam. Lelkileg hátrányos helyzetű vagyok.

Szóval bemegy a debil, infantilis hülyegyerek a bankba, mert ugye például órákig el tudná nézni, ahogy a sorszámhúzón felvillannak a sorszámok, és amikor az övé jön, az olyan érzés, mint amikor kihúzzák az embernek a számát a tombolán, pááúúú! És be is rendezkedik otthonosan, megterít, kicsit besegít az ügyintézésbe Marikának. Egyszóval nagyon kurvajólérzi magát ebben a lila bankban.

Vajon milyen reakciói lehettek a fókuszcsoportoknak?

Nahát, én halálra röhögtem magam ezen. Biztos, hogy itt fogok bankolni, mert itt biztos mindenki nagyon jó fej. Vagy nahát, tökre átjött, hogy itt kedvesen, gyorsan intézik az ügyeket, de jó, hogy én is itt vagyok ügyfél. Vagy nahát, tényleg, milyen ízléses itt a belső dizájn! Vagy nahát, eddig csak azért nem voltam tiszta online, mert szeretek ide járni, de most felbátorított ez a kedves vicces fiatalember, hogy azért bármikor meglátogathatom a kedvenc ügyfélszolgámat a kedvenc pultomnál. Örülni fognak nekem nagyon. Vagy nahát, én pont majdnem elhánytam magam ettől az idegesítő figurától, a hideg futkosott a hátamon, mint attól a zöld embertől az Alza reklámokban. Ja, ezt biztos nem mondta a fókuszcsoport, mert akkor ez a reklám nem létezne. De létezik, tessék elfogadni, és tessék szíves lenni dolgozni egy kicsit a saját személyiségszerkezet fejlesztésén, mert így soha nem tetszik majd elérni legalább azt a szintet, amelyen minimum egy reklámhülye mosoly kibocsátására képesnek tetszene lenni… csókolom…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 3/10