5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Vodafone reklám

**************************************

Vodafone - 2x30s

Azt kell mondjam, vicces. De tényleg. Remek két kis helyzetgyakorlat. A háttérben játszók és látszók szinte nagyobbat produkálnak, mint a főszereplők. Csak hát lehetne bármely más mobil telefontársaság reklámja is. Mert hogy legalább telefonálnak. Mobilon.

**************************************

**************************************

**************************************

De a két kis klip tetszik. A filmnyelv érthetővé teszi a helyzetet, láthatóvá a szereplőket és átérezhetővé reakciójukat. (Ne kérdezd hogyan, nem vagyok filmesztéta.) Valahogy nem akarok mást és máshogy nézni és ez elég a jó minősítéshez. De abban biztos vagyok, hogy e sajátos játékot játszó párok ugyanezt tennék bármilyen készülék és bármely előfizetéses konstrukció birtokában. Bár kétségtelen, hogy kóros elfajulás esetén a 0 forintos percdíj rendkívül előnyös lehet. Persze ehhez el kell dobniuk jelenlegi telefonjaikat és előfizetésüket, és új telefonnal és új előfizetéssel nyomulva máris biztosíthatják maguknak az egymás közti 0 forintos percdíjat. Így például kétszer is meggondolják, szakítsanak-e egy éven belül, mert akkor kárba veszne ez a jó kis kedvezmény. Olyan összetartó erő ez, mint a közös gyerek. Köszönet érte Vodafone. Igaz, a szerelőműhelyes kollégáknak, illetve az étterem többi vendégének lehet, hogy homlokegyenest ellenkező értelmű gondolatok ébrednének a vonatkozó távközlési céggel kapcsolatban. Mert ők, a szlogennel ellentétben, úgy látszik, igenis unják már az "én szeretlek jobban" játékot. Tehát itt is becsúszik ez az apró, de tipikus hiba, a szolgáltató tevékenysége lám, másoknak kellemetlenséget okoz. Persze csak közvetve. Meg persze csak ha ilyen rosszindulatúan viszonyulunk hozzá. De mégis, nem úgy hallatszik, mintha a szlogen valahogy így szólna: ha nem unjátok még az "én szeretlek jobban" című, mások idegein való játékot, akkor gyertek hozzánk, mi szívesen asszisztálunk hozzá. Jó, tudom, hogy ez így feltehetőleg nem tudatosul a befogadóban, de mégis valamilyen apró, kellemetlen mellékíz zavarja meg a műélvezetet, hiszen a kitűnő színészi alakítás nyomán, mélyen átérezzük a környezet többnyire negatív reakcióját. (Talán csak az a villás nő réved el nosztalgikus jó érzéssel egy pillanatra a szerelmes fruska láttán, de rögtön korrigál a férj szemrehányó pillantásának hatására.)

Én szeretem az ilyen reklámfilmeket, egy jó kis gag, a reklámozótól nem zavartatva.

**************************************

Értékelés: 5,4/10 pont

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 8/10

A hazugság faktor és/vagy a valós érték (Lie) - 6/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 4/10

{mxc}