5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Cofidis reklám

*************************

Cofidis kölcsönök – 30s +++ Értékelés: 3,8/10

Persze nem árt, ha az aktuális politikai széljárást is figyelembe vesszük reklámunk megtervezésénél, tudván tudva, hogy amint a széljárás megfordul, reklámunkat is elfújja a szél. De egy reklám esetében ez nem túl nagy baj, hisz a műfaj jellegéből fakadóan is hamar elfáradnak az egyes konkrét alkotások. Sőt! Általában sokkal hamarabb, mint egy politikai szélfordulás.

***************

***************

Hogy itt mi? Hát a bankellenesség. Azt lovagoljuk itt meg. Amúgy az ismeretlen bank ismeretlen fiókja tele van, minden asztalnál folynak a tárgyalások pénzügyekben. Egyébként észrevették, hogy a pénz szó a komoly szónak abszolút szinonimája? Gyerekek, ne hülyéskedjetek, pénzről van szó! Igen, itt tartunk. Pénzt vagy életet. Szégyelljétek magatokat. Moralizálás vége.

Tehát a többiekben még nem vetődött fel a kérdés, ami főhősünket már annyira nyugtalanítja, hogy meg is kérdezi a kedves ügyintézőt. Pénzügyi tanácsadót. Monetáris menedzsert. Szóval azt a nőt, aki ott van az asztal másik oldalán. És válaszol a nő, példáját adva abszolút anti-lojalitásának (illojalitás?) munkahelyét illetően. Ugyanis azt kérdezi az ügyfél, maguknál hogy hogy ekkora a THM? A nő pedig rosszkedvűen, szinte súgva mondja, valamiből fenn kell tartani ezt a sok bankfiókot. Na, most már értjük. Rózsi néni is érti Cséphadarón. Nem érdekes, mi az a THM, de nyilván alacsonynak kéne lenni. Valami pénz, nyilván. Mert tényleg, hát mi pénz lehet egy ilyen bankfiók! Az 50 négyzetméter panelemnek is mennyi a rezsije, gondolj már bele! Nem vitatom, jelentős költségcsökkentő tényező, ha nincs az a rengeteg bankfiók, nem is tudom, miért tartják a többiek. De nem is kutatom, hisz itt nem ez a dolgunk.

Hanem az a dolgunk, hogy lássuk, nem szégyen az, ha egy kicsit meglovagoljuk a mostanában divatos bankellenességet, és láttatjuk, milyen undorító hely is az. Hát boldog az a nő? Nézd meg az arckifejezését. Mindjárt elhányja magát. Szerintem már csak ezért sem szabad bankfiókba menni, mert ott az a sok illojális (azt hiszem ez a jó szó, mert nem húzza alá pirossal) alkalmazott, ki tudja, éppen melyik hányja el magát, és az meg már de nagyon gusztustalan.

Na de itt a megoldás! Most hogy már kellőképpen megágyaztunk az igénynek, egyszer csak váratlan dolog történik. Valahonnan fentről világosság támad, és pom pom görlök kezdenek potyogni az álmennyezetből. Gondolom. Majd sorba táncolják magukat, és rájuk van írva a megfejtés. A brand. Hogy hova kell fordulni inkább, mint az illojális, hányós bankhoz. Mert nekünk nincsenek fiókjaink, ezért, és nyilván csak ezért lehetünk ilyen olcsók. Olcsók? Mert a Cofidis mindig ön mellett áll.

Voltaképp az egész pénzvilág, az egész árutermelő bagázs melletted áll, csak csinálj előbb utóbb pénzt, mert mindent visszakérünk kamatostul… jaj bocs, már megint… csak azon elmélkedtem, vajon miért növelik a bizalmat az ehhez hasonló szlogenek? Mert nyilván növelik, különben az okos kreatívok nem tennék bele. Á hagyjuk, nem vagyok társadalomtudós. Írjál nekem, ha te az vagy és tudod.

Egyébként vajon mi az a fekete kötél, ami időnként ott lengedezik a csajok körül, amikor leesnek az égből? Azon eregetik le a lányokat? Gáz, hogy látszik. Látod, figyelek az apró részletekre. Nekem érdemes reklámot készíteni. Most az az ötletem támadt, miszerint úgy vághatnának vissza a bankok, hogy kihasználva a fiókjaikat, tényleg rendeznének ilyen pompomos csajos happeninget, amit Kofiék valójában nem tudnak, hisz nekik nincs fiókjuk, csak ilyen reklámokban álmodnak róla. A csajokra meg jól felírnák a saját téháemjüket, meg a nevüket és mindent, ami kell. Kofiék megpukkadnának az irigységtől. Nekik kvázi a plafonon keresztül kéne betörniük, ha ilyen hatást szeretnének elérni.

Nem tudom észrevetted-e, fentebb megfogalmazott ötletem nyilvánossá tételével én most harcos ellenzékivé váltam. Szeretném, ha erre emlékeznél majd politikai szélforduló idején, és rám szavaznál, amikor kormányfőnek jelentkezem. Na ezért érdemes reklámokkal foglalkozni. Különben hogyan jött volna rá a te következő kormányfőd, mire is elhivatott valójában?

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 4/10