Well reklám
*************************
Well relax drink – 30s +++ Értékelés: 4,6/10
Csúnya vagyok. Nem is fű ez, hanem relax drink. Azzal nem lehet betépődni. Csak kényeztetni lehet magunkat a bodza, a gránátalma, az alma ízével, és el lehet lazulni a citromfű, a kamilla, a hársfa, a magnézium segítségével, stressz oldó erejével. Ezek vannak mind benne ebben. Persze nekünk a reklámot kell cikizni, és nem a terméket. Bocs…
***************
***************
Hát akkor cikizzük a reklámot. De azért ha a gránátalma helyett almagránátot írnánk, az vicces lenne… kényeztetni lehet magunkat a bomba, az almagránát, a rothadt alma ízével… ejnye, ne tessék elkalandozni. Nézzük magát a reklámot. Illetve… te! Ha jól belegondolok, van itthon bodzatea, alma, citromfű tea, és kamilla-, meg hársfatea is. Na meg magnézium tabletta is. És épp tegnap kaptam valakitől egy gránátalmát. Azt hiszem nem fogok itt szarozni ennek a megírásával, hanem megyek repkedni, elszállni, meg „Lucy in the Sky with Diamonds”, tudod…
Ugyanis ez történik jól láthatóan azokkal az emberekkel is ebben a reklámban, akik e készítményből fogyasztanak. Ha néha meg akarsz állni, ha néha ki akarsz szállni (értsd el akarsz szállni, csak ezt így nem lehet kimondani), akkor igyál ilyet. De végül is a képek magukért beszélnek. Tökre ilyen, amikor a filmekben mintegy kézzelfoghatóvá akarják tenni, mit érezhet a delikvens, ha be van lőve. Gondolom ez nem véletlen, hiszen egy kreatív semmit sem csinál véletlenül, már ha ért a szakmájához. Jól átgondolt, alapos pszichológiai ismereteken alapuló stratégiák ezek, úgyis mint fogyasztói insight (hf: google-ban nézd meg).
De hát miért megint e túlzó böfögés? Ez az üdítő, energetizáló ital üdít, és energetizál. És akkor te jól fogod érezni magad tőle. És ha az ember jól érzi magát, akkor az olyan, mintha repülne, mintha a hétköznapi világ egy kicsit eltűnne valahová messze alattunk a távolba, mintha elemelkednénk ettől a hétköznapiságtól, és kioldódna belőlünk minden szürke, ragacsos, nemszeretem érzés. Hát nem olyan ez, mintha gránátalmák közt repülve emelkednénk az égig? Hát nem helyezzük magunkat ilyenkor voltaképp az adott helyzeten kívülre, azaz státuszon kívülre, azaz ex státusz, azaz eksztázis, azaz extázis, azaz extasis, azaz extasy, azaz… ja, már megint itt vagyunk. Nem akartam, bocs.
Na de akkor most ez a szer… akarom mondani ez az ital egyféleképpen konkurenciája a lágyabb drogoknak, csak sokkal olcsóbb? A nagy maffiásos terjesztők lehúzhatják a redőnyt? Egy csomó állástalan dílert kell majd felszippantania a szociális hálónak? Egyet se búsulj. Ez nem következhet be. Elárulom neked, hogy a dílerek kínálatában szereplő anyagok fogyasztásakor valóban gránátalmák között repkedsz, mint ahogy az a mellékelt képeken is látható (na jó, lehet, ping-pong ütők között is). Én persze nem tudom. Mondták. Ha viszont az adott terméket öntöd magadba, azonnal ne várj ilyen hatást. Én nem tudom. Mondták. Hogy akkor miért nem kóstolom meg? Voltaképp magam sem értem.
Talán e reklám miatt? Hogy ne már, hogy na persze, majd pont… majd pont így fogom érezni magam. Nyilván ez is olyan, mint a többi. Meg biztosan van benne sok cukor (jó, az nincs), meg sok izé, amit az elején felsoroltunk, illetve azoknak csak az íze, ha jól értem. Tehát aki tud a reklámsorok közt olvasni, annak akár gyanús is lehet ez az íze dolog, és valóban, megtekintve a róla szóló leírást, a termék, noha tartósítószer és mesterséges színezék nélkül készül, mégis van benne valami mesterséges, az íz. Ja és nem szabad ilyet inni, ha magasban autót vezetsz, vagy valami ilyesmi. Hát persze hogy nem, hiszen gránátalmák közt repkedve nem nagyon lehet odafigyelni efféle tevékenységekre, és az nagyon veszélyes. Viszont ha többet fogyasztasz napi két doboznál, amit nem szabad a leírás szerint, akkor talán mégis igaz lehet ez a kép, amit a filmen látsz.
Te, ezek szerint ez egy jó reklám! Ez nem hazudik! Viszont ha hirtelen legalizálnának bizonyos könnyebb drogokat, akkor vajon hogyan nézne ki egy ezekről szóló filmecske? Még több gránátalma?
*******************************************************************************
Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}