1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (1 Vote)

ENCEPUR reklám

*************************

ENCEPUR kullancs elleni védőoltás – 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Végül is igen, az a jó termék, vagy másképp fogalmazva az a hálás hirdetni való, amelynek célcsoportja minden élő ember. Sok, szinte végtelen sok olyan dolgot lehet találni, amely minden emberrel előfordulhat, minden embernek van, minden ember csinálja, minden ember fél tőle, minden ember élvezi, vagy legalábbis egészen elenyészően kisszámú azon emberek csoportja, akik nem. Például nagyon kevés ember marad életben örökké, mondhatni ők nem fogalmazhatók meg célcsoportként, kihagyásuk nem okoz mérhető veszteséget. Ha ön halhatatlan, vegyen örökmozgót! Kiválló… ja…

***************

***************

Különböző, egymástól nagyon különböző karakterek jelennek meg itt előttünk e filmecskében, fogalmunk sincs, mi fog ebből kisülni. Ádám a hobbi autószerelő, bármit is jelentsen ez (majd hozzá viszem a kocsimat, nyilván boldog lesz, hogy ingyen szerelheti, tán még fizet is érte), Irén kisnyugdíjas, Géza biztonsági őr, valamint Zsófi iskolás. Ők így egy keresztmetszet a célcsoportról, jól láthatjuk, hogy a mindenkit, a bárkit képviselik. Igaz, más bőrszín nem képviselteti magát, ami azért, lássuk be, hiba, mert így azért csorbát szenved a bárki. De ezen most ne akadjunk fenn. Inkább nézzük meg, hogyan is teszi számunkra az alkotó szerethetővé, ismerőssé, azonosulhatóvá, vagyis típussá ezeket a figurákat.

Nagyon ügyes a művészi koncepció, ezek a kedves emberek nem ám egysíkú, beszűkült tudatú személyiségek, hanem sokoldalúak, az élethez bonyolultan, mondhatni soktényezősen viszonyuló szubjektumok, vagyis nem beskatulyázhatóak. Figyelmeztet minket az alkotó, soha ne mondj ítéletet elsőre embertársadról anélkül, hogy mélyebben megismernéd. Sőt! Az ember változhat is, mintegy új emberré születhet ugyanazon életúton belül is, lásd a pálfordulás esetét a Jézusi példában, vagy a latorét ki a kereszten vált igaz hívővé. Ámen. Most izé, nem is tudom hogyan jutottam el idáig, már kicsit dezorientált vagyok néha… ja, a kullancs reklám. Igen, igen… mert ugye amikor a kánaánita asszonnyal beszélt, akkor utána azt mondá néki… jól van, na… ennyire hat rám a jó reklám… katarzis, érted?

Szóval tessék megfigyelni, hogy minden karakter szeret valamit, és ugyanakkor nem szeret valamit. Ugye milyen finom jellemábrázolás? Nem ám csak úgy itt van ez a Joli néni, vagy ki… Irén… hanem megismerhetjük a maga sokoldalúságában, szinte együtt élhetünk vele egy picit, és így megtudhatjuk, hogy ő bizony szeret kint üldögélni, és nem szereti a rossz időt. Szinte látom magam magam előtt, ahogy társaságban felderül az arcom és mondom, ja, a Joli néni… Irén… igen, ismerem, ő az, aki szeret kint üldögélni, és nem szereti a rossz időt! Hát mennyivel másabb így!

És Géza? Hát úgy ismerem már, mint a tenyeremet. Szeret gyakorlatozni. Tudod, ő az, aki szeret gyakorlatozni. Olyan kicsit militáns pofa. De van neki egy problémája. Bizony. Ki nem állhatja, ha megzavarják. Gondolom gyakorlatozás közben. Szerencsére nem mészárolja le az arra járó két turistát, pedig úgy elsőre kinéztem volna belőle.

Egyszóval így hozza emberközelbe az alkotó a célcsoportot, illetve pontosan ezzel az eszközzel jelzi, ha most megtalálod, mi a közös bennük, és ezáltal véletlenül rájönnél, mit is reklámozunk itt, fizet neked egy sört. Még azzal sem segít a ravasz kreatív, hogy legalább a szóban forgó élőlény természetes élőhelyére helyezze a figuráit, mert hogy például egy garázsban viszonylag ritka a kullancs populációs grádiense, vektoriális trajektóriája és más ilyesmije. Talán a falusi utcán kicsit sűrűbb.

És miután neked már kifúrta az oldaladat a kíváncsiság, egyszer csak eldördül a szlogen: Bárki lehetsz, a kullancs nem válogat. Hogy mi van? Nyilván ez az első reakciód. Kicsoda? A kullancs? Ugye milyen jól bevésődik? Nekem azonnal bevésődött a negyedik megnézés után. Ezért gondoltam, írok pár szót róla. A kullancs. Szegény Ádám, Géza, Zsófi, és Joli néni. Irén. Még nem tudják, hogy a kullancs nem válogat. Még nem tudják mi vár rájuk. Még boldogok, felhőtlenül szeretnek, és nem szeretnek dolgokat, és egy rossz pillanatban el fogja kapni őket egy nem válogatós kullancs.

De legalább végre lesz bennük valami közös…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 4/10