5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Cofidis reklám

*************************
Cofidis Megújuló Hitel ? 30s +++ Értékelés: 4,4/10
Tudod mi az, hogy MÜSZI? Annak idején (kb. 1988) mindenki tudta, illetve nem tudta senki sem. Pontosabban odáig tudta mindenki, hogy pattintás az ujjakkal, és hangosan kiáltani, hogy MÜSZI! De azt, hogy ez a Mezőgazdasági Ügyvitelszervezési és Számítástechnikai Közös Vállalat reklámja, na azt senki. De maga a reklámszlogen a keménykalapos úrral, az nagyon beégett. Közhely lett. Ma úgy mondanánk, mém lett, ami ugyanazt jelenti csak sznobosabban. Kicsit ilyen érzésem van most is.

***************


***************
Tehát hogy mindenkinek beégnek ezek a reklámok, de hogy voltaképp miről is van szó…

Az itt az ötlet tetszik tudni, hogy ez a pénzintézet annyira elkényezteti a kedves ügyfeleit az ő fantasztikus feltételeivel, hogy azoknak kvázi elmegy az eszük, és annyira hozzászoknak ezen kedvezőségekhez, hogy azt hiszik, az élet egyéb területein is jár nekik. Tehát hogy a nagyon kedvező hitelfeltételekhez hasonlóan mindenütt nagyon kedvező életfeltételek is dukálnak a részükre. Tehát súlyosan önzővé válnak, azt hiszik, körülöttük forog a világ, lesza… letojják az összes többi embert, tökre nem érdekli őket, hogy megvalósítható-e a kívánságuk, mindenképpen elvárják azok teljesítését. És valóban, a kedves kreatívok nagyon ötletes jelenteket agyaltak ki ezen koncepció demonstrálására. Annyira ötleteseket, hogy picit eldühöngünk amúgy kellemesen nevezett pénzintézet által elkényeztetett emberek idiótaságán, önzőségén, és miközben ezt tesszük, pont elszáll az üzenet a fejünk felett. Persze erre te mondhatod, hogy de hiszen pont ez a lényeg, mert hogy durván kíváncsiak leszünk, vajon mit tud ajánlani egy pénzintézet, amitől ennyire elfajulnak az ügyfelei.

A kérdés csupán az, vajon annyira durván leszünk-e kíváncsiak, hogy menten rátapadunk az internetre, hogy megnézzük a honlapjukat, vagy esetleg a nyakunkba szedjük a várost, hogy személyesen tegyük a tiszteletünket a nemes intézménynél? Tényleg annyira? Vagy izgatottan lesem majd, mikor jön megint egy ilyen reklám, és ügyet sem vetve a sztorira, csak az üzenetre fogok koncentrálni? Ráadásul az üzenet nem falrengető, szépen belesimul a szokásos nagyságrendű, „grandiózus” pénzintézeti kedvezményajánlatok közé.

De az idióta történetek, azok igen, azok tényleg figyelemfelkeltőek. És ugyanakkor figyelemveszejtőek is. Persze nem tudom, lehet, a kontrolcsoport vizsgálatok, illetve az azóta bekövetkező intenzív forgalomnövekedés megcáfol, ha így van. Mert hogy Cofidis, mármint ez a szó, az megragad. Lásd MÜSZI. És akkor most kéne megkérdezni embereket az utcán, hogy tudják-e, mi az. Én mondjuk tudom, mert éppen erről írok. De te, csak arra fogsz emlékezni, hogy képzeld, a fazon felszáll a buszra, és azt akarja, hogy egyből, megállás nélkül menjenek a végállomásig. Bár látja, hogy mások is vannak ott, látja, hogy ez egy busz, de valahogy mégsem látja, a sofőrnek kell felvilágosítania. Mert az illetőnek egyszerűen elborult az elméje, annyira kedvező feltételekkel kényezteti őt a jeles pénzintézet.

Tehát szerintem az erős sztori megint viszi a figyelmet, ráadásul kelt egy csöpp kellemetlen érzést is, miszerint de idegesítően pofátlanok ezek az elmehagyottak. Aminthogy jól láthatóan fel is húzzák azokat, akiktől a hülyeségeiket akarják. De hát végül is kelti a figyelmet, kelti a figyelmet…

Te figyelj, egy olyat nem lehetne, hogy áll valahol egy gyönyörű srác az utcán, kezében nagy csokor virág, látszik, hogy várja a szerelmét. Bomba csajok járnak-kelnek körülötte, elhaladtukban alig bírják levenni róla a szemüket. Aztán egyszer csak jön egy nő, vén, púpos, görbe orrú, bibircsókos, zsíros, csimbókos hajú, a melle a földig ér, és odarohan, oda sántikál a sráchoz, aki boldogan átöleli. Két bomba csaj nézve ezt összesúg, biztos Cofidis-es a banya, ezek hozzászoktak a jó feltételekhez. Szóval nem lehetne?

Nem. Vettem. Akkor MÜSZI!


*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 5/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}