3.5238095238095 1 1 1 1 1 Rating 3.52 (21 Votes)

Cofidis reklám

*************************

Cofidis logo fapados kölcsön – 60s +++ Értékelés: 4,4/10

…és a viccességes, idétlenséges verseny zavartalanul folytatódik. Ez egy komoly ága a reklámfilm készítésnek, gondolom külön tantárgyként oktatják a reklámiskolában. Nagyon helyes, a humor nehéz kenyér, tényleg szakember után kiált. Egyes humoristák például a humorban nem ismertek tréfát. A mai reklámok zömében viszont úgy tűnik, a tréfában nem ismernek humort, illetve bocsánat, nem mindenkinek egyforma a humorízlése, mondhatni humorízlések és pofonok ugyebár.

***************

***************

Röviden összefoglalva az itt látható remekművet: van két állításunk, az egyik igaz, a másik hamis. Neked kell kitalálni, vajon melyik az igaz? Illetve bocsánat, itt még ezt a ziccert sem használták ki, úgymond nem bízták a véletlenre, hátha a kedves rétegnézők többsége a rossz megoldásra tippelne. És ezt a hamis tudatú állapotot egyetlen pillanatra sem engedheti meg magának az üzenet közvetítője, hátha mégis az ragad meg a kedves együgyű reklámfogyasztó fejében. Itt nevezetesen az, hogy az egyszarvú tényleg létezik, és inkább az álomhitel a fantazmagóriánk beteges szüleménye. Nem, ennek nem szabad teret engedni, tehát az ilyesféle kérdésfelvetések kizárva.

Van két hihetetlen állítsunk. Ez az alapötlet. Vagyis hogy a mi banki kölcsönünk annyira hihetetlenül jó, hogy nyugodtan mellé tehetünk egy másik hihetetlen állítást, mert egyik hihetetlenebb, mint a másik, sőt, lehet a kölcsönünk olyannyira hihetetlenül jó, hogy inkább a másikra szavaznánk, de ezt nem szabad, amint azt fentebb már kifejtettem. Unikornist találtak Magyarországon!

Elnézést, most ahogy így jobban belegondolok, azt hiszem, ha csak ez a fele maradna meg a reklámnak, igen nagy tömegek vennék készpénznek. Ebben biztos vagyok. De nem is értem magam, miért nem találom ezt az ötletet viccesnek, jópofának? Persze, túlzás, hogy annyira hihetetlenül jó ez a kölcsön, mintha unikornisra leltek volna Magyarországon, ezt nyilván mindenki helyre teszi, elvégre józan nép vagyunk. Csak aláhúzzák itt nekünk, mennyire nagyszerű ez a banki termék. Jól van ez így. Itt van ez a szép magyar vidéki gazdálkodó család, és van nekik egy egyszarvújuk. A reklámidő 60 másodpercéből, mintegy 45 foglalkozik velük, mert egy ilyen csoda nem akárhová köszönt be, csakis rendesékhez, normálisékhoz. Két nagyszülő, két szülő, két gyerek. Az egyik lehetne azért lány. Az unikornist Gyuszinak hívják, és nagyon szép, vicces, kedves, bájos, életképeket láthatunk ahogy a család együtt él Gyuszival, aki persze Gyula, ha rosszul viselkedik. Ez is nagyon vicces, még nem is hallottam ilyen viselkedésbeli minőségekhez igazított megszólításokról. Meg az a kissrác is milyen helyes! De hát látják önök is.

Mondok én valamit. A tököm tele van a vicces jópofaságaitokkal. Tényleg azt hiszitek, azért fogom ezt a kurva kölcsönt felvenni, mert elájultam ettől a szellemességtől? Lehet, ezért nem tőletek fogom felvenni. Jó, oké, nyilván összehasonlítom majd ezeket a THM-emeket, meg az apróbetűs részeket, és lehet, ti lesztek a győztesek egyszarvú nélkül is. De azért tudjátok sokkal jobban buknék legalább valamiféle őszinteség csírát felmutató reklámra, amely nem azt sugallja, hihetetlenül, mintegy álomszerűen jól járnék veletek, mert ez ugyebár nem igaz. Mindenképpen számottevően többet fizetnék vissza, mint amit felvettem, ráadásul mindenféle hatalmatok van jól elverni rajtam a port, ha nem fizetek. Álomszerűen. Nem tudom hogyan tegyétek bele ezt az őszinteséget, elvégre nem vagyok reklámszakember, vagy tán épp ezért tudom hogyan, de nem mondom meg. Valamit azért csepegtetek nektek, mert jó a szívem. Tehát hogy te is bizalommal vagy irántam, meg van itt egy kis közös kockázatvállalás, és én ezt fizetem meg nektek ezzel a kamattal, meg a te kenyeredre valódat. A bődületes extraprofitodról persze hallgass a reklámodban, már ha van ilyened, de általában szokott lenni. Tehát ölelj engem inkább a kebledre, legyél a barátom, és finoman mondd el nekem, mennyit kell visszafizetnem. Finoman, hogy ne ijedjek meg, de azért tudjam, merre hány méter. Nem, nem fogok most konkrét reklámötletekkel szolgálni, mert mindig ellopod. És nem adsz nekem érte pénzt. Egyébként van egy kis kölcsönöm máshol, megnéztem a kalkulátoroddal, mennyivel kevesebb volna a havi törlesztőrészletem, hát kb. álomszerű 500 forinttal. Ez nem ellenreklám, mert ott vagy, ahol a többi, nagyon rendesen, de az unikornis azért egy hajszállal hihetetlenebb, már ha meg nem sértelek…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 4/10