ALDI reklám
*************************
ALDI akciós termékek ? 30s +++ Értékelés: 4,0/10
Ugye tetszik ismerni ezt a szófordulatot, amikor valamely állításunkat egy fura, vicces hasonlattal nyomatékosítjuk. Például úgy hiányzott neki, mint üveges tótnak a hanyatt esés, vagy él, mint Marci Hevesen, vagy olyan messze van, mint Makó Jeruzsálemtől, vagy olyan kevesen voltak, mint árvaházban a szülői értekezleten, és még lehetne sorolni. Vannak, akiknek egész gyűjteményük van ilyenekből, és rendkívül változatos szövegkörnyezetekben tudják alkalmazni. Jelen reklámunk is gyarapítja ezt a gyűjtemény egy szép példánnyal. Hallgassuk meg:
***************
***************
Tehát arca piros, mint az ALDI epres joghurt. Ugye ezeknek a hasonlatoknak az a szerepük, hogy az olvasónak, nézőnek, hallgatónak markáns kép jelenjen meg az agyában, amely szinte kézzelfoghatóvá teszi állításunk lényegét. Vagyis ha kimondjuk a hasonlatot, azonnal és egyértelműen beugrik egy szemléletes kép, érzés, tulajdonság, ami által jól átélhetővé, és ezáltal érthetővé válik mondandónk, mégpedig az emberek nagy többsége számára egyértelműen. És hát kinek ne ugorna be azonnal, hogy milyen ragyogóan piros lehetett az az orca, ha nem máshoz, mint a pirosak pirosához, az ALDI epres joghurthoz volt hasonlítható.
Ejnye barátom, hát ez voltaképp poén, nem látod? Gyerekszáj. Milyen egy poén, hogy egy kislány ehhez hasonlítja a pirost. Mert hát biztosan nagyon szereti ez a kislány pont ezt a joghurtot, és hát az – valljuk be – tényleg szép piros, és igenis ez jut eszébe először, ha erre a színre gondol. Mert kóstolt ez a kislány más epres joghurtokat is, de azok kismiskák voltak pirosságban ehhez képest. Mert igazándiból igenis ez a legpirosabb epres joghurt a világon, minden gyermek álma, pirosabb, mint maga az eper, mert van benne engedélyezet piros festék, meg… mondom poén, nem érted? Ja, bocs…
Meg hát, ha most egy pillanatra az anyákban gondolkodsz, anyádban gondolkodsz… nem anyázok, csak próbálom neked érzékeltetni… szóval, ugye ez elsősorban nem is a gyerekeknek, hanem az anyáknak szól, ők az igazi célcsoport. Most mondd meg, hát nem olvad el azonnal minden valamire való anyuka e képsorok láttán?
Olyan kedves ez a leány gyerekszoba belső. Lágy pasztellszínek, gyermeki rendetlenség, puhaság, babaság, bájosság, miegymásság. És akkor meg is szólal ez a kis tündérke, mégpedig a Bubu nevű (mily bájosan eredeti név) mackójához (hát kihez máshoz, majd az öreganyjához) szólva, az ő legjobb, legbizalmasabb barátjához (ezt úgy hívják, hogy ideiglenes tárgy, ami a gyermekkor… na, most nem hagynád abba ezt a zárójeles külön értekezést? Ki, én? Ja…), akinek minden titkát (mert hogy… illetve… bocs) bevallhatja. Ily szavak hagyják el a gyermeki ajkakat: Bubu el kell mesélnem valami. Jár egy fiú az oviba, Dani. A haja olyan szőke, mint a tej, pillantása édes, mint a méz. Arca piros, mint az – és itt következik az a bizonyos új típusú „mint a” minta. És ha eddig bírtad is meghatódottság nélkül, akkor a most következőtől a párnádba fogod sírni az egész megnyomorított gyerekkorodat. A kislány odaemeli a maci fülét a szájához, és belesúgja: Azt hiszem, szerelmes vagyok.
Te, én azonnal lerohantam a bótba, és vettem egy szakajtó vonatkozó joghurtot. Azonnal mind megettem, igaz, a könnyeim záporától kicsit felhígult, aminthogy később más is, de ezt nem részletezném.
Most miért? Az olyan valószerűtlen, hogy egy családban úgy beszélnek, hogy kérsz egy ALDI epres joghurtot? Kérsz egy ALDI barackos joghurtot? Hova tettem az ALDI mosóporomat? Együnk az eredeti francia ALDI olcsó árú sajtból! Szóval így aztán ne csodálkozzunk, ha a kislány is így jegyzi meg, persze nyilván így van ez jól. És hogy miért köpi ki a kislány az oviban a DANONE epres joghurtot? Hogy nem köpi ki? Hogy a valóságban nem is így van? Hogy nem is mondják a kislányok, hogy olyan piros, mint az ALDI epres joghurt? Hogy ez csak egy eszköz itten, hogy az anyák belsejében kellemesség érzés keletkezzen, és ez összekapcsolódjon adott üzletláncunkkal?
Hát tudod mit? Akkor… (Most nincs kedvem záró poént kitalálni.) (Ez a záró poén…)
*******************************************************************************
Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}